تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۵:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 114836

سینماسینما، محمد تاجیک: محمد نیک بین از تهیه‌کننده گان سینمای ایران است که سابقه تهیه دو فیلم «تسویه حساب» ساخته تهمینه میلانی و «بمانی» به کارگردانی داریوش مهرجویی داشته است. دو فیلمی که در زمان اکران خود، در برخی شهرها، نمایش آنها ممنوع اعلام شد.

 

به گزارش سینماسینما، به گفته نیک بین، نمایش تسویه حساب در شهرهای قم و مشهد و بمانی در ایلام ممنوع اعلام شد. به بهانه ممنوعیت نمایش فیلم ما همه با هم هستیم در کرمان و دختر شیطان در قم گفت‌وگویی با محمد نیک‌بین کرده‌ایم که می‌خوانید:

 

+آقای نیک بین همانطور که اطلاع دارید فیلم ماهمه با هم هستیم در کرمان و فیلم دختر شیطان در قم توقیف شده‌اند…حدود ده سال قبل هم فیلم تسویه حساب در برخی شهر‌ها توقیف شد وقبل تر هم بمانی در ایلام با چنین مشکلی مواجه شد…به عنوان تهیه کننده‌ای که با چنین مشکلاتی مواجه شدید، این نوع برخوردها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

– فیلم تسویه حساب در ابتدا سه ونیم سال توقیف بود و بعد از اینکه رفع توقیف شد در شهرهایی چون مشهد و قم نمایش آن ممنوع شد…

 

+آن موقع اعتراض نکردید که چرا این فیلم در شهرهای دیگر توقیف شده است؟

– چرا آن موقع اعتراض کردیم ولی از همان موقع هم، عنوان می‌کردیم چنین کارها و اقداماتی، واقعا فراقانونی و برخلاف قانون است…وقتی یک فیلم مجوز خود از وزارت ارشاد می‌گبرد مسولیت این محوز برعهده وزارت ارشاد است و کس دیگری و در جایگاه دیگری حق ندارد مانع از نمابش آن فیلم شود.

 

+به نظر می‌رسد این اقدام، خیلی منطقی نباشد..

– بله، از نظر منطقی هم توقیف یک فیلم در شهرهای دیگر اصلا منطقی نیست… وقتی فیلمی در شبکه نمابش خانگی منتشر شود دیگر همه مردم آن فیلم را می‌بینند و ممنوعیت و توقیف یک فیلم در یک شهر عملا تاثیری ندارد….بعد این سوال مطرح است که مگر مردم یک شهر با شهرهای دیگر چه فرقی دارند؟

 

+برای فیلم بمانی ساخته داریوش مهرجویی نیز گویا مشکلات مشابهی به وجود آمده بود…

– بله…برای فیلم بمانی نیز چنین مشکلاتی به وجود آمده بود. این فیلم در ایلام ممنوع شد…چون می‌ترسیدند فیلم مورد تهدید قرار بگیرد….

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها