تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۲۳:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 114962


محمد تاجیک :کامبیز نوروزی حقوقدان در گفت وگویی اختصاصی با سایت سینماسینما ،به اظهار نظر درباره ممنوعیت نمایش فیلم ما همه با هم هستیم در کرمان پرداخت .

به گزارش سینماسینما ،کامبیز نوروزی گفت :وقتی پروانه نمابش اثری صادر می شود حق قانونی برای صاحب اثر ایجاد می شود و صاحب اثر حق دارد از این حق قانونی اش در همه نقاط کشور استفاده کند و جلوگیری از اکران یک فیلم ،جلوگیری از حق قانونی و مشروع صاحب اثر هم هست .

او تاکید کرد :از نظر حقوقی وقتی بک نهاد مسئول مجوزی برای برای تولید یک کالای فرهنگی صادر می کند به معنای آن است که آن کالای فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته و با ضوابط اخلاقی ،ارزشی و قانونی سازگار است و قابل پخش در سراسر کشور است
این مجوزها توسط دستگاههای تخصصی صادر می شود و کالاهای فرهنگی چه در زمینه موسیقی و چه در زمینه سینما و چه در زمینه تئاتر اموری تخصصی هستند و افراد متخصص باید بررسی های لازم را انجام دهند و اظهار نظر کنند .
نوروزی تاکید کرد :وزارت ارشاد یا جاهایی مثل شورای صدور پروانه نمایش ،نهاد قانونی تشخیص مطابقت یک اثر سینمایی با انواع معیارها و ضوابط سیاسی ، فرهنگی ،ارزشی ، مذهبی و اخلاقی است ووقتی این شورا در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد تشخیصش این است که فیلمی اجازه نمایش دارد. این پروانه نمایش برای همگان قابل اعتبار است.
این حقوقدان در ادامه گفت :مراجع اداری و قضایی نمی توانند مانع از اجرای حقوق ناشی از پروانه نمایش شوند مگر اینکه در دعواهای خصوصی ، ذی نفعی شکایتی از فیلمی داشته باشند که این یک بحث دیگری است.اما در سایر موارد ، هیچ مقام اداری و قضایی نمی تواند مانع از پخش فیلمی شود که در سلسله مراتب اداری قانونی ، پروانه نمایش از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دریافت کرده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها