تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۱۳:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 131573

فیلم «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی از ابتدای بهمن ماه در سینماهای تهران و شهرستان‌ها به نمایش درآمده است ولی تاکنون نه تنها فروش خوبی در گیشه نداشته که حتی گیشه حیرت‌انگیزی دارد. 

به گزارش سینماسینما ،در فاصله یک ماهی که از اکران این فیلم می‌گذرد تنها ۳۹ میلیون تومان این فیلم بازگشت گیشه داشته این درحالی است که وقتی به سایت فروش آنلاین بلیت مراجعه می‌کنیم، تعداد سالن‌های زیادی در تهران و شهرستان به «قطار آن شب» اختصاص داده شده اما حمیدرضا قطبی، کارگردان این فیلم در گفت‌وگو با «اعتماد» ادعا می‌کند بعضی شهرستان‌ها و بعضی از سینماهای تهران از نمایش این فیلم در سالن‌های خود شانه خالی کرده و به بهانه نداشتن مخاطب فیلم‌های دیگری را جایگزین این فیلم کرده‌اند و «قطار آن شب» را برای مخاطب اکران نمی‌کنند. به اعتقاد او این فیلم اکران دارد اما در واقع ندارد.قطبی می‌گوید:«طی سفری چند روزه به شهرهای بوشهر، آبادان و اهواز با تاسف متوجه شدم، سینماهای این ۳ شهر که برای اکران فیلم ما قرارداد داشتند نه تبلیغی برای فیلم ما می‌کنند و نه فیلم را برای مخاطبان نمایش می‌دهند. گو اینکه مسوولان سینمایی در این ۳ شهر فیلم ما را در کشوهای خود گذاشته و فیلم‌های دیگری که حتی ۳ ماه از اکرانشان گذشته به جای آن به مردم نشان می‌دادند آنها به شکلی سازمان یافته عملا فیلم قطار آن شب را از رده خارج کرده‌اند.» در ماه‌های اخیر پیرامون حمایت از اکران فیلم‌های کودک بحث‌های زیادی در رسانه‌ها مطرح بود. این کارگردان در همین رابطه صحبت‌های جالبی دارد:«فیلم قطار آن شب عنوان بهترین فیلم را از جشنواره رشد کسب کرد و از همین رو قرار بود با نامه‌ای که از وزارت آموزش و پرورش دریافت کردیم، مدارس نمایش این فیلم را در فوق‌برنامه‌ها و اردوهای خود برای بچه‌ها برنامه‌ریزی کنند اما در عمل شاهد این همکاری‌ها نیستیم. در پروانه فیلم درج شده که اولیا و مربیان فیلم را ببینند ولی باور کنید، کوتاهی می‌کنند. نه خانواده‌ها نه مربیان مدرسه نه‌ تنها این فیلم را نمی‌بینند که مطلع نیستند این فیلم در سینما‌ها اکران است. من هیچ ادعایی ندارم که در اکران عمومی در رقابت با فیلم‌های طنز و بعضا مبتذل، شانسی برای فروش می‌داشتیم اما در اکران ویژه مدارس هم این فیلم جایی نداشت.»

او در ادامه صحبتش به شاهد مثالی اشاره می‌کند: «مدیر مدرسه‌ای در منطقه شهریار برای اینکه دانش‌آموزان را به سینما ببرد با یکی از این سینماهای آن منطقه تماس می‌گیرد و صاحب سینما پیشنهاد نمایش «قطار آن شب» را به او می‌دهد اما مدیر مدرسه که انگار در پی تفریح خود بوده، بچه‌ها را با خود به تماشای فیلم «مطرب» می‌برد. حالا شما خودتان قضاوت کنید که من کارگردان چه کاری از دستم برمی‌آید. یا مثال دیگر مدیر مدرسه‌ای در حالی که خودم فیلم را معرفی می‌کردم، شتابزده گفت ما احتیاج به نمایش این فیلم نداریم و گوشی تلفن را محکم گذاشت. برای لحظه‌ای همه‌ چیز در برابر چشمانم تیره و تار شد. انگار که من مزاحمی بودم یا ویزیتوری که دستگاه تصفیه آب را به او می‌فروختم. از همان لحظه دیگر به مدرسه‌ای زنگ نزدم. آیا من کارگردانم یا ویزیتور؟»

کارگردان فیلم «قطار آن شب» با بیان اینکه فیلم ما را دست و پا بسته ذبح کرده‌اند و تازه بر سر ما منت هم می‌گذارند که فیلمتان را اکران کرده‌ایم ولی فروش نداشته، می‌گوید:«به ما ۴۰ سینما بدهند ولی چه فایده که سینمادار فیلم ما را نمایش نمی‌دهد. البته شاید اگر پول بیشتری داشتیم و برای تبلیغات فیلم هزینه می‌کردیم یا پشتمان به نهادهای قدرت گرم بود حداقل بعضی اسم فیلم «قطار آن شب» را می‌شنیدند؛ ولی با این وضع نمی‌دانم سرنوشت این فیلم چه خواهد شد. آیا می‌توان امیدوار بود؟ می‌توان امید داشت که مدیران مدارس از جایشان برخیزند و بگویند: بچه ‌ها بریم یه هوایی بخوریم، نفسی تازه کنیم و با انرژی برگردیم یا اینکه شبح کرونا و اشباح دیگر، آنها و ما را در خانه خواهد نشاند.

قطبی در ادامه درباره خصوصیات فیلمش توضیح می‌دهد که قطار آن شب یک فیلم کودک‌محور روایی آموزشی است که برای سرگرمی بچه‌ها ساخته شده ولی در عین حال خانواده‌ها هم می‌توانند مخاطب این فیلم باشند.

منبع: اعتماد

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها