تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۲:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 143851

یادنامه «رسول» به مناسبت برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منتشر شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد اطلاع رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، این یادنامه در ۶۴ صفحه به کوشش انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و به مناسبت برگزاری نخستین دوره اهدای جایزه «نشان رسول» با هدف بررسی جایگاه رسول ملاقلی‌پور در سینمای انقلاب و دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای خلاقانه او تهیه شده است.
یادداشت‌هایی از جمشید هاشم‌پور، فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان و گفتگو با فرهاد صبا، تورج منصوری، محسن علی اکبری، نظرسنجی از منتقدان و نویسندگان سینمایی درباره بهترین فیلم کارنامه ملاقلی‌پور، نشانه شناسی «سفر به چزابه» بعد از بیست و پنج سال (گفتگوی علیرضا قاسم خان و مسعود کرامتی)، بررسی «مزرعه پدری» از منظر نشانه شناسی مکان و … در این یادنامه منتشر شده است.
سیداحد میکائیل‌زاده سردبیر این یادنامه و محدثه واعظی پور دبیر تحریریه آن است. سیدرضا صائمی، سجاد صداقت، محمد هاشمی، سمیه علی‌پور، آرش فهیم، ایزد مهرآفرین، سیدرضا اورنگ، سعید مروتی و محمدعلی حیدری هیات تحریریه این ویژه نامه هستند.
یادنامه «رسول» در آئین افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، محمدیاشار نادری مدیر عامل بنیاد «روایت فتح» و مهدی عظیمی میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت رونمایی شد. همسر زنده یاد ملاقلی‌پور و علی فرزند این کارگردان هم در این مراسم حضور داشتند. پرویز فارسیجانی دبیر نشان رسول است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها