تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۵:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 150758

جعفر صیادی فیلمسازی که در نخستین جشنواره بین‌المللی استاپ موشن خانگی با انیمیشن «جادوی عشق» حضور دارد، معتقد است اگر حمایت های جدی از فیلمسازان انیمیشن صورت بگیرد تولیدات بسیار فاخر و ارزشمندی در ایران شکل خواهد گرفت که زیرساخت های اقتصادی هم ایجاد می کند.

به گزارش سینماسینما، جعفر صیادی در گفت و گو با روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان در خصوص ایده انیمیشن «جادوی عشق» گفت: ایده این کار از زیست و پژوهش بنده در زمینه عشق و دیدن آثار مطرح جهان و با مدت زمان صد ثانیه ساخته شده است.

وی افزود: تکنیک انیمیشن «جادوی عشق» با استفاده از object animation است که بافت نوع جنس و بافت کاراکتر و فضا در روایت داستان بسیار حائز اهمیت است و استفاده از نورپردازی، نوع انتخاب دوربین و نرم افزار هم در شکل گیری ساختار فیلمنامه در اولویت بود.

این فیلمساز جوان عنوان کرد: در دنیای امروز که تکنیک های فراوان انیمیشن در حال ارائه آثار است زیر مجموعه های تکنیک استاپ موشن بلحاظ خلاقانه بودن موفق عمل کرده است.

صیادی در پایان گفت: سالهاست در دنیا جشنواره های تخصصی مخصوص استاپ موشن برگزار می شود که جای آن در ایران بسیار خالی بود، حتی جوایزی مجزا برای تکنیک و کاراکترها هم ارائه می کنند.

نخستین جشنواره بین‌المللی استاپ موشن خانگی به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه «سپهر سوره هنر» در قالب‌های عروسکی (مانند لگو)، خمیری، کات اوت (کاغذ، مقوا، پارچه)، اشیاء و پیکسلیشن در سه گروه شامل: کودک (۵ تا ۱۲ سال)، نوجوان (۱۲ تا ۲۰ سال) و بزرگسال برگزار می شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها