تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۸:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 127738

فیلم «لوتوس» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا وطن‌دوست در بیستمین حضور بین‌المللی خود، تندیس طلایی بهترین فیلم مستند از بنیاد هنری شارجه امارات را دریافت کرد.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هیأت داوران این رویداد متشکل از «محمد ملص» فیلمساز سوری، «امیلی فالاکس» عضو هیأت مدیره جشنواره ایدفا و «جان لهود» کارگردان و بازیگر استرالیایی، در بیانیه داوری خود آوردند: «جایزه بهترین فیلم مستند اهدا می‌شود به فیلم “لوتوس” به کارگردانی محمدرضا وطن‌دوست؛ فیلمی فوق‌العاده خوش ساخت و پرکشش که فیلمبرداری عالی را با داستان‌پردازی شاعرانه ترکیب کرده است.»

این جایزه توسط شیخ سلطان ‌بن‌محمد القاسمی حاکم شارجه و دخترش شیخه نورالقاسمی مدیر بنیاد هنری شارجه به محمدرضا وطن‌دوست اهدا شد.
این جشنواره شامل نمایش ۵۰ فیلم برنده جایزه از سراسر جهان بود که در سینما شهرمیراژ، فضای بازسینمای بنیاد و سینما الحمرا شارجه، از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۳ تا ۳۰ آذر ۹۸) در شهر شارجه امارات به نمایش درآمدند.«لوتوس» روز ۲۴ آذرماه در سینما الحمرا شهر شارجه با حضورعوامل فیلم به نمایش درآمد.

«لوتوس» پیش از این در جشنواره‌های مختلفی حضور داشته و برنده جایزه نگاه هنری از جشنواره فیلم بیگ‌اسکای آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت، جایزه بزرگ بهترین مستند از نگاه داوران و جایزه انجمن فرهنگی گرانولرز بارسلون از جشنواره بین‌المللی «ForadCamp» اسپانیا، تندیس فیروزه‌ای ویژه‌ی هیات داوران در بخش بین‌الملل جشنواره سینماحقیقت، تندیس کتاب زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم رشد، تندیس شایستگی بهترین فیلم جشن مستقل سینمای مستند خانه سینما، جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم وارش شده است. این فیلم همچنین کاندیدای بهترین فیلم در جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لوس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره فیلم مستند «ییلهوا» جمهوری چــــک، جشنواره‌ فیلم «منچستر» انگلستان و بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران و دهمین جشن مستقل سینمای مستند نیز بوده است.

در مستند داستانی «لوتوس» زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.

مجری طرح این فیلم موسسه فرهنگی هنری «خانه فیلم وطن‌دوست» است که با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.

«لوتوس» در نوزدهمین حضور جهانی خود، طی روزهای ۹ تا ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم مستند گوانجو نیز به نمایش درآمده بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها