تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۲:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 144280

جشنواره کمرا ایمیج لهستان که تخصصی ترین جشنواره فیلمبرداری جهان محسوب می شود، امسال یک فیلمبردار از سینمای ایران را در فهرست کاندیدها قرار داده است.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی فیلم، مهدی آزادی امسال با فیلم یک اسب خون بیشتری از انسان دارد، ساخته ابوالفضل طالونی، در فهرست نامزدهای جوایز قرار گرفت. او که سالهاست در فیلمبرداری مستند فعالیت می کند، فارغ التحصیل فیلمبرداری سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است و جوایز مختلف ایرانی و خارجی را دریافت کرده. آزادی در مستندهای سایه های بی خورشید ساخته مهرداد اسکویی و مستندهای دیگری چون a157، متهمین دایره بیستم، مهین و … همکاری کرده است.

پیش از این محمود کلاری و تورج اصلانی در بخش سینمای داستانی برنده این جشنواره بوده اند.

یک اسب خون بیشتری از انسان دارد، مستندی کوتاه درباره یک زوج سالخورده آذری است که تهران را ترک و به شهر دلپذیر زادگاه شان در مرز ترکیه می روند با این حال رویای بازنشستگی آنها با درک این واقعیت که منطقه زندگی شان به دروازه قاچاق به اروپا بدل شده و هرکسی که آنها می شناختند با این مساله درگیر است، متلاشی می شود.

جشنواره فیلم «کمرایمیج» لهستان که تخصصی‌ترین جشنواره فیلمبرداری جهان محسوب می‌شود، امسال بین روزهای ۱۴ تا ۲۱ نوامبر برگزار می شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها