تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۲۲:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 179818

تعداد مخاطبانی که به تماشای چهار فیلم جدید سینماها نشسته‌اند حدود ۲۵ هزار نفر است و از این تعداد سهم سه فیلم به ۱۵۰۰ نفر هم نمی‌رسد.

به گزارش سینماسینما، از روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه چهار فیلم جدید راهی اکران شدند که فقط یکی از آن‌ها یعنی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار در جذب مخاطب به نسبت موفق‌ بوده است؛ فیلمی که سال ۱۳۹۹ در سی‌ونهمین دوره جشنواره فجر رونمایی شد و حالا به اکران عمومی رسیده است.

بررسی آمار فروش این فیلم در مقایسه با سه فیلم دیگر و نیز فیلم‌هایی که از ۲۰ مرداد روی پرده رفتند، نشان می‌دهد که مخاطبِ کم‌تعداد این روزهای سینما بیشتر، فیلم کمدی را می‌پسندد و نیز فیلم پرچهره‌ جشنواره‌ای، آن هم با امید به اینکه نسبت به نسخه نمایش داده شده در «فجر» سانسور نشده باشد. این نکته را در نظرهایی که مخاطبان در سایت‌های فروش ثبت کرده‌اند یا از لابه‌لای حرف‌های افرادی که در سالن سینما، فیلم را تماشا می‌کنند به وضوح می‌توان دید و شنید.

با این حال فروش بسیار کم بعضی فیلم‌ها، طرح این پرسش را که آیا باید به همه فیلم‌ها موقعیت اکران روی پرده سینما را داد یا خیر، جدی‌تر می‌کند؛ بخصوص آنکه مسئولان سینمایی در ارتباط با اکران، تاکید دارند از ظرفیت‌های دیگری مثل اکران آنلاین برای خلوت کردن صف فیلم‌های در نوبت نمایش می‌توان استفاده کرد.

از دو روز قبل فیلم‌هایی از نرگس آبیار، یوسف حاتمی‌کیا که اولین تجربه فیلمسازی بلند خود را روانه سینماها کرده، حمید زرگرنژاد و علی‌قوی‌تن روی پرده رفته که تعداد مخاطب و میزان فروش آن‌ها به ترتیب در ادامه می‌آید.

«ابلق»؛ ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب و حدود ۹۸۰ میلیون تومان فروش

«شب طلایی»؛ ۶۳۰ نفر مخاطب و  حدود ۲۵ میلیون تومان فروش

«برای مرجان»؛ ۳۸۸ هزار نفر مخاطب و ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروش

«رویای سهراب»؛ ۳۱۰ نفر مخاطب و حدود ۱۳ میلیون تومان فروش

همچنین دو فیلم اجتماعی و کمدی از ۲۰ مرداد روی پرده رفته بودند که «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد با بیش از ۱۰۶ هزار نفر تماشاگر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته و کمدی «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی‌طبا با ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر تماشاگر به فروش ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

آمار فروش و مخاطب دیگر فیلم‌های تابستانی سینماها نیز از این قرار است:

«طلاخون» ابراهیم شیبانی؛ ۳۲ هزار و ۵۷۰ نفر مخاطب و یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان فروش

«زالاوا» ارسلان امیری؛ ۵۳ هزار و ۳۰۰ نفر مخاطب و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش

«روز ششم» حجت‌قاسم‌زاده؛ ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر مخاطب و ۷۹۰ میلیون تومان فروش

«تی‌تی» آیدا پناهنده؛ ۴۳۰ هزار و ۹۳۰ نفر مخاطب و ۱۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان فروش

«پدر و دختر» خسرو ملکان؛ ۳۰۱ نفر مخاطب و ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان فروش

«پیتوک» مجید صالحی؛ ۷ هزار نفر مخاطب و ۲۳۳ میلیون فروش

«بازیوو» امیرحسین قهرایی؛ ۵۶ هزار و ۸۶۰ نفر مخاطب و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش

فیلم‌های پرفروش سال ۱۴۰۱ همچنان «انفرادی» با ۵۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، «سگ بند» با ۴۰ میلیارد و ۳۸۵ میلیون و «علف‌زار» با ۱۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان هستند که فقط دو کمدی «انفرادی» و «سگ بند» بیش از یک میلیون نفر تماشاگر داشته‌اند.

* آمار فروش فیلم‌ها در این گزارش براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینماها (سمفا) تا پیش از ظهر جمعه ۲۸ مردادماه است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها