تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۱۵:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32218

ketabgardi-95روز پنجشنبه ۲۷ آبان دوستداران فرهنگ و هنر ایران زمین با حضور در کتاب‏فروشی‏هاى سراسر کشور و خرید کتاب، در حرکتی نمادین، به دیدار کتابفروشی‌های شهر می‏روند تا به یادمان بیاورند که کتاب محور تعالی فرهنگ است.
به گزارش سینماسینما، هنرمندان صنوف مختلف سینما نیز در این حرکت با حضور در کتابفروشی‏ها ، آخرین پنجشنبه هفته کتاب را به روز پیوند هنر و کتابفروشی تبدیل خواهند کرد تا همگان بدانند کتاب یکی از پایدارترین میراث‌های بشری است که حامل تمام دانش‌ها و یافته‌های انسان است.

بنیاد سینمایی فارابی نیز با گرامیداشت هفته کتاب، از اهالی سینما برای حضور در کتابفروشی‏ها و گرامیداشت دانش و فضیلت، دعوت به عمل می‏آورد تا با حضور در کتابفروشی مورد علاقه خود، به کتاب‌فروشان زحمت‌کش خسته نباشید بگویند و از دست‌اندرکاران، ناشران، نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان کتاب ایران تقدیر کنند و سایر علاقمندان را نیز به این حرکت دعوت کنند.

به دنبال برگزاری دو دوره برنامه ویژه کتابگردی که در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ابتکار و همت “احمد مسجد جامعی ” در کتابفروشی‌های تهران و سراسر کشور، امسال نیز سومین آیین کتابگردی با هدف پشتیبانی و حمایت از خدمتگزاران کتاب برگزار می‌شود و رونق کتاب‌فروشی‌ها به عنوان آخرین حلقه از زنجیرۀ صنعت نشر، به رونق کل نشر ایران منجر خواهد شد. امید است با تلاش همگانی حضور در کتاب‌فروشی‌ها و خرید کتاب به یکی از عادت‌های همیشگی‌مان تبدیل شود.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها