شهروند نوشت :«آقای عبدی چرا شخصیت و جایگاه خودتونو حفظ نکردین؟ ما از شبکه نسیم خسته شدیم! هر کی میاد میخواد مجری و برنامهساز بشه. شما در قالب یک هنرپیشه عزیز بودین. بسه دیگه. چقدر تکرار. همهش کپی.» این کامنت، چکیده اغلب بازخوردهای «شبی با عبدی» در فضای مجازی است؛ برنامهای که از روز نخست و عنوانش نشان داد که میخواهد با نام و جایگاه «اکبر عبدی» به سر منزل مقصود برسد و مخاطب -و در اصل اسپانسر- جذب کند. در ادامه به ۵ دلیل اشاره کردهایم که باعث میشود این جُنگ ترکیبی را نبینیم!
١ با همه محبوبیتش «مجری» نیست
حضور عبدی در قامت مجری این سوالها را ایجاد میکند که آیا هر بازیگری میتواند مجری باشد؟! این موقعیت تا چه اندازه تخصصی است؟ مجریگری به چه تواناییهایی نیاز دارد؟ صرف اینکه فردی محبوب است، برای این جایگاه کافی است؟ شاید واکنش کاربران در شبکههای اجتماعی زیر ویدیوهای این برنامه پاسخ مناسبی برای سوالها باشد: «آقای عبدی یکبار به مجریهای خندوانه و دورهمی انتقاد کرد و گفت اینا اجرا بلد نیستن. ولی حالا خودش خیلی ضعیف عمل کرد.» اشاره این کاربر به صحبتهای اکبر عبدی در برنامه «فرمول یک» است؛ جایی که درباره رامبد جوان گفت: «آقای جوان از جایی به بعد از سینما بریده و مجری شده است و ما در تلویزیون مجری زیاد داریم، جدیدا رامبد جوان در برنامه خندوانه کنار تماشاچی مینشیند و این کار به اندازه او نیست و خیلی بیشتر از اینهاست.» در ادامه واکنشهای کاربران، فرد دیگری هم نوشته: «متاسفم چرا کسی به آقای عبدی مشاوره نمیده. ایشون در عرصه هنرپیشگی خوب هستن، اما دلیل نمیشه مجری توانمندی هم باشن.»
٢ فیک است آقا، فیک!
با اینکه محمدحسین لطیفی، کارگردان گفته تا امروز برنامهای مثل «شبی با عبدی» در دنیا ندیدهام، اما همچنان کاربران معتقدند این برنامه کپی از خندوانه و دورهمی است. هرجا که پستی از «شبی با عبدی» گذاشته شده باشد، سیل پیامهای «کپی از دورهمی» راه میافتد: «با خودش گفته چیش از رامبد جوان و مدیری کمتره… منم میسازم. خیلی مسخره بود»، «خواسته شبیه خندوانه و دورهمی درست کنه و از اونا کم نیاره، ولی نتونسته. برنامهسازی هنر میخواد. » در اتاق فکر این برنامه نام محمدرضا شهیدىفرد دیده میشود؛ فردی که گفته میشد همواره در پشت صحنه خندوانه حضور داشته و ایدهپردازی میکرده. پس کاربران حق دارند از شباهتها بگویند و نام «خندوانه» و «دورهمی» را به میان آورند. از طرف دیگر، در بخش هایی از «شبی با عبدی» شخصیتی حضور پیدا میکند که یادآور کاراکتر «قیمت» در برنامه دورهمی است. برای همین کاربران نوشتهاند: «یک کپی بسیار ضعیف از دورهمی است.»
٣ این مهمانهای تکراری
یکی دیگر از مواردی که باعث میشود رویت «شبی با عبدی» جذابیتی نداشته باشد، حضور مهمانهای تکراری است؛ آدمها همانهاییاند که در خندوانه و دورهمی حضور داشتهاند.
۴ خاطرهبازی با بدن خسته
عبدی خسته است. این را میشود از نفسنفسزدنهایش فهمید. در برخی موارد حتی صدای او به وضوح شنیده نمیشود. از صحبتهای تهیهکننده این برنامه به ٣ دلیل برای انتخاب آقای عبدی میرسیم: او سرمایه ملی است؛ او آدم منحصربهفردی است؛ او در ذهن همه ما در مقاطع مختلف خاطرههایی برجای گذاشته. اما آیا این موارد کافی است؟ اکبر عبدی فعلی میتواند به تنهایی نجاتگر باشد؟ پاسخ این پرسشها «نه» است. شاید تنها موردی که بتوان روی آن شرط بست، جذب اسپانسر باشد! جذب اسپانسر درواقع معامله تلویزیون با چهرههای محبوب است! در این میان اما خاطرهها قربانی میشوند و میشوند و میشوند.
۵ شوخیها تازه نیست
تنها وجه تمایز «شبی با عبدی» این است که گروههای تئاتری از شهرهای مختلف به برنامه میآیند و اجرای خود را انجام میدهند. این قالب تئاتری اما زمینهساز خنده قابل توجه از طرف مخاطبان در خانه و تماشاچیان در صحنه نمیشود. انتظارهای مردم با توجه به رویت برنامههایی مثل دورهمی و خندوانه بالا رفته. آنها به این راحتیها نمیخندند. شوخیهای «شبی با عبدی» تازه و خلاقانه نیست. برای همین مدام با این کامنت در شبکههای اجتماعی روبهرو میشویم که «چقدر برنامه اعصابخردکن و بی نمکیه»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند