تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۱:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182560

بهروز مفید تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بام‌بالا» ضمن تأیید اجرایی شدن طرح اعطای تیزرهای تلویزیونی رایگان به فیلم‌های در حال اکران، معتقد است بحران اصلی سینما همچنان سالن‌های خالی از مخاطب است!
به گزارش سینماسینما، بهروز مفید تهیه‌کنده فیلم سینمایی «بام‌بالا» به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی که این روزها در حال اکران در سینماهای کشور است و جزو آثاری است که بنابر توافق سازمان سینمایی و سازمان صداوسیما قرار بود از ظرفیت پخش تیزرهای رایگان از تلویزیون بهره‌مند شود، درباره کیفیت اجرایی شدن این وعده توضیح داد: از آنجایی که ما در شرایط بسیار بحرانی تن به اکران سینمایی فیلم‌های خود دادیم، مدیران سازمان سینمایی اعلام کردند تمام تلاش خود را می‌کنند تا از حمایت‌های لازم برخوردار باشیم. واقعیت هم این است که در بحث تیزرهای تلویزیونی این اتفاق رخ داده است و تلویزیون هم در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند و تیزرهای ما را در سطح بسیار خوبی پخش کرده است.
وی با تأکید بر تخصیص تیزرهای رایگان وعده داده شده به این فیلم سینمایی افزود: به نظرم تلویزیون تا به اینجا وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است، در عین حال مشکلی که الان وجود دارد این است که سینماها تقریباً خالی از مخاطب هستند و از این منظر کمکی به فیلم‌های در حال اکران شده و ما همچنان در وضعیت بحرانی هستیم. در مجموع و علی‌رغم حمایتی که صورت می‌گیرد هنوز وضعیت مناسبی در اکران نداریم.

تیزر تلویزیونی به اندازه کافی داریم، اما مخاطب نه!
مفید ادامه داد: شرایط همه فیلم‌ها مناسب نیست اما به‌طور خاص سینمای کودک از سرمایه‌های چندان غنی برخوردار نیست و امیدواریم سازمان سینمایی در مقاطع دیگر به این فیلم‌ها کمک کند تا لااقل هزینه خودش را بتواند پاسخگو باشد.
این تهیه‌کننده در تشریح جزئیات بسته حمایتی سازمان سینمایی برای پخش رایگان تیزرهای تبلیغاتی از تلویزیون هم گفت: از نظر تعداد تیزرهایی که به هر فیلم تعلق گرفته است، اطلاع دقیقی ندارم و طبیعتاً پخش‌کننده بیشتر در جریان این جزئیات است اما تا جایی که اطلاع دارم هم تعداد تیزرها قابل قبول است و هم در باکس‌های پیک مخاطب پخش می‌شود و این یکی از حسن‌های این بسته حمایتی است. معتقدم در حال حاضر تیزرهای تلویزیونی به اندازه کافی در اختیار فیلم‌ها قرار دارد اما مشکل اساسی همچنان بی تماشاگر ماندن سالن‌های سینماست و امیدواریم در این زمینه اتفاقی رخ بدهد.

آموزش و پرورش مطلقاً همکاری نمی‌کند
تهیه‌کننده «بام‌بالا» در ادامه گفت: متأسفانه در این شرایط، وزارت آموزش و پرورش، مطلقاً با فیلم‌های کودک همکاری نمی‌کند. من در دو فیلم قبلی خودم که آن‌ها هم در فضای کودک و نوجوان بود، بیشترین بازدهی را در فرآیند اکران مدارس داشتم. آن زمان آموزش و پرورش شورایی داشت که به فیلم‌های مجوز می‌داد و مدارس را هم تشویق می‌کرد تا دانش‌آموزان را برای تماشای فیلم‌های کودک به سینما ببرند. این شورا طی دو سال کرونا متوقف بود و در حال حاضر هم آموزش و پرورش حاضر به فعال کردن مجدد این شورا نیست و این اتفاق لطمه زیادی به اکران فیلم‌های کودک زده است. تا زمانی که آموزش و پرورش وارد این میدان نشود، خیلی نمی‌توان به سرنوشت اکران فیلم‌های کودک امیدوار بود.
وی با اشاره به شرایط بهتر فروش دو انیمیشن سینمایی «لوپتو» و «پسر دلفینی» که آن‌ها هم مانند «بام‌بالا» مخاطب کودک و نوجوان دارند، گفت: این دو انیمیشن دو سازمان قدرتمند را پشت خود دارند و این دو نهاد به‌خوبی پشت آثار خود در چرخه اکران ایستاده‌اند، بنیاد سینمایی فارابی به‌عنوان سرمایه‌گذار «بام‌بالا» اما نقش خودش را در فرآیند اکران به‌خوبی نمی‌تواند ایفا کند. این بنیاد جز سرمایه‌گذاری اولیه، در فرآیند پخش حمایتی از آثارش ندارد. من از کیفیت پشتیبانی بنیاد فارابی از اکران فیلم «بام‌بالا» گله‌مند هستم و معتقدم انرژی لازم را برای حمایت از این فیلم در چرخه اکران نگذاشته است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها