یک کارگردان زن جوان الجزایری با اولین فیلم خود راه دور و دراز اسکار بهترین فیلم خارجی را درپیش گرفت.
به گزارش سینماسینما، الجزایر جزو اولین کشورهایی است که رسما فیلم خود را برای اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کرد. کمیته انتخاب فیلم از سوی وزارت فرهنگ الجزایر، امروز خبر داد که ”پاپیشا” اولین ساخته مونیا مدور، برای ارایه به آکادمی اسکار سال آینده انتخاب شده است تا بتواند در رقابت با بقیه فیلمهای غیرانگلیس زبان شرکت کند. این کشور قبلا توانسته بود در سه دوره اسکار به مرحله نامزد شدن دست یابد.
این فیلم امسال در جشنواره کن ۲۰۱۹ بخش نوعی نگاه مورد توجه قرار گرفت و در چند هفته آینده نیز در کشور خود بنمایش درخواهد آمد. درضمن قرار است از نهم اکتبر در فرانسه بنمایش در آید. دراین اثر داستان دختری ۱۸ ساله که طراح مد لباس زنانه است به همرا ه سه دختر دانشجو از دوستانش روایت میشود که علیرغم مشکلات می خواهند یک نمایشگاه مد لباسهای زنانه در پایتخت الجزایر برپا کنند. وی که درزمینه کارش بااستعداد است از هیچ تلاشی فروگذاری نمیکند. با این حال، آنها با واکنش تندی از سوی اسلام گرایان محله شان روبرو میشوند. داستان در زمان ۱۹۹۰ اتفاق می افتد که دولت الجزایر در حال مبازه با تروریست های این کشور است و آشوب بخشی از مملکت را فرا گرفته است.
این نخستین فیلم بلند کارگردان آن محسوب میشود. از نظر داستان و پرداخت برای کشورهای غربی جذابیتهایی دارد و با انرژی وتحرک ساخته شده و موقعیت زنان ان کشور را در آن مقطع زمانی بررسی میکند. با توجه به اینکه این روزها به فیلمسازان زن اهمیت ویژه ای میدهند، این فیلم میتواند احتمالا از کاندیداهای موفق برای اسکار ۲۰۲۰ تلقی شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تظاهرات «برای فلسطین آزاد» مقابل مقر برگزاری مراسم اسکار
- چه کسانی باید اسکار ۲۰۲۴ را ببرند؟!
- اهدا کنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- «باربی» سیاسی شد/ ادامه واکنشهای انتقادی به اسکار
- گفتوگو با کارگردان انیمیشن نامزد جایزه اسکار/ یونیفورم متنی است که باید رمزگشایی شود
- «اوپنهایمر» پیشتاز نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ شد/ انیمیشن ایرانی نامزد شد
- مجری اسکار ۲۰۲۴ انتخاب شد/ جیمی کیمل برای چهارمین بار روی صحنه
- ۵ شانس اصلی اسکار بینالمللی امسال کدام کشورها هستند؟
- حفاظت امنیتی برای ورود به زادگاه؛ واکنش سیاسی به فیلمی درباره مهاجران/ لهستان «مرز سبز» را به اسکار نفرستاد
- نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد/ تریه از رقابت برای اسکار بینالمللی باز ماند
- انتخابی از میان ۱۲ فیلم/ فیلم ویم وندرس در فهرست نهایی آلمان برای اسکار ۲۰۲۴ قرار گرفت
- فرانسه در تدارک اسکار بهترین فیلم بینالمللی
- مل بروکس و آنجلا باست اسکار افتخاری میگیرند
- یک تغییر مهم در قوانین اسکار/ فیلمها چند روز باید اکران شوند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»