فیلم سینمایی «مثل ماهی روی ماه» ساخته دُرناز حاجیها جایزه بهترین فیلم بیست و دومین جشنواره فیلم ترانسیلوانیا در کشور رومانی را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، جایزه بهترین فیلم جشنواره ترانسیلوانیا به فیلم «مثل ماهی رو ماه» از درناز حاجیها رسید که بنا بر اعلام سایت جشنواره این نخستین بار در طول دوران برگزاری این رویداد است که جایزه اول جشنواره به فیلمی از یک کارگردان زن میرسد.
این کارگردان جوان پس از دریافت جایزه ۱۰ هزار یورویی جشنواره ترانسیلوانیا گفت: فکر میکنم چه یک کودک پنج ساله باشید یا یک مرد بالغ در پنجاه سالگی، فشار برای انجام کارهایی که نمیخواهید انجام دهید وحشتناک است. خوشحالم که هیات داوران پیام این فیلم را درک کردند.
هیات داوران جشنواره از اصالت ایده پشت طرح و هوشمندی در برخورد با مسائل حساس مربوط به والدین این فیلم تقدیر کردند و سپیدار تاری بازیگر اصلی این فیلم نیز جایزه بهترین بازیگر جشنواره را به خود اختصاص داد.
فیلم «مثل ماهی رو ماه» که با عنوان «زن، مرد، بچه» نیز شناخته میشود، سال گذشته در بخش رقابتی پروکسیمای پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم کارلووی واری نیز حضور داشت. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هاله و شوهرش امیر باید با شرایط سختی کنار بیایند: پسر چهارساله آنها ایلیا ناگهان صحبت نمیکند. واضح است که هیچ دلیل فیزیولوژیکی وجود ندارد، بنابراین آنها به یک روان درمانگر مراجعه میکنند که راه حل اساسی ارائه میدهد. مادر ایلیا که تا به حال از او مراقبت کرده است، قرار است کنار بنشیند در حالی که پدر وظیفه مراقبت از کودک را بر عهده می گیرد. این تغییر در نظم تثبیت شده، خانواده را وارد یک مارپیچ رو به پایین تنش و پرخاشگری میکند و دیدن راهی برای خروج از آن بسیار دشوار است.
بیست و دومین جشنواره فیلم ترانسیلوانیا از ۹ تا ۱۸ ژوئن (۱۹ تا ۲۸ خرداد) در رومانی برگزار شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۱۱ ایرانی در بخش استعدادهای برلین
- دو پروژه ایرانی در مارکت آسیایی جشنواره بوسان
- کارگردان ایرانی با فیلمنامه «شفاف» برنده جایزه چهل هزار یورو از رویدادی ایتالیایی شد
- برگزاری مراسم بزرگداشت فدریکو فلینی در جشنواره ترانسیلوانیا با رعایت فاصله اجتماعی
- نمایش «کاغذ پارهها» در جشنواره بینالمللی ترانسیلوانیا رومانی
- راهیابی سه فیلم از ایران به جشنواره ترانسیلوانیا
- اختصاصی سینماسینما/ پذیرش پروژه یک کارگردان جوان ایرانی در بخش تولید مشترک جشنواره روتردام هلند
- به شیوه مارلون/ نگاهی به فیلم کوتاه مارلون
- در حق فیلم کوتاه، کوتاهی نشود!/ میزگردی با حضور کارگردانان فیلم های کوتاه
- «مارلونی» که نمیخواست «براندو» باشد/ درباره دو فیلم کوتاه «مارلون» و «هشتگ ساعت چهار»
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- آناتومی یک طلاق عاطفی/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- «مسافری از گانورا» بهترین انیمیشن جشنواره روسیه شد
- بزرگداشت بهرام شاهمحمدلو برگزار شد
- نگاهی به گیشه ۳۱۲ میلیاردی سینماها
- «گُواه» در بزرگترین جشنواره دانشجویی در اروپا
- «پروانهها»ی ایران در اسپانیا
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- آلبرتو باربرا در سمت مدیر جشنواره ونیز ابقا شد
- در شب «مهرداد اسکویی» چه گذشت؟
- نمایشی با محوریت جنبشی«میتو» با بازی ستاره پسیانی، کاظم سیاحی
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- نگاهی به ظاهر جدید؛شنل پیروز می شود یا دیور؟
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- تایید حکم ۸ سال حبس برای رسولاف
- فیلم کوتاه «یک روایت دقیق» در جشنواره ایتالیایی
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- فراخوان چهاردهمین دورهی جوایز ایسفا منتشر شد
- جایزه نتپک به «گیج گاه» رسید
- حضور «باگ» در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار
- صدداستان؛ برنامه تازه سوینا/ انتشار سه داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانههای ایران مشخص شدند
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد