آیین افتتاحیه فیلم سینمایی «دژاوو» ساخته رایا نصیری در موزه سینمای ایران برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، آیین افتتاحیه فیلم سینمایی «دژاوو» ساخته رایا نصیری چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور عوامل و بازیگران و جمعی از علاقهمندان به سینما در موزه سینمای ایران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمد جعفرنژاد یکی از سرمایهگذاران فیلم «دژاوو» به عنوان نماینده این فیلم روی سن آمد و گفت: فیلم «دژاوو» روایتی موشکافانه از درونیات ۴ زن از ۴ نسل مختلف است که رایا نصیری و بازیگران فیلم با هنرمندی بسیار و دقیق این روایت را به تصویر کشیدهاند.
در ادامه رایا نصیری کارگردان فیلم «دژاوو» با دعوت جعفرنژاد روی سن آمد و پس از خوشامدگویی به حضار عنوان کرد: خوشحال میشوم بعد از دیدن فیلم نظرتان را به من بگویید چون من در مسیر سینما حرکت میکنم، میخواهم یاد بگیرم و قطعا اشتباهاتی دارم و فیلمم نقاط ضعفی دارد اما فیلمم را باور و دوست دارم.
نصیری ادامه داد: با بضاعتی که داشتیم و به کمک گروهی خوب توانستم این فیلم را به نتیجه برسانم و الان خیلی خوشحالم و قلبم میتپد برای اینکه با نفس شما فیلمم را ببینم و احساس کنم که آیا توانستهام آنچه که فکر میکردم و دغدغهام بود بنا بر تجربه مستندسازی که داشتم به مخاطبم منتقل کنم.
وی اظهار کرد: در این روزهای اکران، لحظههای عجیبی را تجربه میکنم. وقتی به سالنهای مختلف نمایش فیلم میروم برخی از مخاطبان با دیالوگ هایی که میگویند و با صدای بلند با فیلمم ارتباط برقرار میکنند، برخی هم ممکن است ارتباط نگیرند و در مقابل لحن مستندگونه فیلم تاب نیاورند و ریتم فیلم را نپسندند. به هر حال این مجموعه تلاش گروهی بود که تکتکشان برای این کار وقت و انرژی گذاشتند.
کارگردان «دژاوو» بیان کرد: این نکته در سینمای مستقل اهمیت دارد که گروهی که دور هم جمع میشوند با بودجه بسیاری اندک میخواهند بهترین خروجی را داشته باشند که گاهی اوقات موفق میشویم و گاهی اوقات خیلی موفق میشویم.
وی در ادامه ضمن تشکر از عوامل و بازیگران پروژه که در ساخت این فیلم او را یاری کردهاند، از آنها خواست روی سن بیایند.
نصیری در پایان درباره عنوان «دژاوو» توضیح داد: «دژاوو» یک کلمه روانشناسانه است که در ادبیات نیز از آن استفاده شده است. دژاوو حس خاصی است که در ذهن به وجود میآید و در علم پزشکی اصطلاحا آن را یک اختلال ذهنی میدانند. این اختلال ذهنی همان حسی است که وقتی وارد مکانی میشویم یا در موقعیتی قرار میگیریم حس میکنیم قبلا در آن موقعیت بودهایم در صورتی که در واقعیت هرگز در آن موقعیت نبودهایم. این موضوع با یک قصه بسیار ساده برای من این امکان را پیش آورد که بگویم ما آدمها بارها مسایلی را تجربه میکنیم ولی ممکن است آن را نفهمیم تا زمانی که به سطح خودآگاهی برسیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- نسخه تصویری مسترکلاس هانا پولاک منتشر شد/ در فیلمسازی کرامت انسانی را حفظ کنید
- آقای خاص سینمای مستند به «نردبان» آمد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- برادران رزاق کریمی سریال میسازند/ قصهای امروزی از جانبازان و جنگ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
آخرین ها
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا