«قهقرا» تازهترین تریلر روانشناختی آلخاندرو آمنابار رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اسپانیایی در سینماهای این کشور در سال ۲۰۱۵ را جابجا کرد.
به گزارش «سینماسینما»، «قهقرا» (Regression) با بازی اما واتسن و ایتن هاوک که تولید مشترک اسپانیا و کانادا است، از جمعه دوم اکتبر (۱۰ مهر) در سینماهای اسپانیا روی پرده رفت و در اولین آخر هفته اکران ۲٫۸۷ میلیون دلار (۲٫۵۵ میلیون یورو) فروخت.
به گزارش هالیوود ریپورتر، این بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم داخلی در سینماهای اسپانیا از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون است.
فیلم انگلیسیزبان «قهقرا» در ۳۷۰ سینما در اسپانیا نمایش داده شد و ۴۰ درصد فروش سینماهای این کشور را به خود اختصاص داد.
فروش افتتاحیه «قهقرا» به اندازه فروش افتتاحیه «آگورا» دیگر فیلم آلخاندرو آمنابار نبود. آن فیلم در سال ۲۰۰۹ با شش میلیون دلار (۵٫۴ میلیون یورو) کار خود را شروع کرد. با این حال، «قهقرا» تقریباً به اندازه فیلم رکوردشکن «رابطه اسپانیایی» (Spanish Affair) به دست آورد که سال گذشته در اولین آخر هفته اکران ۳٫۲ میلیون دلار (۲٫۸ میلیون یورو) فروخت.
«قهقرا» به تازگی در جشنوارههای فیلم سن سباستین و زوریخ روی پرده رفت. شرکت واینستین حق پخش این فیلم در بازار آمریکای شمالی را دارد.
داستان فیلم درباره یک کارآگاه (هاوک) است که هنگام تحقیق درباره پرونده آزار و اذیت یک دختر جوان (واتسن) توسط پدرش، به شواهدی مبنی بر فعالیتهای یک فرقه شیطانی پی میبرد.
آمنابار ۴۳ ساله کارگردان فیلم «دنیای درون» با بازی خاویر باردم است که در ۲۰۰۵ برنده اسکار بهترین فیلم خارجیزبان شد. «چشمهایت را باز کن» (۱۹۹۷) با بازی پنهلوپه کروز، «دیگران» (۲۰۰۱) با بازی نیکول کیدمن و «آگورا» (۲۰۰۹) با بازی ریچل وایس از دیگر فیلمهای او در مقام کارگردان است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم دوم «چاقوها بیرون» سومین فیلم پرمخاطب نتفلیکس شد
- ایتن هاوک بازیگر یک سریال کارآگاهی شد/ هر کارآگاهی شکار میشود!
- تجلیل از ایتن هاوک و یان اسویراک در شب پایانی کارلووی واری
- سینماسینما/ تجلیل از آلخاندرو آمنابار در جشنواره فیلم مالاگا
- سکانس طلایی/ دریای درون
- هدیه بازیگر زن انگلیسی برای مسافران مترو چیست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- مسعود اسکویی درگذشت
آخرین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده