سینماسینما: تعداد زیاد برداشتهای صحنههای مربوط به گری اولدمن در فیلم «منک» ساخته دیوید فینچر باعث تنش بین این بازیگر و کارگردان شده بود که چارلز دنس داستان این تنش را برای توتال فیلم تعریف کرد.
در مورد تعداد برداشتهایی که برای یک صحنه گرفته می شود، فلسفه های مختلفی در دنیای سینما وجود دارد. برخی کارگردان ها مانند کلینت ایستوود معمولا هرگز بیش از یک یا دو بار صحنهای را تکرار نمی کنند، اما کارگردان های دیگری مانند استنلی کوبریک ممکن است تعداد برداشت هایشان سه رقمی هم بشود. دیوید فینچر کارگردانی است که تعلقش به گروه دوم، شهرت دارد و ظاهرا این موضوع در صحنه فیلمبرداری جدیدترین اثر او کمی تنش ایجاد کرده.
چارلز دنس که نقش ویلیام رندولف هیرست، مرد بدنام و قدرتمند عرصه رسانه را در این فیلمِ محصول نتفلیکس بازی می کند، اخیراً با توتال فیلم در مورد تجربه کار با دیوید فینچر در این پروژه صحبت کرده است، او از روز بخصوصی تعریف می کند که بین کارگردان و ستاره فیلم گری اولدمن تنشی ایجاد شده بوده. گروه در حال ضبط بخش مهمی از اوج داستان بودند، اولدمن در نقش هرمن جی. منکویتس، مهمانی شامی با میزبانی هرست را بر هم می زند، لحظه ای به نظر می رسد که این بازیگر برنده اسکار از برداشت های طولانی به ستوه آمده. دنس میگوید: «چندین و چند بار برداشت را تکرار کردیم. اولدمن رو به دیوید کرد و گفت: دیوید این بار صدم است که دارم این صحنه را بازی می کنم و دیوید گفت آره می دانم، این هم صد و یکمی. از اول می گیریم.»
صحنه ی دیگری که صحنه مهمی برای اولدمن بوده، لحظاتی است که او در نقش منکویتس، مست در اتاق قدم می زند، که برداشتی از فیلم «همشهری کین» است. چالش سختی برای هر بازیگر است زیرا انجام هر کار ساده ای چندین و چند بار پشت سر هم دشوار است چه برسد به گفتن مونولوگ های طولانی.
البته روی دیگر سکه این است که دیوید فینچرکارگردانی کمال گراست که از جزئیات فیلم هایش بیشترین بهره را می برد و به دست آوردن آنچه می خواهد ملزم به کار زیاد گروهش است. این روش خاص فقط برای فیلم «منک» نبود زیرا فینچر شهرت دیرینهای در گرفتن برداشتهای متوالی دارد.
آماندا سیفرید، بازیگر نقش ماریون دیویس در فیلم «منک»، قبلاً در مورد تکرار بیش از ۲۰۰ بار بعضی صحنه ها به توتال فیلم گفته بود و اینکه چقدر این پروژه برای او دشوار بود: «قطعا کار سختی بود. اما مثل تئاتر بود که شما از نعمت پرداختن به لحن و احساسات بهره مند هستی. احساس می کردی وسط فیلم «روز گراندهاگ» گیر افتادی، شیوه کار او با خیلی ها متفاوت است.»
نتیجه تمام این تلاش ها و سخت گیری ها منجر شد به ساخت فیلم «منک» که در واقع یکی از بهترین فیلم هایی است که دیوید فینچر ساخته و واقعاً هر بخش این فیلم خارق العاده است.«منک» یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ خواهد بود که از آن بیشتر خواهیم شنید.
ترجمه: فریبا جمور(استودیو زیرنویس)
منبع: Cinemablend / November 2020
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با «بیگانگان در قطار»؛ دیوید فینچر فیلم هیچکاک را بازسازی میکند
- سفر در میدان خطر/ نگاهی به فیلم «آدمکش» ساخته دیوید فینچر
- آقای کاپولا! ممنون که فیلم ساختید/ به بهانه سیویکمین سالروز اکران رفیعترین فیلم وحشت تاریخ
- دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمیمیرد
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- در صورت موافقت دیوید فینچر؛ نتفلیکس نسخه آمریکایی «بازی مرکب» را میسازد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- زمان نمایش فیلم بعدی دیوید فینچر اعلام شد/ همه چیز درباره «قاتل»
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- اسکار ۲۰۲۱ به روایت تصویر
- نگاهی به جاماندگان «اسکار»
- جایزه اصلی انجمن فیلمبرداران آمریکا به «منک» رسید
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی شدند/ یک کارگردان ایرانی-آمریکایی در جمع نامزدها
- معرفی پروژه جدید دیوید فینچر
- نامزدهای جایزه منتقدان فیلم ونکوور معرفی شدند/ پیشتازی «منک» دیوید فینچر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
آخرین ها
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد