تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۲۳:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 141408

پس از گذشت ۹ سال از ساخته شدن فیلم «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و توقیف این فیلم، طی ۲ روز گذشته نسخه کامل و با کیفیت عالی آن در یوتیوب منتشر شد.

به گزارش سینماسینما، فیلم «خرس» در کانال یوتیوب شکوفا فیلم و با هشتگ مریلا زارعی، فرهاد اصلانی و داریوش بابائیان انتشار یافته بود. در مدت ۲ روز بیش از ۱۹ هزار نفر این فیلم را دیده‌اند. کانال یوتیوب شکوفا فیلم متعلق به دفتر تولید و پخش فیلم شکوفا فیلم و داریوش بابائیان است.

این اتفاقات برای فیلم «خرس» در حالی افتاد که معصومی به تازگی گفته بود با اکران آنلاین فیلم مخالف است. او با تاکید دوباره بر این موضوع به سینماسینما گفت: «من مخالف اکران آنلاین فیلم بودم چه برسد به این که موافق انتشار آن در یوتیوب باشم!» او از پیگیری این موضوع از مراجع قضایی خبر داد و گفت: «تهیه کننده فیلم آقای نوروزبیگی است که ایشان قصد دارد از طریق مجاری قانونی این موضوع را پیگیری کند.» معصومی در ادامه گفت‌وگو با سینماسینما درباره انتشار فیلم «خرس» در کانال رسمی شکوفا فیلم در یوتیوب گفت: «آقای بابائیان از انتشار این فیلم اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و گفته‌اند ادمین این کانال در خارج از کشور است و او نمی‌داند چگونه به نسخه فیلم «خرس» دسترسی پیدا کرده و چرا آن را منتشر کرده؟ ایشان تاکید کرده‌اند دستور حذف این فیلم را از کانال شکوفا فیلم خواهند داد.»

جواد نوروز بیگی و پرویز پرستویی که مالکان این فیلم بودند حقوق مادی آن را به موسسه رسانه های تصویری واگذار کرده بودند و پس از انحلال این موسسه مالکیت مادی آن به بنیاد سینمایی فارابی رسید. عصر امروز، یکشنبه نهم شهریور ماه، روابط عمومی بنیاد فارابی اطلاعیه ای را در این زمینه منتشر کرد.در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «با عرضه و انتشار غیر قانونی نسخه اصلی فیلم و ابعاد حقوقی این اقدام، پیگیری‌های و گام‌های حقوقی لازم نظیر طرح شکایت در «ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری» و مراجع قضایی و اخذ مشورت از کارشناسان و متخصصان حوزه حقوق بین‌الملل، در دست اقدام است.»

به فاصله کوتاهی از انتشار این بیانیه فیلم «خرس» در یوتیوب از دسترس خارج شد. بنا به آن چه در بیانیه فارابی آمده است این بنیاد با ارائه مدارک مالکیت فیلم، از یوتیوب درخواست کرده که این فیلم را حذف کند: «بنیاد سینمایی فارابی به عنوان مالک فیلم، در اولین اقدام ضمن ارسال ایمیل رسمی به یوتیوب ، خواستار توقف نمایش و حذف فیلم خرس در این پلتفرم جهانی شد. بنیاد فارابی تلاش دارد تا با ارائه اسناد حقوقی مرتبط به فیلم، هر چه سریع‌تر از پخش و نمایش غیرقانونی فیلم جلوگیری شود.»

سرنوشت فیلمی که تحسین منتقدان زیادی را به همراه داشت و به دلیل عدم صدور پروانه نمایش از سوی شورای صدور پروانه نمایش سازمان سینمایی نتوانست بر پرده‌های سینما تماشاگران خود را داشته باشد انتشار غیرقانونی در یک پلتفرم خارجی بود. سرنوشتی که می‌توانست طور دیگری رقم بخورد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها