تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ۱۷:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 187558

فیلم سینمایی معجزه بناسان با بازی پرویز پرستویی و کارگردانی حبیب احمدزاده با حضور تعدادی از اتباع و مهمانان ژاپنی و هنرمندان و جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران به زبان ژاپنی و با زیرنویس فارسی در سفارت ژاپن به نمایش درآمد.

به گزارش سینماسینما، در ابتدای این نمایش آیکاوا کازاتوشی -سفیر ژاپن در تهران- ضمن عرض خیر مقدم به حاضران اظهار کرد: توصیف‌هایی را از این فیلم از طرق مختلف و نیز تماس  سفیر ایران در توکیو بارها شنیده بودم و برای همین این فرصت در سفارت ما  فراهم شد تا چنین جمعی از مهمانان ژاپنی و هنرمندان ایرانی و نیز جانبازان شیمیایی با هم به تماشای نتایج اسفبار دو فاجعه بمباران هسته‌ای هیروشیما و بمباران شیمیایی مردم ایران بنشینیم.

سفیر ژاپن در ایران پس از نمایش فیلم نیز گفت: بسیار خوشحالم که این فیلم سرشار از انسانیت و صلح  را دیدم و این همه اطلاعات به‌صورتی کاملا بدیع و هنرمندانه به من و جمع منتقل شد و از آن سو از دیدن این همه درد و رنج انسانی بسیار متاثر شدم. تمام تلاش من از این پس نه صرفا به عنوان یک دیپلمات، بلکه حتی یک انسان در پیشبرد نگاه و جهان‌بینی این فیلم در جهان،  کمک به نمایش معجزه بناسان در همه سطوح ممکن از جمله کشورم ژاپن است.

داستان این فیلم روایتی توأمان از افسانه و مستند از زندگی و تکاپوی غول چراغ جادویی به نام بناسان است که برای جلوگیری از اخراجش توسط مردم زمین در آینده،  به ناچار شرط عجیب و دردسرساز فرشته‌ای مبنی بر کمک به  ساخت آهنگی از زندگی  سه نفر انسان نیکوکار را برای رسیدن به معجزه‌ای واقعی قبول می‌کند.

به‌جز اتباع و دیپلمات‌های ژاپنی شرکت‌کننده، مهمانان ایرانی همچون علیرضا زرین‌دست (فیلمبردار)، فرح اصولی (نقاش)، مرضیه برومند (مدیرعامل خانه سینما)، احمد مرادپور، دانش اقباشاوی و حبیب احمدزاده (کارگردان)، هدایت‌الله بهبودی (نویسنده)، جعفر شیرعلی‌نیا (محقق)، عادل معمارنیا و مهرداد افراسیابی (فیلمبرداران فیلم)، محمود بنکدارنیا (بازیگر فیلم)، محمدرضا زهیری (جانباز)، جانباز محمدرضا تقی‌پور (مدیر موزه صلح تهران)، زینب احمدزاده (نویسنده) و حمید قره داغی و حمیدرضا جعفریان از مسئولان حوزه هنری و عده‌ای از پزشکان بیمارستان نیکان تهران نیز در این جمع حضور داشتند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها