فیلمبرداری مجموعهی مستند داستانی «پس از حبس» همچنان ادامه دارد.
به گزارش سینماسینما، شصت درصد از فیلمبرداری مجموعهی مستند داستانی «پس از حبس» که اواخر ماه مهر کلید خورده بود به انجام رسیده است.
مستند «پس از حبس» به کارگردانی فرزاد خوشدست یک مجموعه تلویزیونی ۳۰ قسمتی از محصولات گروه اجتماعی شبکه سه سیما است. این مجموعه تاثیر «تئاتر درمانی» بر نوجوانان مجرم کانون اصلاح تربیت را بررسی میکند. دراماتراپی یا نمایشدرمانی، بهرهگیری از جنبههای دراماتیک و زیبایی شناسانهٔ هنر نمایش، جهت تأثیر گذاری بر شخصیت افراد است.
در این مستند تئاتر درمانى بر روى تمامى زندانیان کانون صورت گرفته و در نهایت درمان و آموزش بر روى سیزده نفر از این افراد به طور جدى تر ادامه پیدا خواهد کرد.
گفتنی است که در این مجموعه اساتید مهمان بازیگری نیز حضور دارند که در بخشهایی از مستند، با نوجوانان کانون اصلاح و تربیت همراه شده و تدریس بازیگری میکنند. اسامی این اساتید در خبرهای بعدی اعلام خواهد شد.
تحقیق و پژوهش درباره ى محتوای مستند همزمان با فیلمبرداری توسط توماج دانش بهزادی و فرزاد خوشدست ادامه دارد. دانش بهزادی علاوه بر این، بازیگرى در نقش اصلی این مجموعه را نیز عهدهدار است.
قابل ذکر است که طبق قانون زندان ها مجرمین نمى توانند با چهره ى خود جلوى دوربین حاظر شوند، بدین ترتیب ماسک هایى براى نوجوانان کانون طراحى شده است. این ماسک ها در بخش هاى مختلف مستند تغییر خواهند کرد.
لوکیشن اصلی «پس از حبس» زندان «کانون اصلاح و تربیت» است که ۷۰ درصد از تصویربرداری کل پروژه در آن انجام میشود. تئاترشهر، تئاتر سنگلج، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد دیگر لوکیشنهایی هستند که تاکنون بخش های از این مجموعه مستند در آن، توسط مرتضى پورصمدى تصویربرداری شده است.
گفتنى است فرزاد خوشدست که تجربهی ساخت مستندهای بسیاری در کارنامهی کاری خود دارد، پیش از این نیز مستند «زنی که نام ندارد» را در زندان زنان شهر ری ساخته است. او علاوه بر این، فیلم سینمایی «نگاه خیره» را که اولین تجربهی سینمای داستانی اش محسوب میشود اوایل سال جاری جلوی دوربین برده است که اکنون در مرحلهی صداگذاری قرار دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





