با عرض سلام و خسته نباشید خدمت وزیر محترم جناب آقای عباس صالحی، چندی که جنابعالی سکان هدایت وزارتخانهای را به عهده گرفتید که سلفهای پیشین شما نیز با وعدههای بهتر کردن حال هنرمندان و وضعیت فرهنگ این مرز و بوم در پشت همان میز وزارت که اکنون جنابعالی نشستهاید، نشستهاند اما در پایان کارشان چیز چشمگیری دستگیر هنرمندان نشده است، آقای وزیر بسیار کوتاه عرض میکنم حال اهالی فرهنگ و هنر خوش نیست و متاسفانه گرفتار همان مشکلات سالهای پیش هستند و هنوز توان سرپا ایستادن ندارند.جامعه سینمای امروز بسیار گسترده است و امیدوارم در دوران تصدی شما همه این جامعه یکسان دیده شوند و همانطور که شعار دولت محترم شما اعتدال است ما نیز شاهد اجرای آن در همه بخشهای هنر و فرهنگ باشیم به خصوص فیمسازانی که متاسفانه صدایشان به جایی نمیرسد و در زیر چرخهای وحشتناک فساد و رانتخواری له میشوند، آقای وزیر چرا باید در جایی که سازمان سینمایی دارای بازوان قدرتمندی نظیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فارابی، انجمن سینمای جوانان و غیره دارد فیلمسازان باید در پی شغل دوم و سوم راهی خیابانها شوند و از طرفی راه کار کردن با بخش خصوصی و بینالملل نیز بسته است.
آقای وزیر بدون تعارف عرض میکنم امروز جایی مانند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در جهت معکوس عمل میکند و برخلاف وظایف ذاتی خود بسیار سلیقهای و به یک شبکه خصوصی در ینگه دنیا شبیهتر است تا یک نهاد حمایتی در سازمان سینمایی. جناب آقای صالحی این عدم شفافیتهاست که کمر مستندسازان زحمتکش که کمترین میزان دستمزد را در بین کارگردانان سینما دارند را شکسته است، آقای وزیر خواهش میکنم صدای خرد شدن استخوانهای فیلمسازان سینمای مستند و فیلمسازان فیلم کوتاه و هنرمندان مستقل هنر و تجربه و فیلم اولیها را بشنوید و جلوی این برنامه حذف سیستماتیک و خطرناک را بگیرید.
مرتضی جذاب دارای مدرک کارشناسی سینما است و تهیه کنندگی و کار گردانی بیش از ۱۴ فیلم مستند و کوتاه را در کارنامه خود دارد و جوایز ی از جشنواره های همچون جشنواره فیلم سوئیس،یاس،سن پترزبورگ،ازمیر کسب کرده است.
منبع :ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد






