به گزارش سینماسینما، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه ۷ آبان در نشستی خبری در محل برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در بخش هنری صحبت هایش درباره کاهش بودجه جشنواره فیلم فجر امسال بیان کرد: بودجهبندی جشنواره ها به این صورت است که با حداقل هزینه حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و در جشنواره فیلم فجر هم نه اینکه مبالغ قبلی غلط باشد اما نگاه این است که از مبالغ بکاهیم.
وی افزود: فجر یک جشنواره ملی است که مختص تهران نبوده و نیست و در سالگرد انقلاب باید همه استان ها از این فضا برخوردار شوند.
صالحی درباره بودجه تئاتر که قرار بود افزایش یابد، گفت: در مجموع تلاش های قابل توجهی در چهار سال گذشته برای افزایش بودجه اتفاق افتاده و امسال هم این توجه بوده است. پویش جریان تئاتر در کشور به طور عام و در مرکز کشور به طور خاص آنقدر گسترده و قابل توجه است که رقم های افزایش بودجه با این گستردگی چه درباره زیرساخت ها و چه حمایت های غیرزیرساختی برابری نمی کند.
وزیر ارشاد ادامه داد: ما در این ۲ ماه با مراکز مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی داشتیم و در این باره سخن گفتیم که اهالی رسانه هم می توانند به ما کمک کنند. تئاتر هنری است که حمایت های دولتی را لازم دارد ولی اقتصاد تئاتر حتما باید به عنوان اقتصاد خصوصی مورد توجه باشد، اما تئاتر درعین حال نیازمند حمایت های بالاسری است که این حمایت ها هم زیرساختی و هم غیرزیرساختی است.
وی تاکید کرد: البته بخش خصوصی سالن های کوچکی را در تهران راه اندازی کرده که امیدواریم در شهرستان ها هم این اتفاق پیگیری شود.
وزیر ارشاد با اشاره به گفتگوهایی که بتواند در بودجه سال ۹۷ به کمک بیاید، توضیح داد: مکانی مثل تئاتر شهر نوستالژی اهالی تئاتر است و باید مورد بازسازی قرار بگیرد همچنین باید فضاهای مرتبط با تئاتر بیشتر تاسیس شوند و صرفا از سالن های رایج استفاده نکنیم که بعضا در معرض فرسودگی هم هستند.
صالحی در پایان این بخش اظهار کرد: البته ما محدودیت های دولت را می دانیم اما مهم این است که ما به عنوان خادمان فرهنگ و هنر و هالی رسانه به عنوان منتقل کنندگان ضرورت ها این پیام را برسانیم که مصرف فرهنگی کم از نان روزانه ندارد و اگر شرایط را برای استفاده از مصرف فرهنگی فراهم نکنیم آسیب ها و مسایل اجتماعی مضاعف می شود.
وی درباره برگزاری کنسرت در مشهد و راهکار حل برخی مشکلات در این زمینه گفت: گفتگوها برای اجراهای زنده و صحنه ای موسیقی در استان های مختلف ادامه دارد و همانطور که پیش از این هم گفته ام، امیدواریم هم در حوزه فیلم و کتاب و هم موسیقی شاهد باشیم که فضای کشور با یک قانون اداره میشود و بدون دغدغه برخوردهای غیرقانونی این مسیر را در استان ها دنبال کنیم.
صالحی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اتفاقات بین بانک پاسارگاد و فرهنگستان هنر و تشکیل شورا برای بررسی مسایل این فرهنگستان توضیح داد: فرهنگستان هنر به شکل سازمانی مستقل از وزارت ارشاد است. ما فرهنگستان های متعددی در حوزه علوم و هنر و… داریم که به شکل مستقل اداره می شوند و وزارت ارشاد نسبت به این ها مداخله سازمانی ندارد.
وی گفت: امیدواریم بحث های حاشیه ای از فرهنگستان هنر زدوده شود چرا که این مکان به نام هنر مزین است.
صالحی در بخش پایانی درباره گیلان که شهری برای اجراهای مختلف کنسرت هاست اما از مشکلاتی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های هر استان برنامه ریزی چهار ساله داریم و در این حوزه هم با نمایندگان صحبت شده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم خاکسپاری محمدعلی کشاورز / گزارش تصویری
- توئیت وزیر ارشاد درباره بازگشایی سالنهای سینما و تئاتر
- واکنش وزیر ارشاد به جنجالی که گفتههای یک مداح آفرید
- نامه صنوف خانه سینما به وزیر ارشاد/ وضعیت نابسامان سینماگران را تدبیر کنید
- مردم احسان کنند مسئولان مدیریت کنند!
- پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی
- گذری در جشنواره سینما حقیقت / گزارش تصویری
- اختتامیه سیودومین جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان / گزارش تصویری
- تمجید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایش «کمیته نان»
- نامه مریم مقدم به وزیر ارشاد / تا کی میتوان زندگی را بر دیگران تنگ کرد؟
- بدرقه پیکر جمشید مشایخی / گزارش تصویری
- دیدار نوروزی وزیر ارشاد با داریوش اسدزاده/ بازیگر پیشکسوت درباره خیابان لالهزار کتاب مینویسد
- چهره های حاضر در فرش قرمز افتتاحیه فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاحیه سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- پیام سیدعباس صالحی به جشنواره سینما حقیقت/ تصویر واقعی روزگار ما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





