معادی در بخش دیگر لایو اینستاگرامی با کیوان کثیریان به پرسشهایی در مورد بودجه ساخت «برادران لیلا» که گفته میشود عدد و رقمی خارج از عرف سینمای ایران است، پاسخ داد.
او در ابتدای این مبحث درباره اینکه آیا اصلا بحث دستمزدهای نامتعارف برای بازیگران و خود معادی مطرح بوده، گفت: «من درباره خودم میگویم که دستمزدم پایینتر از فیلمهای دیگرم بود؛ حتی پایینتر از دستمزد فیلم بعدی که قصد دارم کار کنم. این طبیعی است که در فیلم بعدی بالاتر از فیلم قبل بگیری، اما نکته اینجاست که دستمزد کمی پایینتر من در «برادران لیلا» پایهی دستمزد من در فیلم بعدی شده است.»
معادی در پاسخ به اینکه چرا عدد کمتری گرفته، گفت: «روزهای اول میگفتند نداریم. در آن روزها، بودجه چندانی نداشتند و از ما میخواستند ملاحظه کنیم و کمتر بگیریم، به هر حال کمکم در ادامه بودجه تزریق شد.»
او فیلم «برادران لیلا» را به لحاظ ویژگیهای ساخت، فیلمی پرهزینه دانست و گفت: «فیلم پرهزینه است و این در خود اثر واضح است. پنج ماه فیلمبرداری داشتیم و این اصلا شوخی نیست. در برخی صحنهها نزدیک هزار، هشتصد، هفتصد هنرور آن هم در مدت ۱۰ روز حاضر بودند. بالاخره اینها روی هزینه تاثیر دارد. هزینه را در، در و دیوار «برادران لیلا» میبینید. به طور کلی غیر از بازیگران، عوامل ساخت فیلم هم جزو عواملی بودند که دستمزد بالایی دارند.»
او همچنین درباره اینکه گفته میشد برسر مسائل مالی بین برخی از عوامل اختلاف به وجود آمده بود، گفت: «من شخصا اختلافی نداشتم. به دلیل کاری که داشتم دو روز بعد از تمام شدن فیلمبرداری بخشهای خودم، سفر کردم و رفتم و بعد از آن یک ماه فیلمبرداری ادامه داشت. من از دور موضوع اختلافات و مسائل مطرح شده را میشنیدم، هرچند که در کورانش نبودم. حتما آن مشکلات امروز حل شده است، از من خواستند وارد شوم، جواد نوروزبیگی کمک کرد، خود سعید روستایی هم همینطور تا در نهایت گشایشی شد و به جایی رسیدیم که همه گروه در کنار هم بودیم.»
معادی گفت: «منبع مالی ما مشخص بود، آقای اخباراتی سرمایهگذار بود و به نظر رسید منبع مالی تمیزی دارد. علاوه بر اینکه در آن زمان میدیدیم در همان زمان بازیگرانی بودند که دو برابر ما دستمزد میگیرند. بنابراین قراردادهای ما عجیب نبود، البته مالیات آن را هم میدهیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- دوربین فرانسوی در جشنواره مستند کانادا
- در گفتوگوی کیوان کثیریان با بهنام بهزادی و مجید بزرگر مطرح شد/ پروانه ساخت دیگر موضوعیت ندارد
- دانشمند بازیگری/ درباره سعید پورصمیمی به بهانه زادروز ۸۰ سالگیاش
- در گفتوگوی کیوان کثیریان، امیر اثباتی و عباس عبدی مطرح شد: سینماگران حق دارند به صورت فردی برای یک نامزد تبلیغ کنند |
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد: در حال برگشتن به دهه ۶۰ هستیم که زور میزدند سینما را گلخانهای کنند/ منطق دوستان این است که میخواهند بهزور خودشان را دیکته کنند
- نسخه ویژه نابینایان «درخت زندگی» منتشر میشود
- گفتوگوی کیوان کثیریان با همایون اسعدیان و سعید عقیقی در برنامه «خط فرضی»: عدهای دوست ندارند چهره واقعی جامعه را در سینما ببینند/ معاصر بودن از دموکراسی و احترام به حق دیگران میآید
- آنچه در سینما خطرآفرین بوده سانسور عقیده است/ در سینما گرهی افتاده که مدام هم کور میشود/ هیچکس نمیتواند زنان را از تاریخ سینما حذف کند
- هشدار به سانسور در عصر هوش مصنوعی/ میزگردی با حضور کیوان کثیریان، شهرام مکری و حسام سلامت
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد: حکومتهایی که خودشان را متولی حقیقت میدانند خطرناکترین دولتها هستند
- «متری شیش نیم» در میان آثار سال سینمای بریتانیا
- در نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی» مطرح شد؛ کثیریان: یک مستند «راشومون»وار/ ضرابینسب: فیلمی بازیگوش و سرخوشانه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
آخرین ها
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا