کارگردان مستند «روز خون» گفت: اکرانهای «هنر و تجربه» باید به گونهای طراحی شود که مخاطب بتواند برای آن برنامهریزی کند.
به گزارش سینماسینما، کاوه مظاهری کارگردان سینما که تجربه اکران فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» را دارد، گفت: یکی از بهترین اتفاقهایی که میتواند در حوزه اکران فیلمهای «هنر و تجربه» رخ دهد، این است که بتوان یک فضای ثابتی را برای نمایش فیلمها در نظر گرفت، مانند سینمای «عصر جدید» که قرار بود چنین اتفاقی رخ دهد. در واقع میتوان گفت این نوع از اکران در بیشتر کشورهایی که سینمای خاص با مخاطب محدود دارد، وجود دارد که از جمله این کشورها میتوان به فرانسه و سوئیس اشاره کرد.
وی بیان کرد: من پیش از این تجربه اکران دو فیلم که شامل یک اثر کوتاه و یک سینمایی بلند است را در گروه «هنر و تجربه» داشتم. فیلم کوتاه «روتوش» در اولین باکس فیلمهای کوتاه قرار داشت که با توجه به اینکه فیلمهای این باکس آثاری بود که موفقیتهای بینالمللی قابل توجهی را به دست آورده بود، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به روایت «هنر و تجربه» این باکس فیلم کوتاه توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.
این کارگردان جوان توضیح داد: نباید این را فراموش کرد که مخاطب «هنر و تجربه» مخاطب خاص است و باید برنامه اکران مناسبی را برای آن فراهم کرد که این برنامه میتواند به نوعی به انتخاب فیلمها نیز بستگی داشته باشد. درباره تجربه اکران فیلم بلند خود نیز باید بگویم که «بوتاکس» در دوره کرونا به نمایش درآمد و در آن زمان بسیاری از مخاطبان به سینما نمیرفتند، البته فیلم توانست مخاطبان قابل توجهی به نسبت دوره کرونا، داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه اکران فعلی سینمای «هنر و تجربه» مشکلاتی را به همراه دارد که از نظر وی شامل پراکندگی و بینظمی سانسهای نمایش است، بیان کرد: به این معنا که مخاطب تصمیم میگیرد فیلم مورد نظر خود را ببیند اما به دلیل پراکندگی اکران نمیتواند سانس مناسب با زمان مورد نظر خود را پیدا کند. این درحالی است که مخاطب در اکران عمومی به راحتی میتواند با توجه به زمان خود سانس مورد نظرش را برای تماشای فیلم بیابد.
کارگردان فیلم کوتاه «شهربازی» ادامه داد: مساله این است که حتی با وجود یک پاتوق ثابت برای اکران، باید سانسهای مناسب نیز برای فیلمها در نظر بگیرند. در واقع سانس ثابت در جذب مخاطب فیلم تاثیرگذار باشد، هرچند در کل میتوان گفت «هنر و تجربه» مخاطب چندانی ندارد اما باز هم برای همین مخاطب نیز باید برنامه مناسبی در نظر گرفت. در واقع مخاطب «هنر و تجربه» مخاطبی است که تمایل چندانی به تماشای آثار سینمای بدنه ندارد و ترجیح میدهد فیلمهای هنری تماشا کند، اما متاسفانه برنامهریزی مناسبی برای تامین خوراک این گروه از مخاطبان نداریم.
مظاهری در پایان گفت: در واقع میتوان گفت اکرانهای «هنر و تجربه» به گونهای باشد که برای مخاطب قابل برنامهریزی باشد. مساله این است که برنامه اکران «هنر و تجربه» با نگاه مدیر این گروه چیده میشود اما اگر این برنامه با نگاه مخاطب چیده شود، بیشک اتفاق قابل توجهی رخ میدهد و فیلمها به خوبی دیده میشوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهام حسینزاده: «هنر و تجربه» به تمرکز پایگاهی، نمایشی و تبلیغاتی نیاز دارد
- اعلام نامزدهای جشن کارگردانان در بخش «کارگردانان فیلم اولی»
- هنروتجربه، شاهرگ حیاتی ورود به سینمای جهان
- اطلاعیه موسسه هنروتجربه در واکنش به تصمیم سازمان سینمایی/ قدردانی از سینماگران، امید به آینده
- سِیر و سُلوک در دنیای زنانه/ نگاهی به فیلم «بوتاکس»
- افتتاح دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» با نمایش فیلم ژانگ ییمو
- اعلام اسامی فیلمهای حاضر در دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین»
- به همت موسسه هنروتجربه و سفارت چین در ایران؛ دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» برگزار میشود
- کاوه مظاهری کارگردان «بوتاکس» مطرح کرد/ قوانین مربوط به فیلمساز اول باید تغییر کند
- «بوتاکس» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- پوراسماعیلی: صداوسیما با فیلم کوتاه همراهی نمیکند/ مظاهری: راهیابی فیلم کوتاه به اسکار نیازمند استراتژی پخش است
- «دبورایانگ» از «بوتاکس» ایرانی نوشت
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- اکران آنلاین دو فیلم از ۱۲ خرداد
- شور و شعور
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جنگ ضد مردمی است/ نگاهی به فیلم «۲۰ روز در ماریوپل»
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی همراه با یک بزرگداشت
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- زری خوشکام در کنار علی حاتمی به خاک سپرده شد
- کیانوش عیاری خیلی زود در سینمای ایران صاحب امضا شد/ هیاهو نداشتن به زیان عیاری تمام شد
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- مجله اسکرین منتشر کرد؛ جدول ستارههای منتقدان به فیلمهای جشنواره کن
- نشان عالی خورشید به ارد عطارپور اهدا شد
- بزرگداشت ایرج راد برگزار شد/ راد: افتخار من کارهایی است که بازی نکردم
- زری خوشکام درگذشت
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- برگزاری رویداد «ایرانهلث» با حمایت همراه اول
- میلاد شجره بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- آلیس مونرو، نویسنده کانادایی درگذشت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ پوسترهایی از سینماگران ایرانی که چهره واقعی از زن در سینما ارائه دادهاند
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره فیلم کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ کمپانیهای پخش فیلم
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ فیلمهای افتتاحیه در دو بخش مسابقه و ۱۵ روز سینماگران
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت/ مزایا و معایب نمایش فیلمها به منتقدان پیش از جشنواره
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- رونمایی از کتاب «یعقوب لیث» اثر مسعود جعفری جوزانی در نمایشگاه کتاب تهران
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- «افعی تهران» از حاشیه جدیدش هم گذر میکند؟
- افتتاح پروژههای ارتباطی همراه اول با دستور رییسجمهور/ سایتهای ۵G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد
- «پیانو» به اتریش میرود
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- نگاهی به نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت؟؛خشم و هیاهو