یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا
به کارگردانی مهدی برومند و تهیه کنندگی سارا بهرامی
ماهان حیدری
تئاتر ؛ ستاره نمی خواهد ؛ ستاره می سازد ؛
تئاتر باید خود ستاره باشد ؛ عشق بیآفریند و زندگی..
ناصدا ؛ خود یک ستاره است بر صحنه ی تئاتر ؛
هرجا توانستی مردمِ این سرزمین را به فکر فرو ببری ؛ حتما برنده شده یی و مهدی برومند یک برنده است ؛ کارگردانی که پیداست قبل و بعد از این نمایش سختیِ بسیار کشیده و باز هم قرار است بکشد اما پرواضح است که قصدِ تسلیم شدن ندارد ؛ او به مسیرِ متفکرانه ی خاص اش معتقد است و نشان می دهد که ادراکِ صحیحی از کلمه ی مقدسِ تئاتر دارد.
از همان آغازِ نمایش ؛ پیداست که قرار نیست با نمایشی بی هویت رو به رو شویم ؛
از همان آغاز پیداست که می خواهد دست بگذارد رویِ نقطه ی حساسی از روح و جان ات.. و موفق است ؛ همین کار را می کند.
کارگردان توانسته هارمونیِ خوش ترکیبی از بازی و نور و صدا را بر صحنه خلق کند..
بازیگرانِ این نمایش نازنین کیوانی و مرتضی تقی زاده آنقدر واقعی به هم متصل اند که رشته ی احساساتشان اگر تماشاگر را به گریه نیندازد حتما به بغضی در گلو خواهد رساند.
در صحنه ی تراژیکِ مرگِ پدر ؛ مرتضی تقی زاده تحسین برانگیز است ؛ تلفیقِ شوک ؛ خنده ؛ گریه و ادامه…
روندِ رسیدن به جنونِ تدریجی را خوب از آب در آورده و می توان گفت بازیگری تازه نفس در تئاتر متولد شده است.
و نازنین کیوانی که نقش اش را بر صحنه بازی نمی کند زندگی می کند..او از ابتدا تا انتهایِ نمایش با انتقالِ حسِ هنرمندانه اش چنگ می اندازد به قلب و احساسِ تماشاگر..ریتم در بدنِ منعطف اش به خوبی جریان دارد و سولوهایِ رقص اش بر صحنه درخشان اند و به یاد ماندنی ؛
او مستعدِ ستاره شدن است.
نمایشنامه ی روانشناختیِ عباس جمالی ؛ تلنگری به تماشاگر است که یادش بماند ؛ کودکی نقطه ی عطفِ تمامِ زندگانی ست.
تئاتر ؛ اگر تئاتر باشد حتما درمانِ درد است و ناصدا ؛ یک تئاتر است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟