تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۲۷ - ۰۹:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 80531

سینماسینما، علی پاکزاد – احمدرضا معتمدی کارگردان سینما گفت: «دیگر به دنبال این نیستم که مشخص کنم برای چه کسانی فیلم ساخته‌ام یا تعیین کنم که مخاطبان من چه کسانی هستند. همه می‌دانند من فیلم فلسفی می‌سازم و سبک خاص خودم را دارم.»

به گزارش سینماسینما، احمدرضا معتمدی در جشنواره سی و ششم فیلم فجر با فیلم «سو تفاهم» حاضر شد و پژمان جمشیدی برای بازی در این فیلم کاندیدای نقش مکمل مرد شد.

احمدرضا معتمدی کارگردان فیلم «سو تفاهم» درباره ساخت این فیلم گفت: «ما یک قصه را در این فیلم تعریف کردیم که امیدوارم برای مخاطبان جالب باشد. البته هر فردی به اندازه ظرفیتی که دارد با فیلم ما ارتباط برقرار خواهد کرد. آیه ای در قران وجود دارد که می گوید باران از آسمان می بارد و هر کسی به اندازه ظرفی که دارد سهم  خواهد داشت.»

او ادامه داد:«فیلم «سو تفاهم» هفتمین فیلمی است که ساخته ام. دیگر به دنبال این نیستم که مشخص کنم برای چه کسانی فیلم ساخته ام یا تعیین کنم که مخاطبان من چه کسانی هستند. همه می دانند که من در ژانر فلسفی فیلم می سازم و سبک خاص خودم را دارم. نمی خواهم بگویم که شبیه به آقای تارکوفسکی فکر می‌کنم و در جهان خودم سیر می‌کنم. تلاش می کنم تا حد ممکن به جهان مخاطب نزدیک شوم. به ساده گویی اهمیت می دهم و سعی دارم که مفهوم های پیچیده به راحتی به مخاطب نشان دهم. فیلسوفان زیادی داریم که مفاهیم ساده را پیچیده نشان داده اند. اما من به این موضوع اعتقاد ندارم.»

معتمدی درباره پیش‌بینی او از فروش این فیلم در اکران عمومی گفت: «قطعا به موضوع اقتصادی و فروش فیلم فکر کرده‌ام. مطمئن هستم اگر مخاطبان با صبر فیلم ما را ببینند قطعا مجذوب آن خواهند شد زیرا قصه کشش خاص خود را دارد. اگر بخواهم درباره قصه فیلم موضوعی مد نظر داشته باشم آن مفهوم فلسفی فیلم است که سعی کردیم در یک ساختار جنایی ،معمایی نمایش دهیم. این فیلم یک معما است که ما باید آن را کشف کنیم. البته در میان این معما ما طنز را هم درگیر گرده ایم که در نوع خود می تواند جالب باشد. این اقتضای سینمای دنیا است که از قالب های تعریف شده خارج شویم.»

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها