تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۴ - ۱۱:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 74383

سینماسینما، علی پاکزاد – احمد معظمی کارگردان سینما گفت: «متاسفانه امروز استفاده از بازیگران سینما در فیلم‌ها بسیار دشوار شده است. به این دلیل که هر بازیگری متعلق به گروهی خاص است و فقط با همان گروه همکاری می کند.»

به گزارش سینماسینما، «حریم شخصی» اولین ساخته احمد معظمی به زودی در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.

کارگردان فیلم «حریم شخصی» درباره مراحل تولید این فیلم گفت: «شرایط کار و مراحل تولید فیلم در ایران یک موضوع کاملا پیچیده است. به این دلیل که ورود به سینما و ساخت فیلم اول برای یک کارگردان بسیار سخت است. بسیاری از هم صنف‌های من معتقدند اکران فیلم اول برای یک کارگردان بسیار دشوار است. جمع اوری بازیگران در کنار هم در سینمای ما کار بسیار بزرگی است. برای ساخت «حریم شخصی» فیلمنامه خوبی داشت. عوامل فیلم هرکدام به یک اندازه برای این فیلم زحمت کشیدند. بسیاری اعتقاد داشتند حامد بهداد می‌توانست جای میلاد کیمرام بازی بهتری به نمایش بگذارد، اما شرایط مالی خاصی داشتیم و تمام کسانی که اینجا حضور داشتند به بهترین شکل بازی کردند و با فیلم همراه شدند.»

او ادامه داد: «اندیشه فولادوند، امیر آقایی، میلاد کیمرام و رعنا آزادی ور هر کدام به یک اندازه برای این فیلم زحمت کشیدند. می‌توانم به جرات بگویم این دوستان هرکدام نصف آن دستمزدی که در سینما دریافت می‌کنند در این فیلم گرفتند. هیچ ادعایی از این دوستان وجود نداشت. شاید انتخاب‌های من کمی متفاوت بود، اما هر کسی گروه خاص خود را دارد و بدون حضور آنها بازی نمی‌کنند. من سراغ آقای فلانی رفتم و اعتقاد داشت باید گروهی که مد نظر دارد در این فیلم حضور پیدا کنند که من چنین نظری را به هیچ وجه ندارم و نخواهم داشت. همه این دوستان به نوعی انتخاب اول بودند. البته به گزینه‌های دیگر هم فکر می‌کردم، اما با همین دوستان به توافق رسیدیم و قراردادها در همان روزهای اول منعقد شد.»

کارگردان فیلم «حریم شخصی» گفت: «نزدیک به یک ماه دورخوانی داشتیم و متن فیلمنامه را با دوستان مرور کردیم. من بیش از هر چیزی به نوع بازی که این دوستان ارائه می‌دادند تمرکز داشتم. قبول ندارم هیچ کدام از این بازیگران شبیه به کارهایی که قبلا انجام داده بودند، انجام دادند. تمام بازیگران از سوی کارگردان کنترل شدند. بازی هیچ کدام از این دوستان نسبت به دیگری بالا نمی‌زند و همه در خدمت فیلم بودند. همه ما می‌دانیم کسب پروانه ساخت یا بستن قرارداد در شورای صنفی تا چه حد سخت و دشوار است. اما خدا را شکر وزارت ارشاد و شورای پروانه نمایش نظر مثبتی درباره فیلم داشتند. پرسش برخی این بود چرا این فیلم در جشنواره حضور نداشته است؟ پاسخ هم این بود که زورمان به جشنواره سی و پنجم نرسید و نتوانستیم این فیلم را نمایش دهیم. به ما گفتند فیلم شما شرایط حضور در جشنواره را ندارد.»

معظمی درباره زاویه دید و موضوعی که برای فیلمش انتخاب کرده، گفت: «گاهی باید اطلاعات را به مخاطب در اول فیلم داد. ما هم این کار را انجام دادیم. موضوع ما کشته شدن شخصیتی که رعنا آزادی‌ور بازی کرد نبود، بلکه نشان دادیم یک پیام صوتی اشتباه تا چه حد می‌تواند شرایط زندگی افراد را تغییر دهد؛ در این فیلم به نوعی همه مقصر هستند. یعنی همه در این فاجعه مسئولیت دارند. نکته مهم این است که در فیلم لنز دوربین دیده می‌شود.»

احمد معظمی درباره سریال جدیدش در تلویزیون گفت: «اکنون درگیر ساخت سریال برای تلویزیون هستم و اسم آن «شبکه» است. به قلم هومن فاضل و طرح آقای دکتر مرتضی اسماعیلی.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها