تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۰۸:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 83006

سینماسینما، علی پاکزاد – اکبر زنجانپور بازیگر تئاتر و سینما گفت: «هنرپیشه‌های بازاری تقصیری ندارند. فضا برایشان فراهم است و آنها هم به کاری که علاقه دارند می پردازند. اما مشکل اصلی نبود داستان و قصه هایی است که بتواند کمی از درد های مردم در جامعه را بازگو کند. من نمی دانم این داستان های طنزی که امروز نوشته می شود از کجا و بر اساس چه تفکر شکل می گیرد. یعنی مشکل ما از ریشه است. امروز به دلیل اینکه به مردم اهمیت داده نمی شود به ابتذال کامل رسیده‌ایم.»

به گزارش سینماسینما، اکبر زنجانپور پیشکسوت سینما و تئاتر این روزها دل خوشی از فضای حاکم بر سینما ندارد و اعتقاد دارد دیگر حضور او در سینما اهمیتی برای دست اندرکاران این صنعت ندارد. زنجانپور مانند سالهای دور باز هم ترجیح می دهد در حوزه تئاتر فعالیت کند.

اکبر زنجان پور گفت: «قطعا امروز سینما و تئاتر شرایط ویژه ای برای من و دوستان دیگر ندارد. البته مشکلات امروز سینما و تئاتر ربطی به حضور سوپر استارها و کسانی که شناخته شده هستند ندارد. زیرا سیاست های کلی سینما و تئاتر دست کسانی دیگر است. کسانی که برنامه ریزی می کنند و امروز در سینما مسئولیت دارند نیازی به من و امثال من ندارند. امروز هر کسی که بیشتر طرفدار داشته باشد و بتواند مردم را به سالن های سینما بیاورد برای دوستان ارزشمند است.»

او ادامه داد: «هنرپیشه های بازاری تقصیری ندارند. فضا برایشان فراهم است و آنها هم به کاری که علاقه دارند می پردازند. اما مشکل اصلی نبود داستان و قصه هایی است که بتواند کمی از درد های مردم در جامعه را بازگو کند. من نمی دانم این داستان های طنزی که امروز نوشته می شود از کجا و بر اساس چه تفکر شکل می گیرد. یعنی مشکل ما از ریشه است. امروز به دلیل اینکه به مردم اهمیت داده نمی شود امروز به ابتذال کامل رسیده‌ایم.»

زنجان پور درباره آینده سینمای ایران گفت: «متاسفانه هیچ آرزویی برای سینمای ایران ندارم. به این دلیل که اصلا سینما را دنبال نمی کنم. یعنی چیز جالبی وجود ندارد که بخواهم آن را دنبال کنم. زمانی سینما ارزشمند است که ارکان و ساختار اصلی خود را از دست ندهد و آنها را فراموش نکند. متاسفانه در جریان امور سینمای ایران نیستم و دنبال نمی کنم. نمی توانم امروز بگویم که وضعیت سینمای ایران چگونه است!»

اکبر زنجان پور درباره فعالیت های سینمایی خود گفت: «ترجیح می دهم در تئاتر حضور پیدا کنم . البته در سینما هم مایلم که حضور داشته باشم. اما اکنون نقش خاصی برای بازی در سینما به من پیشنهاد نشده است. اما برای سال آینده در نمایش «شاهگیر» حضور خواهم داشت که امیدوارم از آن لذت ببرم. این نمایش دو ماهی نمایش خواهد داده شد. امیدوارم مردم در سال جدید حال خوبی داشته باشند و دیگر اتفاقات سال گذشته رخ ندهد.»

او در انتها گفت: «دلم برای بسیاری از سینماگرانی که امروز حضور ندارند تنگ شده است. اما بیش از همه به یاد داوود رشیدی هستم و مایل بودم که این نوروز در کنار ما باشد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها