تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۳:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 74952

سینماسینما، علی پاکزاد – محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی گفت: «ما باید جشنواره فیلم فجر را به یک مسابقه واقعی نزدیک تر کنیم. همه ارکان ما باید به سمت حرفه ای شدن پیش بروند. یعنی منتقدان ما باید کسانی باشند که در طول سال در این حرفه فعالیت می کنند، خبرنگاران هم همین طور آنها باید تخصصی ترین  افراد در حوزه سینما باشند.»

به گزارش سینماسینما، زمانی کوتاه تا شروع جشنواره سی و ششم فیلم فجر باقی مانده است. محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی کشور معتقد است جشنواره سی و ششم باید نسبت به دوره های گذشته عملکرد بهتری داشته باشد و فضایی تخصصی برای رسانه ها تهیه شود.

او در این مورد به سینماسینما گفت: «تمام تلاش من و همکاران این است که بهترین عملکردمان را ارائه دهیم. ما باید در بخش انتخاب فیلم ها، داوری آنها و برگزاری جشنواره عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و باید از همه ادوار جشنواره بهتر باشیم و تاثیرگذاری بیشتری را نیز نسبت به قبل داشته باشیم. ما باید جشنواره را به یک مسابقه واقعی نزدیک تر کنیم. همه ارکان ما باید به سمت حرفه ای شدن پیش بروند. یعنی منتقدان ما باید کسانی باشند که در طول سال در این حرفه فعالیت می کنند. خبرنگاران هم همین طور آنها باید تخصصی ترین  افراد در حوزه سینما باشند.»

او ادامه داد: «منظور من این نیست که فرصت برای دیگران مهیا نباشد. منظور من از تجمیع عموم در پردیس ملت و حلقه اول است. به این دلیل که ما کلا چهار سالن را در پردیس ملت داریم و دبیر جشنواره این مکان را برای مخاطبان خاص در نظر گرفته است. قطعا برای کسان دیگری که بخواهند فضا را برای این دوستان تنگ تر بکنند پذیرایی نخواهد شد و قطعا در سالن های دیگر در خدمت آنها خواهیم بود. سالن های ما به سمت تخصصی شدن پیش می روند. برای مثال اگر سالن میلاد ۲۵۰۰ نفر گنجایش داشت. حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از آنها منتقدین و خبرنگاران بودند. فضا باید کاملا حرفه ای باشد. باید این فضای تخصصی در اختیار دوستان خبرنگار و منتقد قرار بگیرد.»

رئیس سازمان سینمایی درباره اکران های نیمه دوم سال گفت: « اکنون با دوستانمان در حوزه نمایش، صاحبان فیلم و پخش و سینماداران در تعامل هستیم که تا دهه فجر به یک نتیجه درست و به موقع دست پیدا کنیم. ما به سمتی حرکت می کنیم که ظرفیت اکران عادلانه تری در اختیار فیلم سازان قرار بگیرد. اگر بخواهیم عادلانه عمل کنیم نیاز است که تجدید نظرهایی در بخشی از قواعد ما در  اکران صورت بگیرد. برای سال آینده تغییراتی خواهیم داشت. فکر می کنم با توجه به ایراداتی که نوشته بودند اکنون زمان مناسبی برای اکران فیلم «عصبانی نیستم» نبود. طبق ضوابطی که نوشته شده است باید اکران شود. »

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها