تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۰:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45567

سعید آقاخانیسینماسینما، علی پاکزاد- سعید آقا خانی بازیگر فیلم «آباجان» می گوید، به دلیل علاقه زیاد به فیلمنامه و رفاقتی که با هاتف علیمردانی کارگردان اثر داشته دراین فیلم حضور پیدا کرده.

به گزارش سینماسینما، سعید آقاخانی در جشنواره سی و پنجم با فیلم «آباجان» ساخته هاتف علیمردانی حضور پیدا کرد. اودر این فیلم بازی متفاوتی از خود ارائه داد.«آباجان» لوح تقدیر فیلم منتخب از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. شبنم مقدمی با بازی در این فیلم نامزد کسب سیمرغ نقش مکمل زن شد که البته این جایزه به ثریا قاسمی برای بازی در فیلم «ویلایی ها» رسید.

آقاخانی درباره نقشش در «آباجان» گفت: «فیلمنامه  را دوست داشتم. نکاتی در آن وجود داشت که فکر کردم بهتر است که آن را بازی کنم. با هاتف علیمردانی نزدیک به بیست سال است که ارتباط دارم. پیشنهادات زیادی قبل از جشنواره داشتم اما «آباجان» بیش از سایر فیلمنامه ها به دلم نشست. کارگردان و حضور خانم معتمد آریا و بازیگران دیگر بسیار تاثیر گذار بودند.»

سعید آقا خانی درباره نگاه جشنواره به فیلمها و چگونگی انتخاب کاندیدا گفت: «همواره در سالهای گذشته کسانی که فیلم خوب ساخته اند و بازیگرانی که بازی قابل قبولی از خود ارائه دادند، سیمرغ دریافت کردند. اگر فیلمنامه خوبی نوشته شود یا کارگردانی متفاوتی در جشنواره وجود داشته باشد. حتما مورد توجه قرار می گیرد.اگر غیر از این داوران عمل کنند. قطعا بی انصافی است. همیشه حرف از لابی به میان میاد. اما  به شخصه من چنین موضوعی را ندیدم.»

او ادامه داد: «البته  حضور یک سری از دوستان در سالهای مختلف بحث لابی و مسائل این چنینی را به وجود آورده است. دوستانی هستند که فقط حضورشان در جشنواره این آگاهی را می دهد که قطعا جایزه را به خانه خواهند برد. اما من تسلط کافی درباره این موضوع ندارم و اگر کسی خوب باشد قطعا دیده می شود»

آقاخانی درباره فیلمهایی که  در جشنواره حضور نداشتند گفت:«غیبت بعضی از فیلم ها در جشنواره بسیار آزار دهنده است. به خوبی این موضوع را درک می کنم چون فیلم خود ما «آباجان» نیز قرار بود که در جشنواره حضور نداشته باشد. شاید به ظاهر اتفاق خاصی صورت نمی گیرد اما خستگی به تن بچه های آن گروه می ماند. باورم نمی شود که فیلم آقای عیاری به جشنواره راه پیدا نکرده است. جالب این است که عیاری بیرون می ماند و سعید آقاخانی وارد جشنواره می شود! هضم این موضوع کمی سخت است. تعدادی از فیلم های جشنواره را دیدم. کیفیت و محتوای خیلی خوبی به چشمم نیامد. فیلم عیاری هر سکانسش چیزی برای گفتن دارد و نوع نگاه این فیلمساز منحصر به فرد است.»

سعید آقاخانی همچنین درباره حضور در نقش های دیگر خبر داد: «قرار است در فیلم آقای پرتویی حضور داشته باشم. ایشان فعلا درگیر کارهای مختلفی هستند اما فیلمشان به زودی کلید خواهد خورد.»

بازیگر فیلم «خداحافظی طولانی» درباره نگاه جشنواره به بازیگران طنز گفت «قطعا نگاه جشنواره به فیلم هایی با ژانر اجتماعی ویژه تر است. گواینکه در همه جای دنیا و جشنواره های بین المللی نیز توجه کمتری به فیلمهای طنز و بازیگران آن می شود. البته در سالهای اخیر نیز آثار قابل توجهی در ژآنر طنز نداشتیم و نمی توانیم بگوییم که آثار شاخصی داشته ایم و به آن ها توجه نشده است. من امیدوار بودم امیر جعفری جایزه بگیرد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها