تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۲:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76873

سینماسینما، علی پاکزاد – رامتین لوافی کارگردان سینما گفت: «اینکه بخواهیم از هر ژانری دسته‌بندی کنیم و بگوییم که باید همه گونه‌ها و این تعداد فیلم در جشنواره حضور داشته باشد اسف‌بار است. مگر جشنواره سوپر مارکت است که بگوییم باید همه جنس‌ها جور باشد تا مشتری هر چیزی که نیاز داشت ،تهیه کند و ببرد!»

به گزارش سینماسینما، لوافی یکی از آن کارگردانانی است که فیلمش به بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرد. لوافی اعتقاد دارد جشنواره فجر شبیه یک سوپر مارکت شده است که می توان تمامی محصولات را در داخل آن تهیه کرد. این کارگردان فیلم «هت‌تریک» را ساخته است.

کارگردان فیلم «هت‌تریک» درباره انتخاب نشدن این فیلم گفت: «به عنوان کسی که همه فیلم‌ها را ندیده‌ام نمی‌توانم یک طرفه به قاضی بروم و بگویم فقط فیلم من این میان خوب بوده است. اما به هر حال پیشینه سینمای ایران را می‌شناسم. هر سال فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند را می‌بینم. اما اینکه بخواهیم از هر ژانری دسته‌بندی کنیم و بگوییم که باید از هر گونه سینما این تعداد فیلم در جشنواره حضور داشته باشد اسف‌بار است. مگر جشنواره سوپر مارکت است که بگوییم باید همه جنس ها جور باشد تا مشتری هر چیزی که نیاز داشت و تهیه کند!»

او ادامه داد: «جشنواره باید بر اساس کیفیت، فیلم‌ها را انتخاب کند. اگر دوازده فیلم اجتماعی خوب و استاندارد داریم باید همه آنها در بخش مسابقه حضور پیدا کنند. نیازی نیست همه گونه‌های سینما را در یک جشنواره با هم داشته باشیم. نیازی نیست جشنواره رنگارنگ باشد. این تفکر غلطی است که سال‌ها در جشنواره وجود داشته است. هر چقدر هم دوستان انکار کنند که نام‌ها و تجربیات فیلمسازان برای هیات انتخاب و داوری مهم نیست، نمی توانیم قبول کنیم زیرا این نوع نگاه و افرادی که پشت فیلم‌ها هستند روی انتخاب‌ها تاثیر می‌گذارند. این اتفاق در کشور ما بر اساس تجربه نشان داده است که کاملا وجود دارد.»

کارگردان فیلم «هت‌تریک» درباره کنار گذاشته شدن این فیلم گفت: «واقعا نمی‌دانم چرا فیلم ما در بخش مسابقه انتخاب نشد. البته یک اکران ویژه برای اصحاب رسانه خواهیم داشت. مصمم هستم که فیلم را به دوستان نشان دهم.»

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها