تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۱۱:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 78977

سینماسینما، علی پاکزاد – سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره فجر گفت: «به هر حال شایعه همیشه وجود دارد، اما فیلمی مانند «درساژ» در هیات انتخاب رای قابل توجهی نداشته است. البته تمام تلاش ما این بوده که حیثیت فیلم‌هایی که بیرون مانده‌اند را حفظ کنیم. ۲۵ فیلمی که انتخاب شدند کاملا شایسته بودند. ۱۳ فیلم با ۷ رای در بخش مسابقه حضور پیدا کردند.۶ فیلم با ۶ رای انتخاب شدند و بقیه نیز با ۵ رای.»

به گزارش سینماسینما، سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره فجر معتقد است تمام فیلم‌هایی که در بخش مسابقه حضور پیدا کردند شایسته حضور بودند. او درباره داوری بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران نیز اعتقاد دارد که کسی بهتر از سیف‌الله صمدیان برای داوری بخش عکس وجود ندارد.

سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره فجر درباره برگزاری جشنواره گفت: «کمی و کاستی خاصی در جشنواره وجود نداشته است، اما متاسفانه فیلمسازان در فصل پاییز تازه شروع به ساخت فیلم می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود آثار در زمان مناسبی به دبیرخانه نرسد. هیات انتخاب در مدت یک ماه شصت و هفت فیلم را مشاهده کرد. ده فیلم مستند از بین سی و سه فیلم مستند انتخاب شدند.»

او همچنین در مورد زمان شروع داوری‌های جشنواره فجر گفت: «داوری فیلم‌ها شروع شده است و تا بیست بهمن ادامه خواهد داشت.»

او ادامه داد: «فیلم «لاتاری» ساخته آقای مهدویان به دبیرخانه جشنواره رسید. البته این فیلم ۸۵ دقیقه است. چند سکانس باقی مانده است که به زودی تکمیل می شود. اما ۸۵ دقیقه از این فیلم تدوین شده آماده است. اکنون همه فیلم ها یعنی ۲۵ اثر به همراه فیلم های کوتاه آماده هستند. ۲۶بخش در سینمای رسانه و ۲۵ قسمت هم در سینمای مردمی نمایش داده خواهند شد.همه فیلم ها هم آماده هستند و حضور دارند.»

سیمونیان درباره چگونگی انتخاب هیات داوران گفت: «آقای خجسته در گذشته عضو هیات داوران و انتخاب بودند. آقای خجسته فردی فرهیخته و متخصص است. کارشناسی لازم از سوی آقای خجسته وجود دارد. در حوزه صدا نیز کارشناس هستند. انتخاب هیات داوران بر اساس تخصص افراد است. کسانی که این مسئولیت را قبول می کنند قطعا از جان گذشتگی به خرج می دهند. داوری سینمای ایران در جشنواره فجر بسیار سخت است. قطعا کسانی که رای نمی آورند تا مدت ها داوران را مورد سرزنش قرار خواهند داد. »

مدیر دبیرخانه جشنواره فجر درباره فیلم‌هایی که بیرون مانده‌اند گفت: «به هر حال شایعه همیشه وجود دارد. اما فیلمی مانند «درساژ» در هیات انتخاب رای قابل توجهی نداشت. البته تمام تلاش ما این بوده که حیثیت فیلم‌هایی که بیرون مانده‌اند را حفظ کنیم. ۲۵ فیلمی که انتخاب شدند کاملا شایسته بودند. ۱۳ فیلم با ۷ رای در بخش مسابقه حضور پیدا کرده‌اند.۶ فیلم با ۶ رای انتخاب شدند و بقیه نیز با ۵.»

سیمون سیمونیان درباره بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران گفت: «اینکه از عکس سوپراستارها در پوسترها استفاده می‌شود به دلیل به وجود آمدن فروش بالای فیلم است. یعنی دفاتر فروش بر این عقیده‌اند که ترسیم عکس چهره ها در پوسترها بستر مناسبی را برای فروش فیلم به وجود می‌آورد. البته من داور نیستم که در این باره نظر بدهم. اما نظر شخصی فردی مانند ابراهیم حقیقی بسیار مهم است. من دبیر این بخش نبودم بلکه مسئولیت اداره و برگزاری جلسات را داشتم. نظر تک‌تک این دوستان محترم است. درباره حوزه عکس در سال گذشته دو بخش برگزار شد. یک سری عکس‌ها برای سال گذشته و فیلم‌هایی که اکران شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. یک قراری هم گذاشتند که فیلم های که اکران نشده و به بخش مسابقه راه پیدا کرده بودند را بررسی کنند و داوری هم شد و در بخش اختتامیه جوایز آنها را اهدا کردند. اما امسال تمام فیلم هایی که در بخش تبلیغات حضور داشتند را داوری کردیم. کلیه مواد تبلیغی درباره فیلم هایی صادق است که اکران شده‌اند، اما عکس‌های آنها داوری نشده بود را امسال داوری کردیم. اینکه می‌گویند چرا سیف‌الله صمدیان داور بخش عکس است من را متعجب می‌کند. آقای صمدیان کتاب سال عکس منتشر می کند جشنواره عکس برگزار می کند. یعنی صمدیان کاملا شایسته است. آقای صمدیان تنها نبودند آقای حقیقی استاد گرافیک هم حضور داشتند. همه این افراد شایستگی داوری را داشته‌اند.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها