تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۲:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 52149

jpgسینماسینما ، علی پاکزاد _ مرتضی‌علی عباس میرزایی کارگردان فیلم «انزوا» تاکید کرد: به جای اینکه پول بیت المال را به همین سادگی خرج کنیم. کمی به صحبت های منتقدان و مردم گوش دهیم تا ببینیم  چه فیلم هایی را دوست دارند و سعی کنیم که فیلم‌های متفاوتی بسازیم.

به گزارش سینماسینما، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی اولین فیلم بلند خود با عنوان «انزوا» را راهی سی و پنجمین جشنواره فجر کرد. عباس‌میرزایی اکنون در حال نوشتن فیلمنامه جدید خود است.

عباس‌میرزایی کارگردان فیلم «انزوا» درباره ساخت فیلم جدید خود گفت:« اکنون در حال نوشتن فیلمنامه جدیدی هستم. می‌خواهم فیلم دومم را به زودی بسازم. امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود. فیلم اولم تحت تاثیر کارگردانان بزرگ سینمای ایران بود. از فیلمهای اقای کیارستمی و مسعود کیمیایی الهام گرفتم . اگر توجه کنید قسمتهایی از فیلم «انزوا» به فیلمهای این دو کارگردان بزرگ سینما نزدیک است. بعضی از صحنه‌ها به یاد این دو عزیز بسته شده است.»

او ادامه داد:« من در فیلم آپاندیس بازی کردم. اما این فیلم در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد. ولی برای جشنواره بین المللی پذیرفته شد و باعث خرسندی است که آن را در جشنواره بین المللی همه با هم خواهیم دید. چرا باید در سینمای ما یک الگو واحد وجود داشته باشد؛ و همه همان ژانر را تولید کنند. سیستم سینمای ما صنعتی شده است. یعنی طبق یک الگو همه باید همام را بسازند و ارائه دهند. مردم خیلی از ما جلوتر هستند . وای به روزی که مردم از ما پیش باشند . آن زمان دیگر به من فیلمساز اعتماد نمی کنند.»

عباس میرزایی درباره نحوه پخش فیلم در جشنواره های داخلی گفت:« لازم می دانم که چند نقد را به منتقدان و اصحاب رسانه وارد کنم. مگر می شود که یک فرد در یک روز چهار فیلم پشت هم ببیند و بتواند به بهترین نحو آنها را نقد یا تحلیل کند. چون به هر صورت حساب کنید یک انسان نمی تواند این حجم از داده را در یک روز تحلیل کند. زمان نقد و بررسی یک فیلم واقعا سی دقیقه نیست. بلکه باید ساعت ها درباره یک فیلم صحبت شود. مدیران سینمایی باید در جلسات حضور داته باشند و به منتقدان و خبرنگاران پاسخ دهند، که اصلا چرا فلان فیلمنامه را تایید کردید! مردم در اکران های عمومی سئوال می کردند که چرا مدیران سینمایی پول بیت المال را می دهند به کسانی که فیلمساز نیستند و توانایی ساخت فیلم خوب را ندارند. جواب این مردم را چه کسی می دهد. این دیالوگ مردم است. اما در کاخ جشنواره نیز کسانی که فیلم را می دیدند ابراز داشتند که چرا پول فارابی باید به اشخاص خاصی تعلق بگیرد. این صحبت منتقدان است نه من . امسال بسیاری می گفتند که چرا همه فیلمها شبیه هم شده. برای من اتفاقا این شرایط بسیار مطلوب است. مانند یک دانشگاه نشسته ام و میبینم که افراد در این حوزه چه کارهایی انجام می دهند.»

کارگردان انزوا درباره کانون فیلمنامه نویسان گفت:« آیا در این شورا واقعا می نشینند و فیلمنامه را مطالعه می کنند ؟ یا فیلمنامه را می سازند! به این نتیجه می رسند که فلان فیلمنامه خوب است یا بد. این نوع نگاه ویرانگر است. سعی کردم که در فیلم «انزوا» خود خودم باشم. البته بسیاری می گویند که فیلم من شبیه به فیلمهای آقای کیمیایی است چرا؟ چون از من فیلم دیگری را ندیده اند. کسانی که فیلم های کوتاه و مستند من را دیده اند چنین نظری ندارند.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها