تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۰ - ۰۹:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 1537

۱۴۴۱۹۱۸۰۲۱۵۷۹_amin khosroshahi-9ضیافت شام روزملی سینما در کاخ سعدآباد برگزار شد.

در آستانه روز ملی سینما کیک یک سالگی گروه هنر و تجربه بریده شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم «قصه ها» و «رستاخیز» گفت، مدیرعامل خانه سینما بسیاری از سردرگمی‌ها را ناشی از کم‌کاری در حوزه فرهنگ دانست و رئیس سازمان سینمایی هم نوید روزهای خوبی را برای سینمای ایران داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، شامگاه پنجشنبه اهالی سینمای ایران به دعوت سازمان سینمایی در کاخ سعدآباد گرد هم آمدند و در مراسمی که با ضیافت شام همراه بود، روز ملی سینما را گرامی داشتند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در این مراسم به رفع تحریم‌ها و تاثیرات مثبت آن برای کشور اشاره کرد و با بیان اینکه آینده نویدبخشی را شاهد خواهیم بود، گفت: امیدوارم دستمان باز شود تا بتوانیم کمک بیشتری به سینما بکنیم.

وی با اشاره به حواشی دو فیلم «قصه ها» و «رستاخیز» اظهار کرد: فیلم «قصه‌ها» دارای مجوز است و ما پای آن ایستاده‌ایم. «رستاخیز» هم فیلمی بوده که از زمانی که در کویت سفیر بودم بیشترین حمایت را از آن کردم و همیشه این حمایتم ادامه داشته است ولی وقتی جمعی از مراجع درباره نشان‌ندادن چهره حضرت ابوالفضل (ع) نظر فقهی می‌دهند، به ما حق بدهید که به نظر آنها احترام بگذاریم. گفتیم با انداختن هاله‌ای از نور روی چهره ایشان مشکل حل می‌شود – کاری که پیش از این در تلویزیون هم اتفاق افتاده بود – اما چرا روی این مسله اصرار می‌کنید و تاکید دارید آنچه می‌خواهید باشد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تغییر نام بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر نیز خاطرنشان کرد: جنجال زیادی به راه افتاد و در حالی که در ایمان آقای ایوبی و میرکریمی به انقلاب تردیدی نیست مجبور شدم بگویم آن جشنواره هم به اسم فجر است و در اردیبهشت برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم، پس از پخش تصاویری از بازگشایی خانه سینما، سیدرضا میرکریمی مدیرعامل جامعه اصناف سینمای ایران روی سن حاضر شد و در سخنانی گفت: سینمای ایران در طول سالیان گذشته خدمات ارزنده‌ای به کشور کرده است اما همیشه طلبکاران زیادی داشته است و کمتر وکیل‌مدافعی توانسته از آن دفاع کند.

وی ادامه داد: بسیاری از سردرگمی‌ها ناشی از کم‌کاری‌های عظیم تاریخی‌مان در حوزه فرهنگ است. اگر به نقش جدی فرهنگ باور و اعتقاد نداشته باشیم نمی‌توانیم انتظار کارهای زیربنایی جدی از وزارت ارشاد داشته باشیم. امیدوارم همه به نقطه‌ای برسیم که این نقش را باور کنیم.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی آخرین سخنران این مراسم بود. او در سخنان کوتاهی از در پیش بودن روزهای خوب برای سینمای ایران خبر داد و گفت: اگر سال گذشته ته دلم به این آینده امیدوار نبودم امسال کاملا مطمئن هستم. ما محکوم به امیدواربودن هستیم.

وی افزود: قرار بود پیش از هفته دولت همایش سه‌روزه نقد عملکرد سازمان سینمایی را برپا کنیم که به دلیل جشن‌های خانه سینما به آینده موکول شد و به‌زودی این ارزیابی را خواهیم داشت.

در پایان این مراسم که اجرای آن را فرزاد حسنی بر عهده داشت، پس از پخش تصاویر مربوط به نمایش‌های گروه هنر و تجربه که با اظهار نظر برخی از سینماگران همراه بود، با حضور امیرحسین علم‌الهدی، هوشنگ گلمکانی، ایرج تقی‌پور و شهرام مکری اعضای شورای سیاست‌گذاری این گروه، کیک یک‌سالگی آن توسط مکری بریده شد.

این مراسم در ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و اجرای زنده سرود ملی آغاز شد و تا ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه ادامه داشت.

حاشیه‌ها:

* حدود ۳۰ دقیقه از آغاز مراسم به اجرای زنده گروه موسیقی آرسندا اختصاص داشت که این گروه در برنامه روز ملی سینما، موسیقی آثار خارجی و مجموعه‌هایی چون «فوتبالیست‌ها» و «سال‌های دور از خانه» را نواخت.

* هنگام استقرار سخنرانان روی سن، موسیقی سریال «هزاردستان» پخش می‌شد.

* در کلیپی که مربوط به دو سال حضور ایوبی در سازمان سینمایی بود، برخی از سینماگران درباره وضعیت سینما به اظهارنظر پرداختند.

* در تصاویر مربوط به بخش هنر و تجربه، انتقادات محمدحسین فرح‌بخش به این گروه نیز پخش شد.

* گلمکانی که در بخش پایانی مراسم روی سن رفته بود، در سخنانی با گرامیداشت یاد ایرج کریمی کارگردان و منتقد تازه درگذشته سینما گفت: این فقدان برای دنیای نقد فیلم یک ضایعه جبران‌ناپذیر است.

* پس از ضیافت شام، ایوبی به اتفاق همسرش با حضور در کنار میزها روز ملی سینما را به حاضران تبریک گفت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها