تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۱۸:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192332

مسائل مبرم سینمای ایران در نشست مشترک کانون کارگردانان و شورای‌عالی تهیه‌کنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش سینماسینما، در این نشست که به دعوت شورای‌عالی تهیه‌کنندگان با حضور هیات مدیره کانون کارگردانان برگزار شد، شرایط کنونی سینمای ایران و اقدامات سوء بعضی از عوامل افتراق صنفی، که با فعالیت و اتحاد صنوف منافع شان به خطر افتاده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیات مدیره هر دو صنف در این نشست حمایت کامل خود را از نمایندگان کانون و شورای‌عالی در شورای پروانه ساخت اعلام کرده و نسبت به شایعه پراکنی‌ها و نسبت افترا دادن به این فعالان صنفی، ضمن ابراز انزجار از این رفتارهای منفعت طلبانه و مشکوک، حق هر گونه عدالت خواهی حقوقی و صنفی مشترک را با توجه به مستنداتی که از تمامی جلسات در وزارت ارشاد موجود است برای هر دو صنف محفوظ دانستند و اعلام کردند که موارد را تا آشکار شدن کامل واقعیت‌ها و اجرای عدالت در مورد مفتریان پیگیری خواهند کرد.

هیات مدیره هر دو صنف با تشکر از زحمات همکاران نماینده در شورای پروانه فیلمسازی به آن دو اطمینان دادند که همچون گذشته و با تمام قدرت از آنها حمایت و حق دفاع از حرمت و حیثت حرفه‌ای را برای آنان محفوظ می‌دارند و در این راه همچون گذشته حامی رفتارهای صنفی معقول آنان خواهند بود.

در ادامه جلسه همچنین بر حمایت تشکیلات تهیه‌کنندگی و کارگردانی از هیات رئیسه خانه سینما تاکید شد و اعضای حاضر در جلسه اعلام کردند که حفظ و اعتلای خانه سینما به عنوان تنها نهاد فراگیر و متحدکننده تمام اصناف سینمایی همچنان خط قرمز هر دو صنف است و به افراد و جریان‌های عامل افتراق و منفعت طلب اجازه نمی‌دهند که با حرمت و بقای سینمای ایران و جامعه اصناف رفتاری غیراصولی داشته باشند.

شرایط حرفه‌ای تولید و نیاز مبرم به رسیدگی به معضل بیکاری اعضای دو صنف و همچنین بعضی صنوف دیگر سینمایی در بخشی دیگر مورد کنکاش قرار گرفت. برای این منظور مقرر شد که آماری که در اختیار صنوف است، کامل، به روز شده، براساس تحلیل آماری موضوع و با همکاری مدیریت دولتی برای جلوگیری از بیکاری اعضا دو صنف فعالیت کرد.

هیئت مدیره‌های هر دو صنف ضمن اعلام تعامل با سازمان سینمایی در رفع مشکلات اقتصادی و صنفی سینما بر ضرورت واگذاری‌های تصمیم‌گیری‌های حرفه‌ای من‌جمله در انتخاب کارگردان اول به اصناف مربوطه تأکید کردند.

لزوم وجود گونه‌ها (ژانرهای) مختلف سینمایی نیز از دیگر مباحث دو تشکیلات صنفی بود. دراین زمینه و راه‌های برون رفت از شرایط کنونی مباحث مختلف مطرح شد و هیات مدیره دو صنف اعلام آمادگی کردند تا براساس آمار مربوطه از میزان و نو ع اشتغال دست‌اندرکاران سینمایی، همچنین نوع چینش و نسبت فراوانی گونه‌های مختلف سینمایی با در دسترس قرار دادن اطلاعات واقعی و تحلیل این آمار تصویری واقعگرایانه از سینمای امروز ایران را ارائه دهند.

ادامه و تکمیل مباحث فوق به نشست‌های آتی کانون و شورای‌عالی موکول شد.

در پایان هیات مدیره کانون کارگردانان اعلام کرد که همچون گذشته و با قاطعیت از فعالیت شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران حمایت کرده و خواستار تداوم فعالیت شورا با قدرت است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها