تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ۱۹:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 187564

برگزیدگان جوایز تئاتر تونی در سال ۲۰۲۳ درحالی اعلام شد که «لئوپولدشتات» و «کیمبرلی آکیمبو» برندگان بزرگ شب اعلام جوایز بودند.

به گزارش سینماسینما،‌ هفتاد و ششمین دوره جوایز تونی برای تجلیل از برترین آثار نمایشی تئاتر برادوی در یک سال اخیر برگزار شد و نمایش‌های «لئوپولدشتات» و «کیمبرلی آکیمبو»  جوایز اصلی را به خود اختصاص دادند.

درام خانوادگی «لئوپولدشتات» اثر «تام استوپارد»، با پیروزی مقابل «هزینه زندگی»‌ و «Fat Ham» به عنوان بهترین نمایشنامه انتخاب شد. در جریان این مراسم همچنین در شاخه بهترین کارگردانی نمایشنامه  «پاتریک ماربر» برای «لئوپولدشتات» به عنوان برنده انتخاب شد و «مایکل آردن» در شاخه بهترین کارگردان نمایش موزیکال برای «رژه»‌ برنده جایزه شد.

«کیمبرلی آکیمبو» اما در بخش بهترین نویسندگی موزیکال و بهترین آهنگ سایر رقبا را پشت سر گذاشت و برگزیده شد. سهم این نمایش از شب گذشته به این دو جایزه محدود نشد و در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن موزیکال «ویکتوریا کلارک» برای حضور در «کیمبرلی آکیمبو» به عنوان برنده انتخاب شد. همچنین «بانی میلیگان» برای بازی در «کیمبرلی آکیمبو» عنوان بهترین بازیگر زن در  نمایش موزیکال را به خود اختصاص داد. در شاخه بهترین بازیگر مرد نمایش موزیکال «هریسون گی»‌ برای نمایش «بعضیا داغشو دوست دارن»‌ برگزیده شد.

در شاخه بهترین بازیگر مرد درام نیز «شان هی‌یس» برای «شب خوش اسکار» و در بخش بهترین زن بازیگر درام «جودی کومر» برای حضور در «پریما فیسی» به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

جوایز تونی نخستین‌بار در سال ۱۹۴۷ برگزار شد و در دنیای تئاتر، معادل «اسکار» در سینما، «گرمی» در موسیقی و «اِمی» در عرصه تلویزیون است. همتایان انگلیسی و فرانسوی این جوایز تئاتر هم «اولیویه» و «مولیر» هستند.

منبع: ایسنا به نقل از گاردین

لینک کوتاه

 

آخرین ها