تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۸ - ۱۱:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67619

یک منتقد با بیان اینکه هزینه تولید و دستمزدهای بازیگران افزایش پیدا کرده است، گفت: با افزایش هزینه‌ تولید از جمله دستمزد بازیگران، تلویزیون می‌ترسد تا مدتی به سمت تولید سریال‌های فاخر مذهبی مانند «امام علی(ع)» و «مختارنامه» برود.

به گزارش سینماسینما، آرش خوشخو با اشاره به عملکرد تلویزیون در ساخت برنامه‌ها و سریال‌ها بیان کرد: در شورای تصویب فیلمنامه‌ها در سیمافیلم، روی کم‌هزینه و کم لوکیشن بودن سریال یا برنامه تاکید می‌شود. در یک بازه زمانی در تلویزیون ماجرایی به نام برون‌سپاری رخ داد و کل سریال را با یک تهیه‌کننده دقیقه‌ای حساب می‌کردند. این امر باعث شد که تولید یک اثر به سمت هزینه‌های اضافی برود. همچنین دستمزد اغلب بازیگران افزایش پیدا کرد و فشار بودجه‌ای سنگینی به تلویزیون وارد شد.

این منتقد سینما درباره آسیب‌های افزایش هزینه تولید و  دستمزد عوامل سازنده سریال‌ها گفت: این مسائل، مشکلات مدیریت دولتی را نشان می‌دهد که برخی مواقع متوجه نیستند که چگونه بهره‌وری منافع سازمان و شرکت خود را بهتر حفظ کنند و درباره هزینه‌ اضافی معمولا سهل انگار هستند. هزینه تولید و دستمزدهای بازیگران در حال حاضر افزایش پیدا کرده است در نتیجه تلویزیون می‌ترسد تا مدتی به سمت تولید سریال‌های فاخر مذهبی مانند «امام علی(ع)» و «مختارنامه» برود.

این روزنامه‌نگار با اشاره به موضوعات سریال‌های مناسبتی، اظهار کرد: موضوعات سریال‌ها و برنامه‌های مناسبتی بهتر است که با منافع ملی و  کشورمان همساز باشد؛ به این معنی که به تشویق صفاتی مانند شجاعت، ابداع و خلاقیت و مسائل مشابه بپردازند اما متاسفانه سریال‌ها و برنامه‌های کودکی که ساخته می‌شوند به این موضوعات نمی‌پردازند.

او افزود: برای اینکه در تولید برنامه و سریال‌ها یک طیف بسیار مذهبی را راضی نگه داریم به سمت تشویق یک سری مسائل خاص می‌رویم که در جای خود محترم است اما ما نیاز به ترویج شجاعت، خلاقیت و غرور ملی داریم که در تلویزیون ما غایب است. سریال «شب دهم» حسن فتحی که درون مایه مذهبی داشت به همین نکته‌ها تاکید می‌کرد و به همین دلیل هم موفق شد.

آرش خوشخو در پایان به محتوای برخی سریال‌ها اشاره کرد و گفت: تلویزیون ترویج خلاقیت، شجاعت و غرور ملی و … را از یاد برده است که به مساله محتوا مربوط می‌شود. به نظرم افرادی که در شورای تصویب فیلمنامه هستند باید مدیوم و استانداردهای فیلمنامه‌نویسی را تشویق کنند و ارتقاء دهند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها