تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۹:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 158144

تهیه کننده مجموعه نمایشی «کلبه عمو پورنگ» از مشکلاتی که برای پخش این مجموعه ایجاد شده است، صحبت کرد.

به گزارش سینماسینما، مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده مجموعه «کلبه عمو پورنگ» به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور درباره پخش نشدن این برنامه که قرار بود از دوشنبه ۷ تیر در شبکه دو سیما از سر گرفته شود گفت: خیلی چیزهایی که ما در دهه ۸۰ پخش می کردیم به تازگی مورد اشکال قرار می گیرد آنهم در شرایطی که تلویزیون با بحران مخاطب و رقبای بیشتری نسبت به گذشته مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سعی کرده اند در این ۲۰ سال برنامه ای باکیفیت و مستمر برای خانواده و بچه ها عرضه کنند، توضیح داد: ما در این ۲۰ سال سعی کردیم با قدرت برنامه ای برای خانواده ها بسازیم؛ خانواده هایی که هنوز می خواهند تلویزیون ایران را ببینند و با دقت نسبت به کیفیت تولید از فیلمنامه و بازی تا گریم و موسیقی هدف مان احترام به سلیقه مخاطب و ارتقای این سلیقه بوده است و خوشبختانه از سوی منتقدان و استادان این عرصه نظرات مثبتی دریافت کرده ایم ولی در درون سازمان به جای اینکه ما را تشویق کنند اینطور با ما رفتار می شود که باعث ناامیدی می شود.

این تهیه کننده درباره مشکلی که برای برنامه شان پیش آمده است، گفت: به موسیقی و ترانه های برنامه و به ویژه فضای پرتحرک و طنز و شادی که برای بچه ها ایجاد کرده ایم، نقد دارند. ما کاری با این ویژگی ها برای بچه ها ساخته ایم و اگر قرار باشد اینها را حذف کنند بهتر است در اوج خداحافظی کنیم. یکی از مشکلاتی که با برنامه دارند موسیقی سنتی و فولکلوری است که استفاده می کنیم و به ما خرده می گیرند و نامه نگاری می کنند که چرا از اینها استفاده می کنید چون خواننده های لس آنجلسی هم از برخی از آنها استفاده کرده اند. سوال اینجاست که چرا ما باید داشته فرهنگی خود را کنار بگذاریم چون برخی افراد که مورد تایید ما نیستند هم از آنها استفاده کرده اند.

به اعتقاد وی، برخی تنگ نظری ها و رقابت بین شبکه ها باعث این مشکلات شده است و اگر نگاه حرفه ای و مردمی حاکم باشد این اتفاقات پیش نمی آید.

تهیه کننده مجموعه «کلبه عمو پورنگ» با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ قسمت از برنامه پخش و ۲۰ قسمت در حال تولید است، خبر داد: در این ۶ ماه هنوز ما قراردادی نداریم و حالا این کارها باعث بی انگیزگی می شود؛ امری که شاید مقصود برخی افراد است تا ما از این عرصه برویم.

وی در پاسخ به اینکه چرا در نظرسنجی های سازمان صداوسیما برنامه شان جزو پربیننده ها نیست، عنوان کرد: اتفاقا این سوال من هم هست. درحالیکه ما هم در پخش از آنتن هم در بازپخش و تلوبیون بیش از ۱۳ میلیون بازدید از اول سال‌جاری داشته ایم ولی حتی ما را در نظرسنجی های مردمی قرار نمی دهند. اگر این نظرسنجی ویژه برنامه های نمایشی است که ما هم برنامه نمایشی هستیم زیرا فیلمنامه و بازیگر و گریم و … داریم پس باید در نظرسنجی ها باشیم آنهم در شرایطی که حتی بازپخش سریال های قدیمی در آی فیلم هم جزو نظرسنجی ها می آید.

آقاجانزاده در پاسخ به اینکه شاید برنامه برای گروه سنی کودک است و به این دلیل در نظرسنجی ها محاسبه نمی شود، گفت: ما ۲ سال است که از گروه کودک خارج شده ایم ولی اصلا برنامه کودک هم باشد ربطی ندارد زیرا برنامه نمایشی، نمایشی است و باید درنظر گرفته شود.

آقاجانزاده در پایان بیان کرد: آقای علی‌عسکری به فوتبال کمک می کند ما هم از وزیر ورزش می خواهیم به «کلبه عمو پورنگ» کمک کند!

داریوش فرضیایى، کمند امیر‌سلیمانى، رامین ناصرنصیر، فرهاد بشارتى، سپند امیر‌سلیمانى، نادر سلیمانی، نعیمه نظام دوست، آرش میراحمدى، آرش نوذرى، امیر سهیلى، ابراهیم شفیعى، سوسن پرور و امیرمحمد متقیان با هنرمندى سعید امیر‌‌سلیمانى و محمدرضا داوود‌نژاد بازیگران این مجموعه هستند.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها