تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۱:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32668

سید علی ضیاء امروز در برنامه «فرمول یک» به موضوع انتشار ویدئوی کوتاهی از صحبت‌های احمد صالحی و مهدی رحمتی پیش از نواخته شدن پنالتی کیوان امرایی پرداخت که در فضای مجازی جنجالی شده و در این باره گفت: مهدی رحمتی دوست عزیز ماست و نمی‌خواهیم مته به خشخاش بگذاریم. اما در بازی اخیر استقلال اتفاقی افتاد که با لب‌خوانی اینطور به نظر می‌رسد که با راهنمایی از سوی داور به دروازه بان اعلام شده است که بپر به چپ!

به گزارش سینما سینما ،علی خسروی کارشناس داوری در گفتگوی تلفنی با ضیاء در این باره توضیح داد: همه از قول داور صحبت کردند ولی هیچ رسانه ای به ایشان حق نداده است. همه داوران در زمان اعلام ضربه پنالتی، به دروازه‌بان می گویند که به راست و چپ می توانی حرکت کنی و باید به سوی بازیکن برگردی. رحمتی عادت دارد به پشت بازیکن بایستد، دعا کند و دوباره به سمت بازیکن برگردد. صالحی نیز به رحمتی می‌گوید محکم بچرخ. داور صرفا می گوید شما وظیفه‌ات این است که باید به سمت بازیکن بچرخی.

وی افزود: مگر می شود آقای صالحی با رحمتی و امرایی ظرف ۳۰ ثانیه هماهنگ کرده باشد که پنالتی چطور زده شود؟!

ضیاء هم تأکید کرد خدا نکند من بخواهم به کسی تهمت بزنم.

خسروی در ادامه گفت: از دیشب در صفحه شخصی من مردم با الفاظ زیبایی یاد پدر و مادر و اعضای خانواده من کرده اند که خدا می‌داند!

این کارشناس داوری تصریح کرد: ممنون که در برنامه‌تان فرصتی برای روشن شدن این قضیه گذاشتید، اصلا فرض می‌کنیم صالحی به رحمتی گفته شما به چپ برو. یعنی بعد از اینکه ضربه زده شد به سمت چپ برو و پشت کمک داور بایست. این طبق قانون است. این حاشیه برای کیوان امرایی هم خیلی بد است. اما زمانی که ضربه دروازه بان زده می‌شود، دروازه بان وظیفه دارد برود پشت کمک داور بایستد، پس باید به سمت چپ برود. چون کمک داور در ضربات پنالتی سمت چپ ایستاده است. درست است؟

خسروی در پایان اعلام کرد: من به عنوان یک کارشناس داوری و سخنگوی کانون داوران ایران، از سلامت و صحت داوران کشور، خصوصا سید احمد صالحی کارمند باشرف دانشگاه آزاد واحد خراسان اطمینان می‌دهم. این خیلی بد است که برای یک موضوع بی ارزش به عوامل فوتبال تهمت بزنیم. تهمت زنندگان زیاد هستند و کسی مدرکی ندارد.

وی تصریح کرد: هیچکس به مسائل فنی این بازی که فقط ضربات پنالتی جزو جذابیت هایش بوده توجهی نکرده است. فقط به فیلمی که از پشت دروازه گرفته توجه کرده‌اند. من دیشب با جناب آقای خمیسی رییس حراست فدراسیون فوتبال صحبت کرده ام. چند نفر پشت دروازه کاملا مشخص هستند و باید مشخص شود، این فیلم را چه کسی گرفته که باعث ایجاد این توهم شده است.

ضیاء نیز از خبرنگاری که این فیلم را گرفته حمایت کرد و گفت: بهتر است برای آن خبرنگار مشکلی ایجاد نشود، چون او بر مبنای وظیفه اش عمل کرده است. ما سعی می کنیم امروز و فردا با مهدی رحمتی نیز تماس بگیریم. او جزو بهترین دروازه بان های ایرانی است که پنالتی گیر بسیار خوبی نیز هست و خود من هم با او دوستم.

«فرمول یک» شنبه تا چهارشنبه‌ها هر روز ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۱۰ با تهیه کنندگی افشین حسین‌خانی و با خوانندگی تیتراژ حامد همایون روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
منبع :باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها