تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۲:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 19778
شبکه های سیما از روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه، ویژه برنامه‌‎های متعددی را به مناسبت عید سعید فطر تدارک دیده و به روی آنتن می فرستند.

به گزارش سینماسینما، پخش بیش از ۶۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی از شبکه های سیما و همچنین پخش مستقیم نماز عید سعید فطر از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای عید سعید فطر می باشد.

شبکه یک سیما

پخش مستقیم برگزاری مراسم نماز عید فطر و خطبه های آن و ۵ جُنگ شاد در دو روز چهارشنبه ۱۶ و پنجشنبه ۱۷ تیر ماه، از جمله تدارکات شبکه یک برای استقبال از عید سعید فطر است.

همچنین روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه، از ساعت ۱۵: ۷ صبح مراسم عید سعید فطر از مصلای تهران که قرار است به امامت مقام معظم رهبری اقامه شود پخش خواهد شد.

جنگ شاد «شهر باران» به تهیه کنندگی احسان ارغوانی نیز از ساعت ۳۰ : ۱۱ دقیقه چهارشنبه ۱۶ تیر ساعت ۱۱:۳۰ و پنج شنبه ۱۷ تیر در همین ساعت حدود دو ساعت در فضایی عیدانه و به همراه مهمانان مختلف شادی آفرینی کنند.

از صبح پنجشنبه هم «جشن فرشته ها» برای کودکان و بزرگسالان و با هنرنمایی عموهای فیتیله ای، از ساعت ۱۵ : ۱۰ صبح میهمان خانه های بینندگان شبکه یک می شوند.

جنگ زنده «دعوت» به تهیه کنندگی مشترک مجتبی کشاورز و محمدجواد عبدالرحمانی و اجرای نیما کرمی و زینب زارع چهارشنبه و پنج شنبه ساعت ۱۸ با برنامه ای مفرح به روی آنتن می رود.

شبکه دو سیما

عیدانه شبکه دو به مخاطبان کودک و نوجوان این شبکه پخش سه قسمت از گلچین «کلاه قرمزی و پسرخاله» در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۰ صبح و ویژه برنامه پایانی برنامه «نوسفران» به تهیه کنندگی اصغر مهدی ابهری خواهد بود. آخرین قسمت برنامه «نوسفران» با اجرای جشنی با حضور مجریان برنامه های کودک در کنار اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان روزه دار در روز عید فطر ساعت ۱۳:۳۰ همراه است.

جُنگ ترکیبی «شیدایی» به تهیه کنندگی امیرحسین شریفی و محمد نبهان که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب مهمان خانه های مخاطبان خود می شد نیز به مناسبت عید سعید فطر طی روزهای چهارشنبه ساعت ۱۵ و ۲۳، پنج شنبه ساعت ۱۹:۴۰ و ۲۳ و جمعه ساعت ۱۵ و ۱۹:۴۰ برای پخش از شبکه دو سیما در نظر گرفته شده است. افزون بر این «نمادو» به تهیه کنندگی هادی خدّادی با انعکاس جشن های مردمی عید سعید فطر سه روز پایانی هفته در ساعت ۱۲:۴۵ و ۲۲:۱۵ به روی آنتن خواهد رفت.

مستند «با هم برای هم» به تهیه کنندگی محمود فلاح پرویزی پنجشنبه ۱۷ تیرماه اختتامیه جشنواره فیلم، عکس و متن رمضان را به روی آنتن می برد که طی آن برگزیدگان این جشنواره معرفی و تقدیر خواهند شد. همچنین پخش زنده «کوی محبت» به تهیه کنندگی و اجرای سیدمصطفی موسوی که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب با حضور کارشناسان مذهبی موضوعات خاصی را دنبال می‌کرد ویژه عید سعید فطر، چهارشنبه ساعت ۱۱ برای بینندگان این شبکه در نظر گرفته شده است.

آخرین قسمت برنامه گفت و گو محور «روبراه» به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران و اجرای مژده لواسانی نیز به صورت زنده چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۰ به روی آنتن می رود.

همچنین شبکه دو سه برنامه از مسابقه «ثانیه ها» به تهیه کنندگی ابراهیم بهادری را به مناسبت عید سعید فطر برای پخش در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تدارک دیده است که ساعت ۱۷ مهمان مخاطبان خود خواهد شد.

شبکه سه سیما

ویژه برنامه «سمت خدا» در روز عید سعید فطر با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد و اجرای نجم الدین شریعتی به موضوع تداوم آثار و برکات ماه مبارک رمضان می پردازد. این ویژه برنامه چهارشنبه ۱۶ تیر ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. «سمت خدا» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی است.

در روز عید سعید فطر، «ماه عسل» ویژه برنامه ای را ساعت ۱۹ روانه آنتن شبکه سه خواهد کرد. در این ویژه برنامه میهمانان برگزیده‌ای که در این سی شب، میهمان «ماه عسل» بودند و همچنین ۶ ویدیو برتر با موضوع «قهرمان من» معرفی می شود.

ویژه برنامه «عید بندگی» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی علی زاهدی است که در ۴ قسمت، به مناسبت عید سعید فطر از سه شنبه ۱۵ تا جمعه ۱۸ تیر از  ساعت ۲۱:۰۰  به صورت زنده روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد .

در این ویژه برنامه، ورزشکاران، هنرمندان در حوزه بازیگری و خوانندگی حضور دارند. از بخش های دیگر برنامه اجرای گروه تواشیح، گروه موسیقی سنتی و تقلید صدا می باشد. اجرای برنامه بر عهده پیمان طالبی است .

گروه موسیقی سنتی، شهرزاد کمال زاده (بازیگر)، سیامک رجاور (شاعر)، حامد محضر نیا (خواننده)، محمود ایرانی (تقلید صدا)، مسعود اسماعیل پور و حسن یزدانی از قهرمان کشتی میهمانان برنامه در سه شنبه ۱۵ تیر و سیدجواد هاشمی، عارف لرستانی، حسین سلیمانی، مرتضی کاظمی، خشایار راد و مجتبی ظریفیان میهمانان برنامه در چهارشنبه ۱۶ تیر هستند .

همچنین پنجشنبه ۱۷ تیر، حسین محب اهری، سام درخشانی و حمید فولادی و جمعه ۱۸ تیر گروه تواشیح نورالهدی، محمدرضا ذریه، نرگس محمدی، الناز حبیبی، حمیده عباسعلی، فرشته کریمی، قهرمان فوتسال و سپیده توکلی از قهرمانان دوومیدانی در این برنامه حضور خواهند داشت.

شبکه چهار

مجله شبانگاهی «۱۰۰ برگ» به مناسبت عید سعید فطر به مخاطبان شبکه چهار سیما عیدی می دهد. این ویژه برنامه از سه شنبه شب ساعت ۲۳ به مدت دو ساعت با اجرای دکتر رشید کاکاوند، منصور ضابطیان، امیرعلی نبویان، شاهین شرافتی و زهره سادات هاشمی و همراه با کارشناسان برنامه همچون دکتر مسعود فروزنده و احترام برومند و … روی آنتن خواهد رفت.

برنامه با تم موسیقیایی همیشگی و آیتم های جذاب و دیدنی، همراه با دیگر مهمانان و هنرمندان از جمله محمد حشمتی و گرشا رضایی و … این عید سعید را با مخاطبان خود جشن خواهد گرفت.

برنامه «زمرد» با اجرای علی درستکار و تهیه کنندگی مهدی محمدیان به مناسبت عید سعید فطر، چهارشنبه ۱۶تیر ماه از ساعت ۲۳ به مدت ۹۰ دقیقه روی آنتن خواهد رفت.

مستند «داستان تهران» به کارگردانی احمد بیدمشکی با محتوای تاریخی سیاسی تولید شده است. تینا پاکروان در این مستند به عنوان راوی به تاریخ تاسیس شهر تهران و روزگار گذشته این شهر، آثار باستانی، تاریخ سیاسی اجتماعی و جغرافیای انسانی این شهر می پردازد و درباره بناهای تاریخی مانند بازار تهران؛ ساختمان شمس العماره و غیره سخن می گوید.

این مستند تاریخی و دیدنی پنجشنبه ۱۷ تیرماه ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه چهار پخش خواهد شد.
مستند «همه دانا» به کارگردانی داریوش مهرجویی تولید سال ۱۳۸۹ جمعه ساعت ۱۵:۰۰ به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. «همه دانا»، مستندی است درباره شهر همدان و تاریخ شکل گیری سیاسی، جغرافیایی، آثار باستانی، جغرافیای انسانی و آغاز تاریخ مادها که در حدود ۱۵۰ سال به آبادانی در این منطقه پرداختند و …

مستند «چمروک» به کارگردانی یاسین خوش آمد زهی نیز از دیگر مستندهای واحد تامین برنامه شبکه چهار است که چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ پخش خواهد شد. آیین و مراسم ماه رمضان در سیستان و بلوچستان، جوانانی که به چمروک معروفند به بلندی کوی و مسجد و نخل می روند تا هلال ماه رمضان را ببینند.

شبکه افق

ویژه برنامه عید فطر با عنوان «عیدانه» و به تهیه‌کنندگی پیمان نوراسماعیلی، صبح روز اول شوال از شبکه افق به روی آنتن می‌رود.

این برنامه که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز عید فطر آغاز خواهد شد شامل بخش‌های مختلفی همچون گفت‌وگوی با عوامل فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و حسین هاشمی تهیه‌کننده مجموعه مستند «سفیران هدایت» است.

در بخشی دیگر از این برنامه هاشم تفکری بافقی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه «کدبانو» حضور خواهد یافت، وی درباره ایده ساخت این مجموعه که سری سوم آن با موضوع گفت‌وگو با همسران شهدای مدافع حرم به روی آنتن رفت به گفت‌وگوی با مجریان «عیدانه» می‌نشیند.

همچنین قرار است خالقی و حریری دو نفر از مستندسازان جبهه مقاومت هم در این برنامه حضور یابند.

حسین سبزعلی از موذنان با سابقه کشورمان نیز اذان ظهر روز عید سعید فطر را به صورت زنده اجرا می‌کند.

مجتبی حسامی و محمد جواد یافتیان دو مجری شبکه افق، اجرای برنامه «عیدانه» را بر عهده خواهند داشت.

همچنین مستند سه قسمتی «بدون مرز عشق» از چهارشنبه ۱۶ تیر ماه تا جمعه ۱۸ تیر ماه ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۴ به روی آنتن شبکه افق می رود.

مسابقه «خونه به خونه» در چهار قسمت از چهارشنبه ۱۶ تیر ماه تا شنبه ۱۹ تیر ماه ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود. همچنین تکرار این مسابقه روز بعد ساعت ۱۱ به روی آنتن می رود.

شبکه سلامت

با توجه به نزدیک شدن به ایام خجسته عید فطر، شبکه سلامت سیما، ویژه برنامه «سیب نقره ای» را در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۳ به صورت زنده روی آنتن می برد که در آن با دعوت از  میهمانانی خاص، برنامه ایی جذاب برای مخاطبان تهیه دیده شده است.

شبکه جام جم

برنامه «باهمستان» ویژه عید سعید فطر متشکل از بخش های متنوع و شاد در دو برنامه ۹۰ دقیقه ای در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۶ و ۱۷ تیر، ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود. این برنامه در روز چهارشنبه میزبان دو تن از خادمان حرم امام رضا (ع) در زمینه اجرای طرح بزرگ‌ترین سفره اطعام خاورمیانه و طرح اکرام در حرم امام رضا (ع) در ماه مبارک رمضان امسال است و در بخش های دیگر برنامه دکتر احمد شفازاده مجری برنامه «تسبیح» شبکه جهانی جام جم، عوامل سریال «پادری» و سجاد چوگان باز معروف به طاها ؛ قاری قرآن و خواننده، در برنامه حضور می یابند.

در ویژه برنامه «باهمستان» روز پنج شنبه نیز حجت الاسلام عالمی فعال در زمینه ازدواج های دانشجویی و دو زوج دانشجو، و عوامل سریال «برادر» حضور می یابند و ارتباط اسکایپی با ایرانیان خارج از کشور برقرار می شود و گروه موسیقی سنتی بیداد به اجرای موسیقی می پردازد.
تهیه کنندگی برنامه «باهمستان» را الهه بهودی و اجرای آن را هومن ستوده به عهده دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها