تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۲۰:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 27160

علی دارابیمعاون امور استان های سازمان صدا و سیما از ساخت نخستین سریال ۳۰۰ قسمتی کشور در مورد استان گیلان خبر داد و گفت: در این سریال فرهنگ، تاریخ و تمدن بزرگ و غنی گیلان به نمایش در می آید.

به گزارش سینماسینما، علی دارابی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید صدا و سیما مرکز گیلان که ظهر شنبه در سالن همایش بانک صادارت شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه استان گیلان دارای فضایی آرام است که مسئولان باید قدر این آرامش و تعامل حاکم را بدانند.

وی با بیان اینکه گیلان دارای پتانسیل و ظرفیت های مناسبی در بسیاری از بخش ها است، افزود: باید با استفاده از زبان رسانه این ظرفیت ها و پتانسیل ها بیان شود.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با اشاره به تولید سریال در خصوص تاریخ و تمدن استان گیلان در قالب ۳۰۰ قسمت برای نخستین بار در کشور، گفت: هدف از ساخت این سریال نمایش توانمندی های استان گیلان در طول تاریخ ایران است.

وی با بیان اینکه این سریال تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بوده و سرشار از نمونه های تمدن غنی گیلانی است، خاطرنشان کرد: تلاش شده در این سریال از بهترین کارگردان و نویسندگان اهل گیلان استفاده شود.

دارابی به نقش غیرقابل انکار گیلان در تاریخ ایران اشاره و تصریح کرد: اگر بخواهیم تاریخ تشیع را به تصویر بکشیم گیلان نقش موثر و تأثیرگذاری در این تاریخ ایفا می کند.

وی در ادامه به نابودی برخی گویش ها، فرهنگ و آداب و رسوم اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل وجود پنج زبان امروزه شاهد نابودی سه هزار گویش در جهان هستیم که اگر اقدام موثری صورت نگیرد فرهنگ بشریت نابود می شود.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما در ادامه به وجود تنوع غذایی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از صد نوع غذا در استان شناسایی و ثبت شده که می توان از ظرفیت صدا و سیما برای شناساندن آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ استان گیلان آنگونه که شایسته بوده به نمایش گذاشته نشده است، اظهار کرد: مسئولان باید برای معرفی این فرهنگ، آداب و رسوم و فرهیختگان گیلانی تلاش بیشتری انجام دهند.

در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمات علی طلوعی مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز گیلان تقدیر و تجلیل به عمل آمد و حسن ظهیری به عنوان مدیرکل جدید این سازمان معرفی شد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها