تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۸:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 46707

۴۸۰_۳۳۶۹abd34a3037e8e6cb270603ad0d0f«چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح‌علا، چهارشنبه چهارم اسفند با حضور اکبر نبوی کارشناس و مجری بخش سینما و از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم فجر، میزبان مازیار میری فیلمساز بود.

به گزارش سینماسینما، اکبر نبوی در این قسمت با مازیار میری پیرامون حاشیه‌ها و اخلاق حرفه‌ای در سینمای ایران به گفتگو نشست.

قواعد بازی را باید رعایت کرد

مازیار میری در ابتدای برنامه گفت: «در این جشنواره بی‌اخلاقی‌هایی از همکاران دیده شد که بی سابقه بوده است. یک بخش این بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی است و به بخش دیگر آن در یک برنامه تلویزیونی دامن زده شد. این بی اخلاقی‌ها را تاکنون کسی ندیده بوده است.»

کارگردان «سارا و آیدا» درباره داوری‌ها اظهار داشت: «پس از اعلام نام داورها، نقطه نظراتی داشتم اما به هر حال همگی قواعد بازی را پذیرفته بودیم که در جشنواره شرکت کردیم.»

میری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: «چگونه می‌شود برخی از فیلمسازان پیش از برنده شدن شرکت در برنامه‌ای را کسر شأن خود می‌دانند اما پس از اعلام نامزدها در همان برنامه شرکت می‌کنند؟!»

نباید با مسائل شخصی کسی را نقد کرد

این فیلمساز با بیان اینکه من معتقدم بازیگران هم می‌توانند بازیگران را نقد کنند اما باید مراقب باشند، درباره حواشی پیرامون داوران دوتابعیتی گفت: «اصلا اگر بخواهیم یک داور خارجی بیاوریم چه می‌شود؟ آیا درست است که به مسائل شخصی داوران بپردازیم؟»

کارگردان «سعادت آباد» ادامه داد: «کاندید شدن یا نشدن بالقوه است اما اتهام زدن اصلا درست نیست.»

اتهام نزنیم

میری با اشاره به اعطای جوایز گفت: «در این جشنواره دو تا از جایزه ها را دو فیلم اولی بردند و این خیلی خوب است. این به معنای این نیست که ما مشکلات زیرساختی نداریم اما بهتر است نقد کنیم اتهام نزنیم.»

وارد کردن مسائل شخصی کار درستی نیست

این کارگردان با اشاره به اینکه جزو قوانین جشنواره این است که فیلمساز حق اعتراض ندارد اما منتقد می‌تواند نقد کند، تأکید کرد: «بهتر است نیاز جوانان را در سینما به خوبی بشناسیم. اهل سینما شریفند حتی نقد کنندگان. اما وارد کردن مسائل شخصی داوران به نقد کار درستی نیست.»

کارگردان «حوض نقاشی» ادامه داد: «تعداد زیاد علاقمندان به سینما، هم خوب است هم بد. این یعنی ما پتانسل زیادی داریم اما باید مراقب باشیم. اکنون امیدی میان جوانان شکل گرفته که کار کنند؛ این هم یک امید است هم خطر و هم آسیب.»

مین گذاری با نقدهای ناشیانه

میری با تأکید بر اینکه کسانی که علاقمند به سینما هستند سینما را اینگونه مین گذاری نمی‌کنند، افزود: «من هنوز به این سینما امیدوارم اما کسانی که اینگونه نقد می‌کنند همه چیز را به خطر می اندازند. کسانی که با این نقدهای ناشیانه جشنواره فجر را مین گذاری کردند و همه چیز را به خطر انداخته‌اند. چرا در سالهای گذشته این اتفاق نیفتاد و امسال بازندگان نقدهای این چنینی را گسترش داده اند؟!»

او با اشاره به جشنواره جهانی فجر اظهار کرد: «در جشنواره جهانی شکل گرفته در ایران، کشورهای دیگری هم متقاضی ورود به این جشنواره‌اند که نسبت به سالهای پیش گسترش یافته است.»

در ادامه این برنامه صالح‌علا نیز در جمله کوتاهی گفت: «سینه سیمرغ سوخته و ما باید درمانش کنیم.»

میری همچنین در ادامه تصریح کرد: «ما باید خودمان، خودمان را درمان کنیم. مدیرمان از میان خودمان باشد. وزیرهای فرهنگی باید پشت ما باشند.»

«چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

منبع: خبرانلاین

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها