تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۹:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161847

شبکه دو سیما با ویژه برنامه های «عشق بی پایان»، «کوی محبت»، «یک قرن با حسین (ع)»، «ماه در می زند»، «محاکات»، «نشان ارادت»، مستند «پول تمیز»، «سخنرانی و مداحی» و … در اربعین حسینی با بینندگان این شبکه همراه خواهد بود.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، برنامه «عشق بی پایان» با اجرای محمدرضا حسینیان از کربلای معلی به‌صورت زنده روی آنتن شبکه دو می‌رود. رویکرد این برنامه کاملا اجتماعی بوده و گفت‌وگویی جذاب با کادر درمان و پزشکی کشور که قریب به ۲ سال با مجاهدت‌های خود به درمان بیماران کرونایی پرداخته‌اند، خواهد داشت.

«عشق بی‌پایان» تهیه شده در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج و مرکز رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری دفتر صداوسیمای ایران در بغداد بوده که در گروه معارف شبکه دو تهیه شده و از جمعه ۲ مهرماه بعد از خبر ۲۰:۳۰ طی ۵ شب از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
مستند «پول تمیز» کاری از گروه دانش و اقتصاد به تهیه‌کنندگی وحید چاوش پویشی است درباره اقتصاد اربعین، اقتصادی که بر خلاف اصول رایج در همه دنیا، بر مبنای منفعت‌طلبی نیست. در این برنامه کارشناسان اقتصادی در این باره صحبت خواهند کرد. به تصویر کشیدن اقتصاد و گردش مالی که در پیاده‌روی اربعین حسینی در جریان است از اولویت‌ها و اهداف ساخت این مستند است.
برنامه «کوی محبت» اربعین امسال نیز مانند سالیان گذشته به صورت ویژه ای با عاشقان و زائران اباعبدا… همراه شده است. انعکاس رویداد پیاده روی اربعین و گفتگو با مسئولین و کارشناسان، پخش زنده ازمسیر حرکت کاروان پیاده روی اربعین، ارتباط زنده از کربلا با حضور کارشناسان مذهبی، شاعران و مداحان اهل بیت (ع) و در ساعات مختلف گزارش هایی از حال و هوای زائران حرم سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) را به تصویر می کشد. این برنامه کاریست از گروه معارف به تهیه‌کنندگی سید مصطفی موسوی که جمعه دومهر ساعت۲۳ شنبه تا دوشنبه ۳ الی ۵ مهر ساعت ۲۳:۳۰ و دوشنبه ۵ مهر ساعت۱۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.
برنامه «یک قرن با حسین (ع)» به تهیه‌کنندگی هادی خدادی دوشنبه ۵ مهر ساعت ۲۳:۳۰ به واکاوی ریشه ها و عناصر حماسه اربعین حسینی در عصر حاضر به عنوان یکی از مهمترین پدیده های قرن می‌پردازد.

برنامه گفتگو محور «نشان ارادت» به تهیه کنندگی پویان هدایتی که با محوریت بازگو کردن تجربه های معنوی و ارادت چهره های فرهنگی، هنری و… به سیدالشهدا (ع) تهیه‌ شده، دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ گفتگویی خودمانی و احساسی با کوروش زارعی در خصوص اربعین حسینی و حضرت سیدالشهدا (ع) خواهد داشت.

پخش مجموعه ای از سخنرانی های مذهبی خطبایی چون شیخ حسین انصاریان، حجج اسلام ماندگاری، ابوالقاسمی، رفیعی، رنجبر و … به همراه ویژه برنامه «ذکر عاشوراییان» با نوای حاج محمود کریمی به تهیه کنندگی سعید پورفرج و مرثیه سرایی حاج میثم مطیعی، حاج حسن خلج و … به صورت میان برنامه به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تقدیم می شود.

پخش مستندهایی با موضوع اربعین همچون «پا به راه»، ویژه برنامه «ماه در می‌زند»، «محاکات»، «نمادو» و …. نیز از دیگر تدارکات این شبکه به مناسبت اربعین حسینی است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها