تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۲:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 179364

سریال‌های «بی نشان»، «راز ناتمام» و «آتش سرد»، برای پخش از سه شبکه اصلی سیما انتخاب شده‌اند.

به گزارش سینماسینما، در روزهای پیش رو، سه سریال «راز ناتمام»، «آتش سرد» و «بی نشان»، روی آنتن شبکه‌های یک، دو و سه سیما خواهند رفت.

 

شبکه یک ـ «راز نا تمام»

مجموعه تلویزیونی «راز ناتمام» با مضمونی تاریخی‌ ـ سیاسی از شنبه (۲۲ مرداد ماه) روانه آنتن شبکه یک سیما می‌شود.

«راز ناتمام»، در کش و قوس یک ماجرای امنیتی به زندگی پرفراز و نشیب شهید محمدجواد باهنر می‌پردازد که در فعالیت‌های پرثمرش، سوابق مبارزاتی علیه رژیم ستم‌شاهی و بارها محکومیت به زندان دارد و پس از انقلاب اسلامی نیز وزیر آموزش و پرورش و سپس دومین نخست‌وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است. محمدجواد باهنر هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و همراه با محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور وقت ایران به شهادت رسید.

این سریال تلویزیونی شخصیت بزرگان انقلاب اسلامی از جمله آیت‌الله سیدمحمد بهشتی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، شهید محمدعلی رجایی را بازسازی کرده و روایت‌هایی از وجوه مبارزاتی این شخصیت‌ها و حزب جمهوری اسلامی و وقایع دهه ‌۶۰ و فتنه‌انگیزی و جنایات منافقین را به نمایش می‌گذارد.

فرهاد جم در نقش شهید باهنر، رامین راستاد در نقش آیت الله رفسنجانی، سید جواد هاشمی در نقش شهید رجایی، مسعود رحیم‌پور در نقش شهید بهشتی و علیرضا مهران در نقش آیت الله خامنه‌ای با طراحی گریم محسن دارسنج در «راز ناتمام» نقش ایفا می‌کنند.

بهرام ابراهیمی در نقش مهدی بازرگان، شهرام عبدلی در نقش مسعود کشمیری، نگین معتضدی در نقش همسر یک مامور امنیتی، مریم کاویانی، مریم خدارحمی، مهدی امینی‌خواه، مسعود رحیم‌پور، مهدی کوشکی، محمدرضا علیرضایی، ابوالفضل همراه، لیلا بوشهری و … از دیگر بازیگران این سریال هستند.

امین امانی تهیه‌کننده و کارگردان این اثر است که با طرح اولیه سیدجلال‌الدین دری و با نویسندگی امین امانی، هدایت کریم‌زاده و سمانه میرعابدینی و با همکاری رحمان سیفی‌آزاد به عنوان مشاور فیلم‌نامه، تولید شده است.

«راز ناتمام» در ۲۵قسمت در صدا و سیمای مرکز کرمان و به سفارش مرکز سیمای استان‌ها تولید شده است.

 

شبکه دو ـ «آتش سرد»

سریال «آتش سرد» از شنبه (۲۲ مرداد ماه) از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این سریال  در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به نویسندگی محسن سرتیپی و نازنین فرخلو، کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام ساخته شده و یک ملودرام اجتماعی است که در خلاصه داستان آن آمده است: فرید پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و وارث نیمه از کارخانه‌های بزرگ است. محسن تاجیک شوهر عمه فرید که قیم قانونی او نیز است متوجه دستکاری در حساب‌های کارخانه می‌شود و …

بازیگرانی همچون پرویز فلاحی پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، مهسا کرامتی، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، پویا امینی، مریم موسویان، مرتضی ضرابی ، یلدا قشقایی، سارا احمدیان، پرهام امینی، سودابه علیپور، کامران ملکی، حسین حاجیعلی، رومسیاطاهری، امیرعلی موسوی، حمید عرب سرخی، ستاره حیدر آبادی، آرش احمدی، رومینا حاجی حسنی، علی دهقانی، میلاد شوریده، حمید شکوهی فر، عاطفه شاکری، نسیم سروش ، سمیرا چراغی، فریبا قدرتی، طه رهنما، حسین رهنما و شاهد احمدلو در این سریال نقش آفرینی دارند.

«آتش سرد» محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن می‌رود. بازپخش این سریال ۳۰ دقیقه بامداد، ۹:۳۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود.

شبکه سه ـ «بی نشان»

سریال «بی‌نشان» به نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی در روزهای پیش‌رو، در ۳۰ قسمت روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. از فردین خلعتبری به عنوان آهنگساز این سریال نام برده شد.

تاکنون ۹۸ قسمت از سریال «برف بی صدا می‌بارد» روی آنتن رفته و در نهایت این مجموعه در ۱۰۰ قسمت به پایان خواهد رسید و پس از آن پخش سریال «بی نشان» احتمال می‌رود.

در تعریف موضوع و قصه سریال «بی نشان» آمده است: برای احقاقِ حق و حقیقت، آبرو که سهل است؛ جان باید داد.

این سریال در لوکیشن‌های مختلف در تهران ضبط شده است و بخشی از سریال هم متناسب با حال و هوای قصه در کربلا جلوی دوربین رفته است.

پرویز فلاحی‌پور، نیوشا ضیغمی، قاسم زارع، مجید واشقانی، مریم کاویانی، سعید زارعی، نسرین نکیسا، مالک سراج، توماج دانش بهزادی، رضا مولایی، نیلوفر پارسا، پویان گنجی، امیر سفیری، مهری آل‌آقا، رهام تدریسی، نیما توکلی، بهروز قادری، مرتضی زارع، سینا قاسمی و رضا ایرانمنش، اتابک نادری با معرفی هلن نقی‌لو، امیررضا زرین‌بخش با حضور اکبر رحمتی، کاظم هژیرآزاد، مهدی فقیه، سوسن مقصودلو و با هنرمندی رضا توکلی، احسان امانی، حسن اسدی، محمدصادق ملک، بهار نوحیان گروه بازیگران «بی‌نشان» را تشکیل می‌دهند.

شبکه پنج ـ بازپخش «رسم عاشقی»

بر اساس این گزارش، شبکه پنج سیما در حال حاضر سریال قدیمی «رسم عاشقی» را روی آنتن دارد.

این سریال از سه شنبه (۱۱ مرداد ماه) روی آنتن رفته است. «رسم عاشقی»  هر شب ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه تهران می رود و همان شب ساعت ۲۳ بازپخش می‌شود.

این سریال در ژانر درام ـ مذهبی و تاریخی محصول سال ۸۴ ـ ۱۳۸۳ شبکه پنج سیما است و بازیگرانی همچون: زنده یاد استاد محمد علی کشاورز، لاله اسکندری، سروش صحت، مینا جعفرزاده، افسانه پاکرو، محمود عزیزی و … در آن نقش آفرینی کرده‌اند.

«رسم عاشقی» در ۲۴ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده است تا روایتگر بخشی از تاریخ معاصر یعنی مهرماه ۱۳۲۰ باشد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها