نام «کیسی افلک» بازیگر برنده اسکار از فهرست دعوتشدگان به مراسم اسکار ۲۰۱۸ خط خورد.
به گزارش سینماسینما، یکی از نمایندگان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار تائید کرد «کیسی افلک» که در چند وقت اخیر چندین اتهام جنسی در هالیوود علیه او مطرح شده، به عنوان میهمان در مراسم پایانی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار حضور ندارد.

«افلک» که سال گذشته برای بازی در فیلم «منچستر کنار دریا» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد اسکار شد، طبق سنت آکادمی باید به عنوان یکی از اعطاکنندگان جوایز امسال به مراسم دعوت میشد اما به سبب حواشیای که درباره این بازیگر آمریکایی ایجاد شده، مسئولان آکادمی اسکار ترجیح دادند نام او را از فهرست دعوتشدگان به مراسم اسکار پیش رو حذف کنند.
این بازیگر بردنده اسکار در سال ۲۰۱۰ فیلمی به عنوان «من هنوز اینجا هستم» را کارگردانی کرد اما پس از پایان فیلم و پیش از اکران، «آماندا وایت» تهیهکننده این فیلم و «مگدالنا گورکا» مدیر فیلمبردای شکایتی علیه وی به اتهام سوءاستفاده جنسی مطرح کردند.
«کیسی افلک» اولین چهره سرشناس دنیای سرگرمی نیست که در یک سال گذشته با اتهامات آزار و اذیت جنسی روبهرو شده است. ابتدا رسوایی اخلاقی «هاروی واینستاین» ـ تهیهکننده پرنفوذ هالیوودی ـ بود که آغازگر جنبش بزرگی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شد و این موضوع تاکنون دامن چهرههای شاخص دیگری چون «داستین هافمن»، «کوین اسپیسی»، «وودی آلن»، «لوئیس سیکی»، «چارل رُز» و هنرمندان و نویسندگان دیگری را گرفته است.
مراسم اعطای جوایز نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس ۲۰۱۸ (۱۳ اسفندماه) در دالبی تئاتر لسآنجلس برگزار میشود.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





