تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۳ - ۱۳:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 85828

امیراحمد انصاری می‌گوید از آنجایی که «خونمردگی» را به همراه دوستانش کاملا دلی ساخته‌اند، ترجیح می‌دهند از خیر اکران فیلم در داخل کشور بگذرند. به گزارش سینماسینما، امیر احمد انصاری، کارگردانی که سال گذشته فیلم «هاری» را پس از مدت‌ها توقیف ماندن به روی پرده سینماها فرستاد، فیلم «خونمردگی» را هم آماده اکران دارد.

او درباره وضعیت این فیلم گفت: «خونمردگی» آماده اکران است و کارهایش انجام شده است و پخش بین‌الملل آن نیز دست پرشین فیلم است. اتفاقات خوبی تاکنون برایش رخ داده ولی فعلا قصدی برای نمایش این فیلم در داخل کشور نداریم.

انصاری ادامه داد: از اول هم خیلی تصمیم نداشتیم فیلم را در داخل اکران کنیم و بیشتر تمرکزمان روی بخش بین‌الملل است. فکر می‌کنم به دلیل مشکلاتی که در بخش اکران و پروانه نمایش وجود دارد، ترجیح این باشد که در داخل اکران نداشته باشیم.

این کارگردان درباره دلایل عدم اکران فیلم در داخل اظهار کرد: وقتی فیلمی را کاملا دلی تولید کرده‌ایم و با بودجه‌ای کاملا شخصی و از سوی دیگر با مسئولینی طرف هستیم که حرف‌های خودشان را هم فراموش می‌کنند ترجیح می‌دهیم فیلم تکه پاره شده نشان مخاطب ندهیم.

وی همچنین درباره تازه‌ترین فعالیت خود نیز بیان کرد: همچنان مشغول نگارش فیلمنامه«زخم» هستم که قصه‌ای شبیه به قصه هابیل و قابیل دارد و تقابل دو برادر است که روی‌هم شمشیر می‌کشند. تاکنون چند بار فیلمنامه بازنویسی شده و با دوستان مورد اعتماد درباره آن مشورت کرده‌ام اما هنوز تکمیل نشده است.

انصاری درباره اکران فیلم«هاری» و بازخورد بین‌المللی آن نیز عنوان کرد: از اکران فیلم در آن زمان راضی نبودیم ولی چاره‌ای هم جز پذیرش نداشتیم. فیلم پس از دو سال توقیف مجوز اکران گرفت و سرانجام به مرحله اکران رسید بنابراین همین که اکران شد خوب بود. در خارج از کشور هم استقبال خوب بوده است بخصوص در پاریس، لندن، کانادا اکران خوبی داشتیم و از دو هفته دیگر اکران فیلم در امریکا نیز آغاز خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: من از سال ۷۹ و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به شکل جدی و حرفه‌ای کارم را آغاز کردم و حاصل آن کسب تجربیات مختلف و جوایزی بود که بدست آوردم، اما از وضعیت فعلی سینما چندان راضی نیستم. نمی‌گویم مسئولان حمایت کنند می‌خواهم عدالت را رعایت کنند. دلخوری سینماگران در حال حاضر این عدم رعایت عدالت است. امروز خیلی از فیلمسازان پیشکسوت مانند ناصر تقوایی، جعفر پناهی و بسیاری دیگر فیلمی تولید نمی‌کنند و فیلمسازان جوان موفقی هم که داشتیم چندان دل و دماغی برای ادامه این مسیر ندارند.

انصاری در خاتمه درباره ساخت فیلم کمدی و استقبالی که عموم از این فیلم‌ها می‌کنند، گفت: اگر روزی فیلمنامه‌ای در حد یک کار کمدی شاخص و خوب بدستم برسد از ساخت آن استقبال می‌کنم، اما اگر قرار باشد هجو ساخته شود هرگز این کار را انجام نخواهم داد. به نظرم این یک جریان فکر شده و از پیش طراحی شده است تا تمام فیلمسازانی را که به صورت مستقل مشغول کار بودند به نوعی درگیر ساخت این دست فیلم‌ها کنند. نمی‌دانم شاید من هم روزی مبتلا به این امر شوم اما ساخت فیلم کمدی خوب به نظرم اشکالی ندارد و بزرگترین کارگردان‌های دنیا هم در این ژانر فیلم تولید کرده‌اند، اما این که چه فیلمی بسازیم و چه نوع کمدی باشد برایم مهم است.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها