تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۸:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 72360

لیلا زارع در بیست وسومین جشنواره فیلم فجر، عنوان بهترین بازیگر زن به خاطر فیلم «ما همه خوبیم» بیژن میرباقری را کسب کرد. همچنین در فیلم «شیفت شب» نیکی کریمی دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن جشنواره فجر را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینماسینما، بازی در فیلم سوپراستار و همچنین نقش آفرینی در سریال «ارمغان تاریکی» از دیگر محبوبیت های این بازیگر ارزنده کشورمان می باشد. در حال حاضر فیلم «غیرمجاز» با بازی لیلا زارع در حال اکران است و این بهانه ای شد تا پایگاه خبری سینماباز گفت وگویی اختصاصی و صمیمانه ای با ایشان داشته باشد.

-اولین کار جدی و حرفه ای شما با بازی در فیلم «ما همه خوبیم»، بیژن میرباقری آغاز شد، نحوه ی انتخاب شما چگونه بود؟

من ازقبل تجربه کار در حوزه ی سینما را داشتم و ازطریق یکی از همکارانم که با آقای میرباقری آشنایی قبلی داشت به ایشان معرفی شدم و پس از گرفتن تست های بازیگری برای نقش موردنظر انتخاب شدم.

-با این که برای اولین بار حضور جدی در سینما را با این فیلم آغاز کردید چطور موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شدید و چه بازتابی داشت؟

با واکنش های بسیار خوبی ازطرف اهالی سینما و مخاطبین مواجه شدم. ولی بعد از دریافت جایزه، دنیای بازیگری را به شکل جدی تری دنبال کردم و قبل از آن بیشتر به کارگردانی و ساخت فیلم کوتاه علاقه داشتم ولی بعد از آن اتفاق بیشتر بر روی بازیگری حرفه ای متمرکز شدم و با وسواس بسیار زیادی نقش های پیشنهادی را قبول می کنم.

-آیا علت کم کار شدن شما پس از موفقیت در فیلم اول به همین دلیل بوده است؟

بله هم شرایط زندگی و هم این حس که باید نقش های قوی تر را انتخاب کنم باعث شد یک مدتی کم کارتر شوم، ولی در این ۵، ۶ سال اخیر با جدیت مشغول فعالیت سینمایی هستم.

-شما را می توان جزء بازیگران بی حاشیه در سینما تلقی کرد، این اتفاق را چگونه مدیریت می کنید؟

به طور کلی افرادی که در سینما فعالیت می کنند، برای مردم جذابیت خاصی دارند و هر کار کوچک آنها می تواند حاشیه ساز باشد. ولی من از زمانی که سینما را شناختم و به کار بازیگران موردعلاقه ام توجه می کردم تنها فعالیت حرفه ای آنها و بازیگری شان را دنبال می کردم و به دنبال مسائل زندگی خصوصی آنها نبوده ام. شاید همین نگرش باعث شد که خودم از حواشی به دور باشم.

– باتوجه به جذاب بودن دنیای سینما، هر روزه تعداد زیادی از جوانان علاقه مند به راه یافتن در این مسیر هستند، شما برای آنها چه پیشنهادی دارید؟

به اعتقاد من در این حرفه هر اندازه که اطلاعات داشته باشیم بازهم کم است. کسانی که قصد ورود جدی به این عرصه را دارند هر چقدر مهارت های فردی و دانش ادبیاتی بالاتری داشته باشند موفق تر هستند. بسیار مهم است که یک بازیگر حرفه ای با مسائل روانشناسی جامعه آشنا باشد و به طور کلی در فضای مسائل روز جامعه قرار بگیرد و از نزدیک با زندگی روزمره مردم و مشکلات آنها آشنایی داشته باشد. به هر حال سینما یک محل اتفاق است و یک وقت هایی موفق شدن در آن به راحتی میسر است و یک وقت هایی نمی شود که نمی شود. ولی اگر شانس برای ماندن یاری کرد باید از همه مهارت هایی که کسب کرده ایم حالا یا به صورت شخصی یا باحضور در کلاس های سینمایی معتبر به بقای حرفه ای خود کمک کنیم.

من به خاطر دارم که به واسطه کار عکاسی که انجام می دادم آتلیه عکاسی داشتم که با انواع لنزها و نور شناخت کافی پیدا کرده بودم شاید علت موفقیت و دریافت جایزه در فیلم اولم را مدیون همین مساله باشم. چون به درستی می دانستم که در چه قابی قرار بگیرم و چه اندازه ای باید بازی کنم. همه این اطلاعات به بازیگر در موقع اجرا کمک می کند تا بازی بهتر و موفق تری ارائه دهد.

منبع: سایت سینماباز 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها