همایون اسعدیان به کسانی که علاقهمند به سینما هستند، پیشنهاد کرد، اگر حوصلهی دیدن یک فیلم جدی را دارند، به تماشای «یک روز بخصوص» بنشینند تا خود را در قبال یک اتفاق محک بزنند.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» جدیدترین ساخته همایون اسعدیان است که پس از حدود پنج سال از ساخته شدن «بوسیدن روی ماه» از امروز ۲۵ اسفند ماه روانهی پرده سینماها شده است.
در این فیلم که موضوعی اجتماعی را نمایش میدهد، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی و فرهاد اصلانی از جمله بازیگران آن هستند و اولین نمایش فیلم در سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر هم از نظر خود کارگردان رضایتبخش بود.
اسعدیان در گفتوگویی با اشاره به تجربههای قبلی فیلمسازیاش به ویژه «طلا و مس» که بازخورد خوبی داشت، بیان کرد: با توجه به تجربهای که در این سالها به دست آوردهام، آدم واقعبینی هستم به همین دلیل برای این نوع فیلمها انتظار یک فروش بالا ندارم. البته فیلمهایی مثل «خوب، بد، جلف» که کمدی است و همچنین آثار جوانانهای مثل «بارکد» که به نظرم سالی ۱۰ نمونه از آنها باید در سینما ساخته شود، فروش خود را دارند، اما «یک روز بخصوص» با این نوع فیلمها تفاوت دارد و ایدهآل برای من به نسبت یک فیلم اجتماعی، این است که این اثر به یک فروش متوسط برسد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشم این بوده که اگر مخاطب «یک روز بخصوص» را نگاه میکند در پایان به خود بگوید، اگر من در چنین موقعیتی بودم چه میکردم؟!
اسعدیان با بیان اینکه «یک روز به خصوص» از ۲۵ اسفندماه در تهران و شهرستانها اکران شده است، درباره اکران این فیلم در کنار دیگر فیلمهای نوروزی که سه اثر کمدی هم شامل آن میشوند، گفت: به جز فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت ۲»، دو فیلم دیگر اکران نوروزی یعنی «یک روز بخصوص» و «آباجان» شرایط چندان جالبی ندارند چون فضای اطلاعرسانی به شدت برای آنها ضعیف است و از آنجا که تبلیغ در ماهواره هم ممنوع است، امکان و فضای چندان مناسبی برای تبلیغات در اختیار نداریم.
او افزود: واقعیت این است که اگرچه تیزرهای داخلی داریم اما شبکههای ما خیلی بیننده ندارند و بدون رودربایستی باید گفت که تلویزیون چندان مخاطبی ندارد. با این حال در شبکههای مجازی کارهایی انجام شده و شیوههای جدیدی برای تبلیغات راه افتاده که اتفاق خوبی است. از جمله پخش سریالی چند تیزر تبلیغاتی درباره هر کدام از شخصیتهای «یک روز بخصوص» که در پایان و همزمان با شروع اکران به یک قصه کلی تبدیل میشوند.
اسعدیان یادآور شد: در بخش تبلیغات این نکته را هم باید اشاره کرد که استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و عرشههای پل اساسا به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست چون در شهری مثل تهران چهار بیلبورد کافی نبوده و حداقل باید ۲۰۰ بیلبورد داشته باشیم، به همین دلیل با توجه به شرایط، اکران فیلم من و هاتف علیمردانی (آباجان) یک ریسک است.
این کارگردان ادامه داد: البته سال گذشته دو فیلم «ابد و یک روز» و «بادیگارد» در اکران نوروزی با وجود جدی بودن موفق بودند اما متأسفم که فیلم آقای پوراحمد (کفشهایم کو) له شد و امیدوارم این اتفاق برای ما نیفتد و هر فیلمی مخاطب خودش را پیدا کند.
اسعدیان که ریاست شورای صنفی نمایش را هم بر عهده دارد در ادامه با بیان اینکه پخش فیلماش را موسسه «فیلمیران» بر عهده دارد، درباره چیدمان فیلمهای نوروزی گفت: روال این است که مانند همیشه فیلمهای متقاضی براساس فراخوان درخواست خود را ارائه میکنند و با وجود اینکه فیلمهای دیگری هم متقاضی بودند، امکان زیاد بودن تعداد فیلمهای کمدی خیلی فراهم نبود چون اگر چهار، پنج فیلم کمدی در یک موقعیت روانه سینماها شوند به شکلی حرام کردن آنها بود که هم به خودشان ضرر میرسد و هم باقی ماههای سال خالی از فیلم کمدی میشود.
او افزود: فیلم «سه بیگانه» قرار بود سه ماه قبل اکران شود اما با توجه به مشکلاتی که برای آن پیش آمد، پس از برطرف شدن مشکل محق دانستیم که آن را به اکران برسانیم و به همین دلیل در اکران نوروزی سه فیلم کمدی بر پرده سینماها رفتند.
وی خاطر نشان کرد: سه فیلم جدی دیگر اکران نوروزی هم براساس تقاضاها انتخاب شدند، به همین دلیل به نظرم ترکیب فعلی بد نیست. ضمن اینکه فیلم «مبارک» که اکران آن به تازگی رونق گرفته همچنان به نمایش خود در نوروز ادامه میدهد چون فیلم خوبی است و برای اینکه در تعطیلات فیلم مخصوص گروه سنی کودکان و نوجوانان هم داشته باشیم، اتفاق ویژهای میتواند باشد.
اسعدیان درباره فیلمهای دیگری مثل «رگ خواب» و «بدون تاریخ، بدون امضا» که گفت میشد متقاضی اکران نوروزی هستند، توضیح داد: ما معمولا تقاضاها را از دفتر پخش میگیریم اما متوجه شدیم مثلا آقای جلیلوند تمایلی به اکران در نوروز نداشته است. با این حال فیلمهای «فراری» علیرضا داودنژاد یا «رگ خواب» حمید نعمتالله هم متقاضی اکران در نوروز بودند اما با احتساب اینکه از یک دفتر پخش نمیشد سه، چهار فیلم نمایش داد امکانش فراهم نشد.
در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» آمده است: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دایی جان ناپلئون» وفادارانهترین اقتباس سینما است/ هزینه سانسور ادبیات کمتر از سانسور سینما است+ ویدئو
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- همایون اسعدیان: نمیدانم چرا وزیر ارشاد دوست دارد هر هفته حرف بزند؟/مسئولین شبها مسابقه دارند که فردا چه بگوییم تا مردم بیشتر عصبانی شوند!
- گفتوگوی کیوان کثیریان با همایون اسعدیان و سعید عقیقی در برنامه «خط فرضی»: عدهای دوست ندارند چهره واقعی جامعه را در سینما ببینند/ معاصر بودن از دموکراسی و احترام به حق دیگران میآید
- پاسخ همایون اسعدیان به حاشیههای اکران، بلیت نیمبها و …/ بلیت سینما ۱۰۰ هزار تومان میشود؟
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- آخرین وضعیت اکران نوروزی و افزایش قطعی قیمت بلیت
- گزارشی از وضعیت اقتصادی سینماها و شرایط اکران فیلمها در آستانه نوروز/ در سینما بهار میشود؟
- عمومی کردن گفتگوهای انتقادی در هنر سینما؛ میزبانی خانه هنرمندان از نشستی باحضور همایون اسعدیان و ابوالحسن داودی
- اکران نوروزی سینما از چه زمانی آغاز میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد