همایون اسعدیان به کسانی که علاقهمند به سینما هستند، پیشنهاد کرد، اگر حوصلهی دیدن یک فیلم جدی را دارند، به تماشای «یک روز بخصوص» بنشینند تا خود را در قبال یک اتفاق محک بزنند.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» جدیدترین ساخته همایون اسعدیان است که پس از حدود پنج سال از ساخته شدن «بوسیدن روی ماه» از امروز ۲۵ اسفند ماه روانهی پرده سینماها شده است.
در این فیلم که موضوعی اجتماعی را نمایش میدهد، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی و فرهاد اصلانی از جمله بازیگران آن هستند و اولین نمایش فیلم در سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر هم از نظر خود کارگردان رضایتبخش بود.
اسعدیان در گفتوگویی با اشاره به تجربههای قبلی فیلمسازیاش به ویژه «طلا و مس» که بازخورد خوبی داشت، بیان کرد: با توجه به تجربهای که در این سالها به دست آوردهام، آدم واقعبینی هستم به همین دلیل برای این نوع فیلمها انتظار یک فروش بالا ندارم. البته فیلمهایی مثل «خوب، بد، جلف» که کمدی است و همچنین آثار جوانانهای مثل «بارکد» که به نظرم سالی ۱۰ نمونه از آنها باید در سینما ساخته شود، فروش خود را دارند، اما «یک روز بخصوص» با این نوع فیلمها تفاوت دارد و ایدهآل برای من به نسبت یک فیلم اجتماعی، این است که این اثر به یک فروش متوسط برسد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشم این بوده که اگر مخاطب «یک روز بخصوص» را نگاه میکند در پایان به خود بگوید، اگر من در چنین موقعیتی بودم چه میکردم؟!
اسعدیان با بیان اینکه «یک روز به خصوص» از ۲۵ اسفندماه در تهران و شهرستانها اکران شده است، درباره اکران این فیلم در کنار دیگر فیلمهای نوروزی که سه اثر کمدی هم شامل آن میشوند، گفت: به جز فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت ۲»، دو فیلم دیگر اکران نوروزی یعنی «یک روز بخصوص» و «آباجان» شرایط چندان جالبی ندارند چون فضای اطلاعرسانی به شدت برای آنها ضعیف است و از آنجا که تبلیغ در ماهواره هم ممنوع است، امکان و فضای چندان مناسبی برای تبلیغات در اختیار نداریم.
او افزود: واقعیت این است که اگرچه تیزرهای داخلی داریم اما شبکههای ما خیلی بیننده ندارند و بدون رودربایستی باید گفت که تلویزیون چندان مخاطبی ندارد. با این حال در شبکههای مجازی کارهایی انجام شده و شیوههای جدیدی برای تبلیغات راه افتاده که اتفاق خوبی است. از جمله پخش سریالی چند تیزر تبلیغاتی درباره هر کدام از شخصیتهای «یک روز بخصوص» که در پایان و همزمان با شروع اکران به یک قصه کلی تبدیل میشوند.
اسعدیان یادآور شد: در بخش تبلیغات این نکته را هم باید اشاره کرد که استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و عرشههای پل اساسا به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست چون در شهری مثل تهران چهار بیلبورد کافی نبوده و حداقل باید ۲۰۰ بیلبورد داشته باشیم، به همین دلیل با توجه به شرایط، اکران فیلم من و هاتف علیمردانی (آباجان) یک ریسک است.
این کارگردان ادامه داد: البته سال گذشته دو فیلم «ابد و یک روز» و «بادیگارد» در اکران نوروزی با وجود جدی بودن موفق بودند اما متأسفم که فیلم آقای پوراحمد (کفشهایم کو) له شد و امیدوارم این اتفاق برای ما نیفتد و هر فیلمی مخاطب خودش را پیدا کند.
اسعدیان که ریاست شورای صنفی نمایش را هم بر عهده دارد در ادامه با بیان اینکه پخش فیلماش را موسسه «فیلمیران» بر عهده دارد، درباره چیدمان فیلمهای نوروزی گفت: روال این است که مانند همیشه فیلمهای متقاضی براساس فراخوان درخواست خود را ارائه میکنند و با وجود اینکه فیلمهای دیگری هم متقاضی بودند، امکان زیاد بودن تعداد فیلمهای کمدی خیلی فراهم نبود چون اگر چهار، پنج فیلم کمدی در یک موقعیت روانه سینماها شوند به شکلی حرام کردن آنها بود که هم به خودشان ضرر میرسد و هم باقی ماههای سال خالی از فیلم کمدی میشود.
او افزود: فیلم «سه بیگانه» قرار بود سه ماه قبل اکران شود اما با توجه به مشکلاتی که برای آن پیش آمد، پس از برطرف شدن مشکل محق دانستیم که آن را به اکران برسانیم و به همین دلیل در اکران نوروزی سه فیلم کمدی بر پرده سینماها رفتند.
وی خاطر نشان کرد: سه فیلم جدی دیگر اکران نوروزی هم براساس تقاضاها انتخاب شدند، به همین دلیل به نظرم ترکیب فعلی بد نیست. ضمن اینکه فیلم «مبارک» که اکران آن به تازگی رونق گرفته همچنان به نمایش خود در نوروز ادامه میدهد چون فیلم خوبی است و برای اینکه در تعطیلات فیلم مخصوص گروه سنی کودکان و نوجوانان هم داشته باشیم، اتفاق ویژهای میتواند باشد.
اسعدیان درباره فیلمهای دیگری مثل «رگ خواب» و «بدون تاریخ، بدون امضا» که گفت میشد متقاضی اکران نوروزی هستند، توضیح داد: ما معمولا تقاضاها را از دفتر پخش میگیریم اما متوجه شدیم مثلا آقای جلیلوند تمایلی به اکران در نوروز نداشته است. با این حال فیلمهای «فراری» علیرضا داودنژاد یا «رگ خواب» حمید نعمتالله هم متقاضی اکران در نوروز بودند اما با احتساب اینکه از یک دفتر پخش نمیشد سه، چهار فیلم نمایش داد امکانش فراهم نشد.
در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» آمده است: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامه یک دستیار کارگردان به همایون اسعدیان/ به ماجرای فساد در سینما، پلتفرم و تلویزیون، کلانتر نگاه کنید
- دبیر شورای صنفی نمایش مطرح کرد: اکران عیدفطر به جای اکران نوروز ۱۴۰۴/ ارائه طرحی برای تغییر قیمت بلیت سینما
- «دایی جان ناپلئون» وفادارانهترین اقتباس سینما است/ هزینه سانسور ادبیات کمتر از سانسور سینما است+ ویدئو
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- همایون اسعدیان: نمیدانم چرا وزیر ارشاد دوست دارد هر هفته حرف بزند؟/مسئولین شبها مسابقه دارند که فردا چه بگوییم تا مردم بیشتر عصبانی شوند!
- گفتوگوی کیوان کثیریان با همایون اسعدیان و سعید عقیقی در برنامه «خط فرضی»: عدهای دوست ندارند چهره واقعی جامعه را در سینما ببینند/ معاصر بودن از دموکراسی و احترام به حق دیگران میآید
- پاسخ همایون اسعدیان به حاشیههای اکران، بلیت نیمبها و …/ بلیت سینما ۱۰۰ هزار تومان میشود؟
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- آخرین وضعیت اکران نوروزی و افزایش قطعی قیمت بلیت
- گزارشی از وضعیت اقتصادی سینماها و شرایط اکران فیلمها در آستانه نوروز/ در سینما بهار میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
آخرین ها
- معرفی نامزدهای تمشک طلایی؛ «جوکر ۲» با ۷ نامزدی پیشتاز بدترینهای سال شد
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد