همایون اسعدیان به کسانی که علاقهمند به سینما هستند، پیشنهاد کرد، اگر حوصلهی دیدن یک فیلم جدی را دارند، به تماشای «یک روز بخصوص» بنشینند تا خود را در قبال یک اتفاق محک بزنند.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» جدیدترین ساخته همایون اسعدیان است که پس از حدود پنج سال از ساخته شدن «بوسیدن روی ماه» از امروز ۲۵ اسفند ماه روانهی پرده سینماها شده است.
در این فیلم که موضوعی اجتماعی را نمایش میدهد، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی و فرهاد اصلانی از جمله بازیگران آن هستند و اولین نمایش فیلم در سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر هم از نظر خود کارگردان رضایتبخش بود.
اسعدیان در گفتوگویی با اشاره به تجربههای قبلی فیلمسازیاش به ویژه «طلا و مس» که بازخورد خوبی داشت، بیان کرد: با توجه به تجربهای که در این سالها به دست آوردهام، آدم واقعبینی هستم به همین دلیل برای این نوع فیلمها انتظار یک فروش بالا ندارم. البته فیلمهایی مثل «خوب، بد، جلف» که کمدی است و همچنین آثار جوانانهای مثل «بارکد» که به نظرم سالی ۱۰ نمونه از آنها باید در سینما ساخته شود، فروش خود را دارند، اما «یک روز بخصوص» با این نوع فیلمها تفاوت دارد و ایدهآل برای من به نسبت یک فیلم اجتماعی، این است که این اثر به یک فروش متوسط برسد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشم این بوده که اگر مخاطب «یک روز بخصوص» را نگاه میکند در پایان به خود بگوید، اگر من در چنین موقعیتی بودم چه میکردم؟!
اسعدیان با بیان اینکه «یک روز به خصوص» از ۲۵ اسفندماه در تهران و شهرستانها اکران شده است، درباره اکران این فیلم در کنار دیگر فیلمهای نوروزی که سه اثر کمدی هم شامل آن میشوند، گفت: به جز فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت ۲»، دو فیلم دیگر اکران نوروزی یعنی «یک روز بخصوص» و «آباجان» شرایط چندان جالبی ندارند چون فضای اطلاعرسانی به شدت برای آنها ضعیف است و از آنجا که تبلیغ در ماهواره هم ممنوع است، امکان و فضای چندان مناسبی برای تبلیغات در اختیار نداریم.
او افزود: واقعیت این است که اگرچه تیزرهای داخلی داریم اما شبکههای ما خیلی بیننده ندارند و بدون رودربایستی باید گفت که تلویزیون چندان مخاطبی ندارد. با این حال در شبکههای مجازی کارهایی انجام شده و شیوههای جدیدی برای تبلیغات راه افتاده که اتفاق خوبی است. از جمله پخش سریالی چند تیزر تبلیغاتی درباره هر کدام از شخصیتهای «یک روز بخصوص» که در پایان و همزمان با شروع اکران به یک قصه کلی تبدیل میشوند.
اسعدیان یادآور شد: در بخش تبلیغات این نکته را هم باید اشاره کرد که استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و عرشههای پل اساسا به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست چون در شهری مثل تهران چهار بیلبورد کافی نبوده و حداقل باید ۲۰۰ بیلبورد داشته باشیم، به همین دلیل با توجه به شرایط، اکران فیلم من و هاتف علیمردانی (آباجان) یک ریسک است.
این کارگردان ادامه داد: البته سال گذشته دو فیلم «ابد و یک روز» و «بادیگارد» در اکران نوروزی با وجود جدی بودن موفق بودند اما متأسفم که فیلم آقای پوراحمد (کفشهایم کو) له شد و امیدوارم این اتفاق برای ما نیفتد و هر فیلمی مخاطب خودش را پیدا کند.
اسعدیان که ریاست شورای صنفی نمایش را هم بر عهده دارد در ادامه با بیان اینکه پخش فیلماش را موسسه «فیلمیران» بر عهده دارد، درباره چیدمان فیلمهای نوروزی گفت: روال این است که مانند همیشه فیلمهای متقاضی براساس فراخوان درخواست خود را ارائه میکنند و با وجود اینکه فیلمهای دیگری هم متقاضی بودند، امکان زیاد بودن تعداد فیلمهای کمدی خیلی فراهم نبود چون اگر چهار، پنج فیلم کمدی در یک موقعیت روانه سینماها شوند به شکلی حرام کردن آنها بود که هم به خودشان ضرر میرسد و هم باقی ماههای سال خالی از فیلم کمدی میشود.
او افزود: فیلم «سه بیگانه» قرار بود سه ماه قبل اکران شود اما با توجه به مشکلاتی که برای آن پیش آمد، پس از برطرف شدن مشکل محق دانستیم که آن را به اکران برسانیم و به همین دلیل در اکران نوروزی سه فیلم کمدی بر پرده سینماها رفتند.
وی خاطر نشان کرد: سه فیلم جدی دیگر اکران نوروزی هم براساس تقاضاها انتخاب شدند، به همین دلیل به نظرم ترکیب فعلی بد نیست. ضمن اینکه فیلم «مبارک» که اکران آن به تازگی رونق گرفته همچنان به نمایش خود در نوروز ادامه میدهد چون فیلم خوبی است و برای اینکه در تعطیلات فیلم مخصوص گروه سنی کودکان و نوجوانان هم داشته باشیم، اتفاق ویژهای میتواند باشد.
اسعدیان درباره فیلمهای دیگری مثل «رگ خواب» و «بدون تاریخ، بدون امضا» که گفت میشد متقاضی اکران نوروزی هستند، توضیح داد: ما معمولا تقاضاها را از دفتر پخش میگیریم اما متوجه شدیم مثلا آقای جلیلوند تمایلی به اکران در نوروز نداشته است. با این حال فیلمهای «فراری» علیرضا داودنژاد یا «رگ خواب» حمید نعمتالله هم متقاضی اکران در نوروز بودند اما با احتساب اینکه از یک دفتر پخش نمیشد سه، چهار فیلم نمایش داد امکانش فراهم نشد.
در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» آمده است: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما شد
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- نامه یک دستیار کارگردان به همایون اسعدیان/ به ماجرای فساد در سینما، پلتفرم و تلویزیون، کلانتر نگاه کنید
- دبیر شورای صنفی نمایش مطرح کرد: اکران عیدفطر به جای اکران نوروز ۱۴۰۴/ ارائه طرحی برای تغییر قیمت بلیت سینما
- «دایی جان ناپلئون» وفادارانهترین اقتباس سینما است/ هزینه سانسور ادبیات کمتر از سانسور سینما است+ ویدئو
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- همایون اسعدیان: نمیدانم چرا وزیر ارشاد دوست دارد هر هفته حرف بزند؟/مسئولین شبها مسابقه دارند که فردا چه بگوییم تا مردم بیشتر عصبانی شوند!
- گفتوگوی کیوان کثیریان با همایون اسعدیان و سعید عقیقی در برنامه «خط فرضی»: عدهای دوست ندارند چهره واقعی جامعه را در سینما ببینند/ معاصر بودن از دموکراسی و احترام به حق دیگران میآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





