هنرمند عرصه دوبله در مراسم خاکسپاری سعید مظفری، با بیان اینکه دوبله بعد از دوران کرونا مُرد گفت: سعید انسان شریف و آرامی بود و چرا او رفت و من ماندم؟ زبانم برای تعریف کردن از سعید قاصر است.
به گزارش سینماسینما، ناصر ممدوح در مراسم خاکسپاری سعید مظفری پیشکسوت دوبله ایران درباره درگذشت این هنرمند گفت: مرگ سعید مظفری برای من شوکه کننده بود؛ چرا او رفت و من ماندم؟ زبانم برای تعریف کردن از سعید قاصر است.
وی افزود: سعید هربار مرا میدید، می خندید و با هم شوخی میکردیم.
ممدوح با اشاره به تاثیر همهگیری کرونا بر هنر دوبله گفت: وقتی به کرونای لعنتی خوردیم، دوبله برای همیشه مُرد. دوبلهای که اگر شما تک به تک حرف بزنید، جالب نیست اما برای ما که به طور جمعی، کاری را دوبله کنیم و حس می کردیم کار فوقالعادهای کردیم.
این هنرمند عرصه دوبله ادامه داد: سخن درباره سعید بسیار است. او انسان شریف و آرامی بود و هیچگاه عصبانی نمیشد و البته انسانی بود که همه را دوست داشت. من از او خاطرات بسیاری دارم.
نسل سعادتمندی بودیم که مظفری را درک کردیم
میرطاهر مظلومی، بازیگر و صداپیشه در مراسم خاکسپاری، سعید مظفری صداپیشه پیشکسوت در جمع حاضران یاد این هنرمندی را گرامی داشت و گفت: ما نسل سعادتمندی بودیم که سعید مظفری را درک کردیم.
وی با بیان اینکه چشمان مهربان او هیچ وقت از یاد من و همنسلان من نخواهد رفت اظهار داشت: صدای شریف سعید مظفری تا ابدیت در ذهن ما جاری خواهد بود. ما با صدای نجیب استاد سعید مظفری عزیز عاشقی کردیم.
مظلومی تاکید کرد: وقتی صدای پاهای سعید در پلههای موسسه «قرن ۲۱» میپیچید بهترین ترانه عاشقانه جهان بود. گاهی زمین به خاطر بعضی آدمهاست که نفس میکشد. سعید مظفری یکی از آن آدمها بود.
امیر هوشنگ زند صداپیشه نیز در این مراسم اظهار کرد: دوبله به قدری درخشان است که نیازی به اشاره ندارد. من ۸ یا ۹ ساله بودم که سعید مظفری زاده که جوان بود را در استودیو شهاب دیدم. مظفری مثل یک دوست و برادر برای من بود و معرفت به خرج می داد.
وی افزود: در دوبله سریال لیست سیاه ۱۰ سال با تمام مشکلات و موانع همکاری کرد تا این کار به اتمام برسد این سریال داغ داغ دوبله می شد. سعید مظفری پشتیبان من و جوانانی بود که با من همکاری می کردند.
در ادامه مراسم فرشید شکیبا مدیر دوبلاژ سیما، بیان کرد: تسلیت عرض میکنم به خانواده محترم ایشان به ویژه دختر و همسر گرامیشان که در تمامی این دوران، شبانهروز در کنار این هنرمند بزرگ کشورمان بودند.
وی با یادآوری اینکه استاد مظفری با تجربهای فراوان در سازمان صدا و سیما فعالیت هنری چشمگیری داشت تاکید کرد: این هنرمند همواره برای مردم خاطره ساز بود. در تمام مدتی که در واحد دوبلاژ تلویزیون حضور داشت، با عشق و علاقه کار میکرد. انگیزه ایشان هیچگاه تمام نشد و عشقشان به کار نیز هرگز به پایان نرسید.
شکیبا ادامه داد: او حتی در روزهای اخیر، پیش از آنکه به این بیماری مبتلا شده و در بیمارستان بستری شوند، در کنار جوانترهایی که فعالیت خود در دوبله را تازه آغاز کرده بودند، به آموزش مشغول بود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیکر هادی مرزبان به خانه ابدی بدرقه شد؛ آخرین حضور کارگردان تئاتر در تالار وحدت
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی
- سعید مظفری درگذشت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- بدرقه فریدون شهبازیان به خانه ابدی؛ علیزاده:هنرمندان ما ارج و قرب ندارند/ کاش از رنجی که کشید، حرف میزد
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- «سینماحقیقت ۱۸» برگزار میکند؛ بزرگداشت ناصر ممدوح، مصطفی دالایی و ابراهیم سعیدی
- بدرقه پیکر صدرالدین حجازی به خانه ابدی
- شاعری که روحش همه نیمایی بود؛ بدرقه محمدعلی بهمنی به خانه ابدی
- بدرقه پیکر زهره حمیدی به خانه ابدی
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- جزییات تعطیلی سینماها در روز تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- پیکرهای داریوش مهرجویی و همسرش از تالار وحدت تشییع میشود
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





