نشست رسانهای فیلم «خائنکشی» بدون حضور مسعود کیمیایی برگزار شد و علیرغم اینکه تهیهکننده علی اوجی اعلام کرد که کارگردان به دلیل جراحی روی پا نتوانسته بیاید و دوست داشته حضور داشته باشد، مهران مدیری تاکید کرد این حرفها دروغ است و مسعود کیمیایی دوست نداشت در نشست مطبوعاتی جشنواره باشد.
به گزارش سینماسینما، عصر چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه و در دهمین روز جشنواره، فیلم سینمایی«خائن کشی» با حضور جمعی از عواملش در خانه جشنواره نمایش داده شد و علیرغم پیشبینیها چندان با نارضایتی روبرو نشد.
برخلاف تمام دورههایی که نشست رسانهای فیلمها در جشنواره فجر بدون حضور کارگردان برگزار نمیشد و برای فیلمهای کیمیایی هم این اتفاق افتاده بود، اما این بار بدون حضور او نشست مطبوعاتی فیلمش برگزار شد و در ابتدای آن علی اوجی -تهیه کننده- با ابراز خوشحالی از اکران موفق فیلم گفت:آقای کیمیایی روی پای خود جراحی انجام دادند و فکر میکردیم زودتر خوب شوند ولی مشغول استراحت هستند. این نشست هم بدون حضور کارگردان فقط به احترام شما اهالی رسانه برگزار شده است. همچنین امیرآقایی کرونا گرفته و بابت نبودنش عذرخواهی کرده است.
با وجود گفته های اوجی، مهران مدیری بازیگر فیلم بیان کرد: جراحی پا بهانه بود، ایشان دوست نداشتند در اینجا باشند به دلایلی که میدانید.
اوجی درباره انصراف پولاد کیمیایی هم افزود: شما رسانهها بهتر میدانید و من نمیدانم، به هرحال مشکلات و اختلافهایی وجود داشته است اما درباره آقای مسعود کیمیایی ایشان در نامه خود همه چیز را نوشتند و من فراتر از آن نمی توانم توضیحی بدهم.
مدیری در بخشی از نشست درباره ابراز نارضایتی از بازیاش در فیلم درخت گردو و اینکه آیا الان راضی است، گفت: آن نقش برای من نبود و در رودربایستی قبول کردم که بازی کنم و یک افتضاحی بود که گذشت، ولی درباره این فیلم مگر میشود با مسعود کیمیایی بازی کرد و بد بود؟ او یک کلمه در گوش آدم میگوید و میرود و همان یک کلمه کلی کمک میکند.
او افزود: انسان هر چه پختهتر میشود بیشتر یاد میگیرد و هم هدایت مسعود کیمیایی استثنایی و خاص بود و هم بخشی از بازی من به همان دلیل شخصی بود که گفتم.
مدیری در پاسخ به اینکه آیا آمده سیمرغ جشنواره را ببرد گفت: اگر بدهند که میبرم ولی کلا این بخش از جایزه گرفتن فقط مهم است که میبینی نتیجه کارت دیده شده و مورد توجه مخاطب هم بوده است.
اوجی در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر درباره ضرورت برگزاری نشست بدون کیمیایی بیان کرد: وقتی کارگردان نیست خیلی سخت است که این نشست برگزار شود ولی احترام رسانه اجل بود و هیچ دلیل دیگری ندارد. این تصمیم اصولا با تهیهکننده است و آقای کیمیایی هم دوست داشتند که باشند.
در این بخش مدیری به میان حرف او پرید و گفت: دروغ میگوید.
او توضیح داد: پایین هم بحث بود که به نشست نرویم چون آقای کیمیایی نیستند ولی من پیشنهاد دادم که این نشست برگزار شود تا اتفاقا معلوم شود که آقای کیمیایی نیست و اگر این نشست اصلا نبود، نبودن آقای کیمیایی هم مشخص نمیشد.
مدیری در بخشی دیگر گفت: معتقدم هر بازیگری یک بار درعمرش باید با مسعود کیمیایی بازی کند از بس که دانش عمیقی دارد . آدم خیلی از او یاد میگیرد و من گاهی یواشکی کنار دوربین میرفتم تا قاب بندی یاد بگیرم. مسعود کیمیایی به شدت سینما را بلد است و از جنبههای مختلف مثل میزانسن و نور و قاب بندی از او یاد میگیری.
این بازیگر درباره تغییر مسیر کاریاش از طنز به آثار جدی گفت: هدفی پشت این کار نیست. بیشتر لذت بردن، کار کردن با بزرگان و تجربه کردن است.
در ادامه اوجی در پاسخ به اینکه بودجه فیلم چقدر بوده است گفت: چرا باید بگویم؟ فقط همین را میگویم که این فیلم کاملا با سرمایه شخصی ساخته شده و چهار پنج نفر از جمله خودم پول گذاشتیم. من ماشینم را فروختم، دوستی داشتم که فروشگاه پیانو دارد و چند نفر دیگر هم سرمایه گذاشتند.
فرهاد آییش درباره بازی در نقش مصدق و پیشینه آشناییاش با مصدق توضیح داد: من صورتا شبیه هستم به دکتر مصدق و تئاتری هم در تالار وحدت بازی کردم که برای آن کار مدتها با مصدق زندگی کردم و این بار از زاویه نگاه مسعود کیمیایی این شخصیت را بررسی کردم. ویدیوهای زیادی دیدم که مثلا به راه رفتنش شبیه باشم و خیلی سعی کردم به مصدق وفادار باشم.
در این نشست حمیدرضا آذرنگ هم ابراز خوشحالی کرد که با بازی در فیلمی از کیمیایی حسرت به دل نمانده است.
مدیری که همانند دو سال قبل با عینک آفتابی در جشنواره و نشست مطبوعاتی فیلم حضور داشت درباره اینکه دلیل آن سال را نخوابیدن گفته بود و چرا باز هم عینک دارد؟ با شوخی گفت: من هنوز نخوابیدم و فرصت نکردم دوباره بخوابم چون خیلی کار میکنم. شاید جشنواره بعدی بخوابم و بیایم.
در پایان این نشست علی اوجی در پاسخ به انتقادهایی که از حضور مافیا حکایت داشت و در پاسخ به اینکه آیا برای نرگس محمدی(همسرش) هم این مافیا هست؟ گفت: بله، ولی من وقتی من با نرگس محمدی ازدواج کردم او بازیگر یکی از پرطرفدارترین سریال های تلویزیون بود. من هفت، هشت فیلم تهیه کردهام ولی نرگس فقط در دو فیلم من بازی کرده است. قطعا اگر جایش باشد از جواهری مثل نرگس محمدی استفاده میکنم و رابطه کاری ما کاملا تعریف شده و همینجا بخاطر بازی خوبش به او تبریک میگویم.
در این نشست اعلام شد که بیش از ۲۰۰ دقیقه برای «خائنکشی» فیلمبرداری شده که بقیه برای پخش در شبکه نمایش خانگی استفاده خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- نقد و بررسی «دندان مار» در بنیاد حریری بابل
- متفاوتترین بدمن تاریخ سینمای ایران
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- اعلام اسامی آثار کوتاه داستانی؛ مستانه مهاجر و علی اوجی در جشنواره شهر مدیر شدند
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- در سالگرد تولد مسعود کیمیایی/ ادای دین به سینماگر آرمانگرا
- یادداشتی کوتاه درباره «خائن کشی»؛ تاریخ به مثابه ابزاری برای تغییر فضا
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- متوهمی به نام «اون»!
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





