تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۱۶:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 170187

کارگردان فیلم «درب» با توصیفی آرام و احساسی از فیلمش گفت: من در مسیر کاری‌ام تغییر لاین نمی‌دهم، چون آن وقت به معنای آن است که مسیر را اشتباه رفته‌ بودم. تعداد مخاطب «درب» مثل خودش باید خلوت باشد و اگر جز این بود شک می‌کردم.

به گزارش سینماسینما، در آخرین روز جشنواره فیلم فجر بعد از ظهر پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، فیلم «درب» به کارگردانی سید هادی محقق نمایش داده شد که البته برخلاف روزهای دیگر جشنواره مخاطبان زیادی به تماشای آن نیامدند اما مهمانان غیررسانه‌ای زیادی همراه با کودکان خود در سالن نمایش حضور داشتند.

فیلم دِرب که در گویش لری به معنای زمین سفت است، با وجود نمایش تصاویری بکر از طبیعت، قصه کندی داشت که برای بعضی‌ها بیشتر فیلم‌های مستند داستانی را تداعی می کرد و انتخاب آن در میان ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ مثل بیشتر فیلم‌های این دوره سوال‌برانگیز شد.

هادی محقق -کارگردان‌ و بازیگر این فیلم – در نشست مطبوعاتی فیلمش گفت: ضرورت این جنس سینما در این است که سراغ بازیگر نرویم.‌ فیلم اصولاً باید مستند به نظر برسد یعنی وقتی می‌بینی آن را باور کنی. نمایشگری، لطمه جبران ناپذیری به باور کردن فیلم می‌زند چون اصلا هنر برای باورپذیری است. من در جایی خواندم که یک انسان در عمرش نهایتا دو بار می‌تواند بازی کند و مگر یک انسان چقدر ظرفیت دارد؟ برای همین است که در تیپ گیر می‌کند.

سازنده فیلم “ممیرو” که حال و احوالش هنگام صحبت یادآور زنده یاد حسین پناهی است، افزود: سالهاست روی قرابت فرم و محتوا کار می‌کنم و این محتواست که باعث می‌شود فرم شکل بگیرد.

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد تعریف و نگاهش از بازیگری اشتباه است و ارتباط آن نگاه با عباس کیارستمی بیان کرد: من که تمام زندگی‌ام اشتباه است! ولی ای کاش ترجمه درستی از آقای کیارستمی می‌شد، ای کاش دقیق‌تر به او نگاه می‌کردیم و ای کاش با احتیاط از او صحبت کنیم.

او تاکید کرد: من دوست دارم همین جریان سینما را ادامه دهم و اگر تغییر لاین هم بدهم، انگار گذشته‌ام اشتباه بوده و به آن پشت کرده‌ام. البته اعتراف میکنم این فیلم سرگروه اکران نیست ولی جشنواره یک اکران محفلی است. متشکرم که هیأت انتخاب اجازه داد این نوع سینما نفس بکشد. مخاطبان این فیلم شبیه خود فیلم باید خلوت باشند و اگر صندلی‌های سالن پُر بود، شک می کردم.

هادی محقق درباره جنسیت زدگی در فیلمش و بی‌توجهی به زن در حالی که احساساتی شد، با بغض جواب داد: حق با شماست حتی اگر مرا بکشید. من نظر خودم را بیان می‌کنم اما چرا بعضی جزییات را در فیلم ندیدید؟

رضا محقق -تهیه‌کننده- هم درباره اینکه چرا متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر شده است؟ گفت: فیلم من اساساً فیلم جشنواره است چون سینماست.‌

هادی محقق درباره نقش مجید بزرگر در فیلمش با توجه به تجربه‌های قبلی گفت: سوال هوشمندانه‌ای بود. من دو سال در دفتر او رفت و آمد داشتم و حضورم در کنارش یک ورکشاپ بود.‌ یکی از دلایلی که به شعر گرایش پیدا کردم مجید بود. او معلم من بود و خیلی به او مدیونم،همینطور به دیگر همکارانم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها